اطلاعات دوره
آموزش رایگان دینامیک ماشین
مسیر آموزشی

آموزش رایگان دینامیک ماشین

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

دینامیک ماشین چیست؟ آموزش رایگان دینامیک ماشین: دینامیک ماشین مجموعه‌ای از مطالعات و تجزیه و تحلیل‌ها درباره‌ی حرکت نسبی اجزای ماشین است که تغییر مکان، سرعت و شتاب را در برمی‌گیرد. در این علم توازن سیستم‌های دوار، توازن سیستم‌های رفت و برگشتی، نیروها و گشتاورها، چرخ‌دنده‌ها و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند. آموزش رایگان دینامیک ماشین از جمله دروس مهندسی مکانیک با گرایش جامدات است و جز پرکاربردترین درس در این رشته به‌حساب می‌آید؛ این درس به جهت آشنایی دانشجویان با حل روابط بین سیستم‌‍‎‌‍‌ها و مکانیزم‌های ماشین‌ها برای تحلیل رفتارهای قطعات در انواع تجهیزات و توانایی آن‌ها در بهینه‌سازی و طراحی مجدد، ارائه می‌شود. هدف اصلی در این درس تحلیل سیستماتیکی و دینامیکی یک مکانیزم است که قبل از آن باید درجه آزادی مکانیزم مشخص شود؛ مفهوم درجه آزادی تعیین حداقل مختصات‌های تعمیم‌یافته سیستم است به‌گونه‌ای که در هر لحظه بتوان توصیف کاملی از پیکربندی سیستم را در دست داشت. روابط مورداستفاده در این درس گروبلر است که با استفاده از روش‌های مختلفی مانند برداری، ترسیمی، اعداد مختلط و... به کار گرفته می‌شود. در مکانیزم‌هایی که اجزا در تماس مستقیم با یکدیگر هستند، تحلیل سیستماتیک با استفاده از روابط مربوط به دو نقطه منطبق بر هم پیچیدگی‌های خاصی دارد؛ به همین دلیل در این حالت مکانیزم معادل با پیچیدگی کمتر برای حل مسئله پیشنهاد می‌شود. در تحلیل دینامیکی تعیین نیروها و گشتاورها موردنظر هستند، اگر دینامیک به دودسته دینامیک معکوس و دینامیک مستقیم تقسیم‌بندی شوند، در درس دینامیک ماشین دینامیک معکوس موردمطالعه قرار می‌گیرد. در این مطالعه شتاب خطی و زاویه‌های اجزای سیستم معلوم بوده و هدف از تحلیل تعیین نیروها و گشتاورها می‌باشد. در تحلیل دینامیکی نیز از روش‌هایی مانند ترسیمی، ماتریسی و اعداد مختلط استفاده می‌شود. در این تحلیل در بحث توازن حذف کامل نیروهای دینامیکی و گشتاورها، کاهش این نیروها و گشتاورهای در سیستم‌های رفت و برگشتی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. در این تحلیل دانشجویان یاد می‌گیرند که نیروها و گشتاورهای اینرسی موجب بروز ارتعاشاتی ناخواسته در سیستم می‌شوند و همچنین نحوه بالانس موتورهای خطی چند سیلندر و موتورهای v شکل آموزش داده می‌شود. از جمله مفاهیم مهمی که در این درس ارائه می‌شود مباحث مربوط به تعیین مرکز جرم و ممان اینرسی است که علاوه‌برآن مجموعه‌های معادل دینامیکی، شعاع ژیراسیون و مرکز ضربه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این درس تحلیل نیرو چرخ‌دنده‌ها از مباحث اصلی می‌باشد، اما تحلیل سینماتیکی چرخ‌دنده‌های ساده و اپی‌سیکلیک نیز در سرفصل‌های آموزشی این دوره قرار دارد.
دوره آموزش رایگان دینامیک ماشین دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 36 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط علي محمد شافعی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان دینامیک ماشین را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مهندسی عمران سراسر اینترنت را در صفحه مهندسی عمران در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

مثل همیشه عالی دکتر شافعی بزرگوار

فواد

با سلام ممنون از دوره بسیار خوبتون تدریس فوق العاده

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی

کاربر مکتب‌خونه

سلام .عالی بود واقعا خسته نباشید .ولی ای کاش جزوه ها هم با ما در اشتراک میزاشتین .مثلا داخل همین صفحه سایت در کنار فیلم ها اپلود می کردین .

کاربر مکتب‌خونه

سلام عالی موفق باشید

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی