اطلاعات دوره
آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 تحت محیط LVSIM-EMS
مسیر آموزشی

آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 تحت محیط LVSIM-EMS

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:3 نظر4.6
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:علیرضا احمدی4.2
  • زمان:3 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 ماشین الکتریکی نام دستگاه‌هایی است که انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می‌کنند و برای این کار سطح ولتاژ جریان متناوب را به سطح دیگری تغییر می‌دهند؛ برای آشنایی با مفهوم و ساختار ماشین‌های الکتریکی، درسی تحت عنوان همین نام در رشته برق در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و یکی از بنیادی‌ترین دروس برق و گرایش قدرت است. ماشین‌ های الکتریکی جزء ماشین‌های تبدیل انرژی غیر خطی است که هر تغییر در ورودی را به یک نسبت در خروجی ظاهر نمی‌کند. در ماشین‌های الکتریکی فرآیند تبدیل انرژی برگشت پذیر است؛ به این مفهوم که با رعایت ملاحظات عملی، هر ماشین الکتریکی می‌تواند به جای یک موتور الکتریکی، انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کرده یا به عنوان یک ژنراتور انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کند. دسته‌بندی ماشین‌ های الکتریکی به طور کلی ماشین‌ های الکتریکی به سه دسته‌ی ژنراتورهای الکتریکی، موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورها تقسیم می‌شوند که موتورها و ژنراتورها جزء ماشین‌های دوار و ترانسفورماتورها جزء ماشین‌های غیر دوار هستند. ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی خروجی تبدیل می‌کنند و این یعنی ژنراتورها انرژی الکتریکی تولید نمی‌کنند. موتورهای الکتریکی انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می‌کنند و از راه تقابل میدان‌های مغناطیسی و هادی علت حامل جریان نیروی گرداننده را تولید می‌کنند. ترانسفورماتورها دستگاه‌های ایستایی هستند که جریان متناوب را در فرکانسی ثابت، از یک سطح ولتاژ به سطح ولتاژ دیگر تبدیل می‌کنند. ماشین‌های الکتریکی از نظر جریان الکتریکی شامل ماشین‌های با جریان مستقیم (DC) و ماشین‌های با جریان متناوب است. ماشین‌های الکتریکی از لحاظ تبدیل انرژی نیز در دو نوع وجود دارند که نوع اول مولدهای الکتریکی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند و نوع دوم موتورهای الکتریکی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. درس آزمایشگاه ماشین های الکتریکی 1  در دانشگاه دانستن ویژگی‌های این ماشین‌ها برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق اهمیت زیادی دارد چرا که آشنایی و تسلط به این‌گونه ماشین‌ها تأثیر زیادی در جذب فارغ‌التحصیلان برق در بازار کار دارد به این دلیل که تجهیزات الکتریکی نقش زیادی در زندگی و صنعت ایفا می‌کنند. می‌توان گفت هدف از ارائه این درس در دانشگاه‌ها، آشنایی دانشجویان با ساختار داخلی و عملکرد ماشین‌های الکتریکی است که واحد آزمایشگاه این درس تجربه عملی دانشجویان در این زمینه را تقویت و افزایش می‌دهد؛ به همین علت این درس با عنوان‌های آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 و2 ارائه می‌شود. ***دوره درحال تکمیل است*** دانشچویان گرامی با استفاده از لینک‌های زیر می‌توانند نرم‌افزارهای مورد نیاز درس را دانلود کنند: https://s18.picofile.com/file/8430916242/LVSIM.rar.html https://s19.picofile.com/file/8430916268/DeskPins.rar.html بیشتر بدانید
دوره آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 تحت محیط LVSIM-EMS دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 3 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط علیرضا احمدی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی 1 تحت محیط LVSIM-EMS را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی و مفید لطفا از مایشگاه ماشین و الکترونیک صنعتی با همین نرم افزار رو بزارید خیلی مفید تشکر بابت رایگان بودن اطلاعات و از کجا دانلود کنیم و چه ورژنی هست

کاربر مکتب‌خونه

سلام خیلی دوره خوبیه، از ماشین ۲ را هم لطفا بگذارید.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی