اطلاعات دوره
آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب
مسیر آموزشی

آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

کاربرد دوره آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب چیست؟ در این دوره، آمار مقدماتی برای کاربرد در رشته‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی ارائه خواهد شد. این دوره جهت تدریس آمار و تحلیل داده به دانشجویان دوره دکتری علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران در بهار 1400 آماده شده‌است و هدف از آن یادگیری مقدمات مربوط به آمار است. البته تمامی محققانی که نیاز دارند با علم آمار آشنا شوند حتماً می‌توانند از این دوره استفاده نمایند. این درس که بر اساس جزوه درسی نوشته برای دانشجویان دانشگاه میسوری آمریکا تهیه شده‌است و توسط اساتیدی همچون گرت فاستر، دیوید لین، و همکاران ایشان تدوین شده‌است و سعی شده‌است تا دانش مقدماتی آمار ارائه گردد. آمار علم وسیعی است که راه‌های جمع‌آوری، خلاصه‌سازی و نتیجه‌گیری از داده‌ها را مطالعه می‌کند، این علم برای طیف وسیعی از علوم دانشگاهی فیزیک و علوم اجتماعی گرفته تا انسان‌شناسی و همچنین تجارت، حکومت‌داری و صنعت کاربرد دارد. علم آمار، مبتنی است بر دو شاخه‌ی آمار توصیفی و آمار استنباطی. در آمار توصیفی با داشتن تمام افراد جامعه به بررسی خصوصیت‌های آماری آن پرداخته می‌شود، درحالی‌که در آمار استنباطی با به‌دست‌آوردن نمونه‌ای از جامعه که خصوصیات اصلی جامعه را بیان می‌کند، در مورد جامعه استنباط آماری انجام می‌شود. در نظریه آمار، اتفاقات تصادفی و عدم قطعیت توسط نظریه احتمالات مدل‌سازی می‌شوند. در این علم، مطالعه و قضاوت معقول درباره موضوع‌های گوناگون، بر مبنای یک نمونه انجام می‌شود و قضاوت در مورد یک فرد خاص، اصلاً مطرح نیست. از جمله مهم‌ترین اهداف آمار، می‌توان تولید بهترین اطلاعات از داده‌های موجود و سپس استخراج دانش از آن اطلاعات را ذکر کرد. به همین سبب است که برخی از منابع، آمار را شاخه‌ای از نظریه تصمیم‌ها به شمار می‌آورند. از طرف دیگر می‌توان آن را به دو بخش آمار کلاسیک و آمار بیز تقسیم‌بندی کرد. در آمار کلاسیک که امروزه در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها تدریس می‌گردد، ابتدا آزمایش و نتیجه را داریم و بعد بر اساس آن‌ها فرض‌ها را آزمایش می‌کنیم. به‌عبارت‌دیگر ابتدا آزمایش انجام می‌شود و بعد فرض آزمون می‌گردد. در آمار بیزی ابتدا فرض در نظر گرفته می‌شود و سپس داده‌ها با آن مطابقت داده می‌شوند. مطالب ارائه شده در دوره آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب چیست؟ مقدمه‌ای بر آمار، چگونگی توزیع داده‌ها و گراف‌ها، اندازه‌گیری میزان پراکندگی داده‌ها، توزیع نرمال و چگونگی محاسبه آن، توزیع نمونه‌ها، مقدمه‌ای بر بررسی فرضیه، مقدمه‌ای بر آزمون تی، اندازه‌گیری‌های تکرارشونده، تحلیل نمونه‌های وابسته و مستقل با استفاده از آزمون تی، آنالیز واریانس، ارتباطات برداری، رگرسیون خطی و در نهایت آزمون Chi-Square است.
دوره آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 24 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط سید امیرحسین بتولی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان آمار مقدماتی علوم اعصاب را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

هدی

سلام خدمت دكتر بتولى و اعضاى مكتب خونه دكتر ازتون ممنونم واقعا عالى و مفهومى تدريس مى‌کنید. به لطف شما خیلی از مباحث رو درک کردم و ازشون لذت بردم. کاش می‌تونستیم از دانش و بیان شما در دوره‌های بیشتری بهره ببریم. اگر ممکنه اسم منبع آمار رو که ازش استفاده کردید هم ذکر کنید. سلامت و پایدار باشید.

کاربر مکتب‌خونه

سلام و عرض ادب و خسته نباشین،خدمت همه‌ی دست اندرکاران و بزرگواران تشکیل دهنده‌ی این سایت فوق‌العاده بسیار-خیلییییے خوب بود و بسیار استفاده کردم،بی‌نهایت سپاسگزار اینهمه دلسوزی‌تون هستمعرضم این بود که:کاش میشد فیلما رو دانلود کرد و نگه‌داشت؛و سخنان‌تونو اگه بصورت متن هم میذاشتین،محشـر میشد

کاربر مکتب‌خونه

با عرض سلام. خیلی عالی و آموزنده بود. خیلی سود بردم. ممنون شما هستم

کاربر مکتب‌خونه

آقای دکتر بتولی، دوره های آموزشی شما بی نظیر است. این دوره و دوره fMRI بسیار بسیار پرمحتوا و کاربردی بود.با آرزوی سلامتی و موفقیت برای جنابعالی.

مینا

دکتر بتولی عزیز سپاسگزار سربلند دو جهان باشید

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی