اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش ساخت رابط کاربری خط فرمان در پایتون با Argparse + مثال عملی
مسیر آموزشی

آموزش ساخت رابط کاربری خط فرمان در پایتون با Argparse + مثال عملی

690,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1.5/5
وضعیت قیمت: 690,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

نوشتن برنامه‌هایی که در خط فرمان اجرا می‌شوند و آرگومان‌هایی از خط فرمان دریافت می‌کنند در علوم داده و برای ادمین‌های شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از ماژول sys می‌‌توان آرگومان‌های ارسالی از خط فرمان را در پایتون دریافت کرد، اما پردازش ترتیب آرگومان‌های ارسالی، کنترل نوع آرگومان ارسالی و تعداد آرگومان ارسالی باید توسط خود برنامه‌نویس به صورت دستی پیاده‌سازی شود، همین موضوع، پیاده‌سازی و توسعه نرم‌افزارهایی که ارتباط آن‌ها از خط فرمان است را دشوار می‌کند. برای حل این مشکل می‌توان از کتابخانه Argparse استفاده کرد و به راحتی آرگومان‌های ارسالی از خط فرمان را پردازش کرد. توسط این کتابخانه می‌توان نوع و تعداد آرگومان ورودی را تعیین کرد و همچنین مقدار پیش‌فرض برای آن‌ها در نظر گرفت. در این آموزش، ابتدا با کمک ماژول sys نحوه دریافت آرگومان‌های خط فرمان را یاد می‌گیریم، چالش‌های استفاده از ماژول sys را مشاهده کرده و با کتابخانه Argparse آشنا می‌شویم در ادامه به نحوه دریافت آرگومان‌های ورودی با استفاده از این کتابخانه خواهیم پرداخت. ابتدا نحوه ساخت Parser و تعیین متن توضیحات در هنگام ارسال آرگومان راهنما و سپس نحوه اضافه کردن آرگومان‌های Positional و Optional را یاد می‌گیریم. رفتار و تعیین نوع داده آرگومان ارسالی از خط فرمان را تعیین و در انتها دستورهای پرکاربرد خط فرمان مانند echo، cat ، ls و curl را با استفاده از کتابخانه Argparse پیاده‌سازی می‌کنیم.
دوره آموزش ساخت رابط کاربری خط فرمان در پایتون با Argparse + مثال عملی دوره‌ای با امتیاز نهایی 1.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 2 ساعت و 26 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط سپهر کوزه‌گران مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 690,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش ساخت رابط کاربری خط فرمان در پایتون با Argparse + مثال عملی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی