اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
مهارت‌های زندگی
مسیر آموزشی

مهارت‌های زندگی

1,518,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo1.2/5
وضعیت قیمت: 1,518,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

ساده‌ترین تعریفی که برای مهارت‌های زندگی می‌توانیم ارائه دهیم این است که مهارت‌های زندگی در اصل به ما کمک می‌کنند که زندگی بهتری داشته باشیم، با این حال اختلاف‌ نظرهای بسیار زیادی وجود دارد که چه مهارت‌هایی برای زندگی بهتر نیاز است. سازمان بهداشت جهانی، مهارت‌های زندگی را این گونه تعریف می‌کند: "مهارت‌های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت‌های اجتماعی، تصمیم‌گیری‌های صحیح، حل تعارض‌ها و کشمکش‌ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می‌زنند." به زبان ساده‌تر مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از کمک‌هایی است که از دیگران می‌گیریم تا نیازها و مشکلات زندگی خود را برطرف کنیم و این مهارت‌ها سبب می‌شوند که زندگی بهتری داشته باشیم. همچنین می‌توان گفت این مهارت‌ها، مهارت‌های روانی – اجتماعی هستند که به ما کمک می‌کنند با نیازها و چالش‌های زندگی روزمره بهتر کنار بیاییم و مثبت عمل کنیم و خود و جامعه را از آسیب‌های روانی – اجتماعی حفظ کنیم. در نهایت با آموزش این مهارت‌ها در سطح جامعه می‌توان سطح بهداشت روانی فرد و جامعه را ارتقا داد. سازمان بهداشت جهانی مهارت‌های زندگی را به شکل زیر فهرست و دسته بندی می‌کند:   تصمیم‌گیری و حل مسئله تفکر خلاقانه و تفکر نقادانه مهارت ارتباطی و مهارت مدیریت رابطه  خودآگاهی و همدلی مدیریت احساسات و هیجانات و مدیریت استرس تخصص مهارت‌های زندگی در مکتب‌خونه بر اساس نیازهای روز جامعه ایران و تعریف انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی با رویکرد کاربردی ساخته شده است. مهارت‌هایی مانند مدیریت خشم، مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، مهارت خودآگاهی، ارتباط مؤثر و حل تعارض و ... از جمله مواردی هستند که در این تخصص آموزش داده می‌شوند. انتظار می‌رود مهارت‌آموزان در پایان این دوره بر روی توانایی‌های روانی و اجتماعی خود تسلط بهتری داشته باشند و بتوانند زندگی شخصی و کاری خود را به صورت بهتری مدیریت کنند.
دوره مهارت‌های زندگی دوره‌ای با امتیاز نهایی 1.2 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 52 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط محمدرضا سرگلزایی، مریم فلاحی و ... مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 1,518,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره مهارت‌های زندگی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های توسعه فردی سراسر اینترنت را در صفحه توسعه فردی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی