اطلاعات دوره
آموزش مدیریت ریسک عملیاتی
مسیر آموزشی

آموزش مدیریت ریسک عملیاتی

454,300 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.8/5
وضعیت قیمت: 454,300 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

یکی از مهم‌ترین مباحثی که مدیران در شرایط پر تلاطم کنونی نیاز است تا بر آن واقف باشند بحث مدیریت ریسک است که جز یکی از مهم‌ترین مباحث مدیریت است. لازم است تا مدیران ارشد و مدیران میانی سازمان تا حد قابل قبولی بر بحث مدیریت ریسک و علل‌الخصوص مدیریت ریسک عملیاتی مسلط باشند تا بتوانند سازمان را در شرایط عدم قطعیت و پر خطر به درستی مدیریت کنند و سازمان را از شرایط پر ریسک خارج کنند. باید توجه داشت که ریسک را نمی‌توان از هیچ کاری حذف کرد و ریسک امری همیشگی است. مهم این است که بتوان ریسک در کارها را پذیرفت و به نحو احسن آن را کنترل کرد. در ادامه اهمیت بحث مدیریت ریسک عملیاتی را برای درک بهتر با یک مثال نشان خواهیم داد.  یکی از سخت‌ترین شرایط برای کسب و کارها و استارتاپ‌های ایرانی در سال‌های گذشته، شیوع بیماری کرونا بوده است. شیوع این بیماری نه تنها باعث شد تا خیلی از کسب و کارها به خاطر محدودیت‌های وضع شده منبع درآمدی خود را از دست بدهند، بلکه باعث شد خیلی از محصولات، کالاها و خدمات نیز اهمیت خودشان را از دست بدهند و نیاز به آن‌ها کم شود. در این شرایط خیلی از کسب و کارها نتوانستند مشکلات به وجود آمده را حل کنند و مجبور شدند تا نیروهای خود را تعدیل کرده و بعضا اعلام ورشکستگی کنند. اما خیلی از کسب و کارها نیز از شرایط موجود استفاده کردند و مدل‌های درآمدی جدیدی برای خود ایجاد کردند و استارتاپ‌هایی نیز بودند که شیوع این بیماری آن‌ها را کمک کرد تا بیش از پیش دیده شوند و رشدی را تجربه کنند که در شرایط عادی با صرف هزینه بسیار بیشتر و در طی زمانی طولانی‌تر می‌توانستند به این رشد برسند. مدیریت ریسک عملیاتی همان برگ برنده‌ای است که این کسب و کارها و استارتاپ‌ها، در مقابل شرکت‌های ضرر دیده داشتند. مدیران این کسب و کارها به درستی حساسیت شرایط جدید را درک کردند و تلاش کردند تا روش‌های درآمدی جدیدی برای کسب و کارشان ایجاد کنند. درباره‌ی مدیریت ریسک عملیاتی، پژوهش‌های زیادی شده و کتاب‌های زیادی نوشته شده‌است که اکثریت این پژوهش‌ها بر این نکته اتفاق نظر دارند که در خیلی از اوقات، ریسک نمی‌توان الزاما به چشم یک تهدید نگاه کرد و آن را می‌توان به چشم یک فرصت نیز نگاه کرد. در مثال بالا نیز همان‌طور که گفته شد کسب و کارهای بسیاری زیان دیدند، اما استارتاپ‌هایی نیز بودند که از این شرایط استفاده کردند و با تغییر در محصولشان، آن را مطابق با نیاز شرایط جدید جامعه به کاربرانشان عرضه کردند. شاید یکی از دلایلی که بزرگ‌ترین اختراعات و پیشرفت‌ها در علم و تکنولوژی در زمان جنگ اتفاق افتاده است نیز همین امر باشد. مدیریت ریسک عملیاتی به رهبران کشورها در زمان جنگ کمک کرد تا مشکلات را به شکلی دیگر نگاه کنند و برای حل آن‌ها و برون‌ رفت از شرایط پر مخاطره، راهکارهایی خلاقانه به کار ببندند. شما در درس مدیریت ریسک عملیاتی با تدریس احسان الهی، آموزش خواهید دید تا چگونه در شرایط عدم قطعیت ریسک را کاهش دهید و در واقع مدیریت ریسک عملیاتی به شما نشان خواهد داد تا با راهکارهای عملی، شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید.
دوره آموزش مدیریت ریسک عملیاتی دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.8 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 14 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط سید احسان الهی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 454,300 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش مدیریت ریسک عملیاتی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های کسب و کار سراسر اینترنت را در صفحه کسب و کار در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

محمد حسین

سلام و عرض ادب. بنده در حال گذراندن دوره در فصل نهم هستم و ممنونم از شما به خاطر برگزاری دوره. دوره مفید و عالی بوده برای بنده تا این لحظه چون از نظر آکادمیک تمام جیزهای که لازم است را در این دوره و در تمرینات و پروژها به صورت عملی یاد میگیریم. فقط پشتیبانی در تالار گفته گو ضعیف است و در ادامه میخواستم راجب کامنت دوست خوبم که گفته این دوره مدیریت ریسک نیست بگم بله درسته این دوره مدریت ریسک عملیاتی است و ریسک شاخه های مختلف داره در هر صورت بسیار بسیار سپاس از شما استاد عزیز و تیم خوب مکتبخونه

امیربهشاد

در حدود نیمی از اسلایدها توضیحات با سرفصل منتج از مدیریت ریسک همخوانی نداشت نیمی از دوره مستقیم ربطی به مدیریت ریسک نداشت دوره مدیریت ریسک سازمانی ERM توسط بنده تدریس می‌شود که بسیار کاربردی تر است 80 ساعت آموزش هیچ دانش کاربردی و قابل انجام را به اینجانب اضافه نکرد بهتر بگویم اول زمان (حدود 80 ساعت) و بعد پول را به هیچ از دست دادم لطفا از اساتیدی استفاده کنید که حداق در چند شرکت عملا کار کرده و فقط تئوری بلد نباشند

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی