اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش تبدیل منبع برای ساده سازی مدار (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش تبدیل منبع برای ساده سازی مدار (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:17 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

تبدیل منبع، یک تکنیک تجزیه‌وتحلیل و ساده‌سازی مدارهای الکتریکی پیچیده است. در این تکنیک، منابع ولتاژ به منابع جریان معادل یا برعکس تبدیل می‌شوند. این تبدیل، بر اساس معادله بین منابع ولتاژ و منابع جریان متصل به مقاومت‌ها استوار است. معمولا در این تکنیک، یک منبع ولتاژ و مقاومت متصل به آن را با یک منبع جریان و مقاومت معادل، جایگزین می‌کنند. این کار باعث کاهش تعداد عناصر مدار و ساده‌سازی تحلیل آن می‌شود. برای تبدیل منبع ولتاژ به منبع جریان در مدار سری با یک مقاومت، می‌توان آن را با یک منبع جریان معادل در مدار موازی با مقاومت معادل جایگزین کرد، بطوریکه مقدار جریان معادل با تقسیم ولتاژ بر مقاومت به دست می‌آید. و بر عکس، برای تبدیل منبع جریان به منبع ولتاژ در مدار موازی با یک مقاومت، می‌توان آن را با یک منبع ولتاژ با مقاومت معادل در مدار سری جایگزین کرد؛ بطوریکه مقدار منبع ولتاژ معادل با ضرب جریان در مقاومت باشد. با انجام تبدیل منابع به این شکل، می‌توان توپولوژی مدار را ساده‌تر و آن را برای تحلیل‌های بیشتر با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تجزیه‌وتحلیل نودال یا تجزیه‌وتحلیل مش مناسب‌تر کرد. 
دوره آموزش تبدیل منبع برای ساده سازی مدار (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 17 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش تبدیل منبع برای ساده سازی مدار (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی