اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:1 ساعت و 5 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

روش ژاکوبی، تکنیک عددی است که برای حل سیستم‌های معادلات خطی استفاده می‌شود. این روش، به‌ویژه زمانی که با ماتریس‌های بزرگ و پراکنده سروکار داریم یا زمانی که روش‌های مستقیم مانند حذف گاوسی هزینه محاسباتی زیادی دارند، مفید است. در روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی، ابتدا یک حدس اولیه برای مقادیر متغیرها خواهیم داشت. سپس، با استفاده از این حدس اولیه، مقادیر جدید متغیرها به صورت تکراری به‌روزرسانی شده و در هر مرحله، مقدار جدید یکی از متغیرها بر اساس مقادیر قبلی دیگر متغیرها محاسبه می‌شود؛ به عبارت دیگر، برای محاسبه مقدار جدید یک متغیر، از مقادیر قبلی سایر متغیرها استفاده می‌شود. این فرایند به طور تکراری ادامه می‌یابد تا زمانی که مقادیر متغیرها به اندازه کافی به حل دقیق دستگاه معادلات نزدیک یا شرط همگرایی تعیین‌شده برآورده شود. آشنایی با روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی، یکی از روش‌های محاسباتی معروف است که در مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، ریاضیات و سایر حوزه‌های علمی کاربرد فراوانی دارد. به‌ویژه برای دستگاه‌های خاصی که ماتریس ضرایب آن‌ها بزرگ و پراکنده است، روش ژاکوبی به دلیل کارآیی محاسباتی بالا، مناسب است. علاوه بر این، سادگی پیاده‌سازی این روش نسبت به روش‌های دیگر، از جمله مزایای آن است. همچنین، برای ماتریس‌های خاصی که ساختار خاصی دارند، این روش ممکن است عملکرد بهتری نسبت به روش‌های دیگر ارائه دهد. لذا روش ژاکوبی مقاومت خوبی در برابر خطاهای عددی دارد و در مواقعی که دقت بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
دوره آموزش روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 4 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 1 ساعت و 5 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش روش ژاکوبی برای حل دستگاه معادلات خطی (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی