وبلاگ دوره‌بین
١٠ ویژگی فوق العاده ایلوستریتور Illustrator

١٠ ویژگی فوق العاده ایلوستریتور Illustrator


فهرست مطالب
  • کاربردی و همه جانبه بودن
  • تحقق بخشیدن به تخیلات و خلاقیت های فردی
  • استفاده از پیکسل
  • طراحی یک آرم و برند تجاری شخصی
  • امکان همگام سازی
  • طراحی و نقاشی های هنرمندانه
  • بهبود مهارت های فردی و خلاقیت
  • طراحی کارتون و آیکون های زیبا
  • وضوح بالای تصاویر
  • بیان ایده ها و اندیشه های خلاقانه

ادوبی ایلوستریتور یا Adobe Illustrator یکی از نرم افزار های کاربردی و بسیار سودمند هست که برای ایجاد تغییرات خلاقانه در تصاویر کاربرد داره. با استفاده از این نرم افزار می‌توان به ویرایش تصاویر پرداخت و با به کار گیری خلاقیت و ابتکار، تصاویر زیبا و هنرمندانه ای رو ایجاد کرد. ایلوستریتور در واقع بهترین گزینه برای افراد طراح و گرافیست به شمار میره.

طراحان زیادی در سراسر جهان از نرم افزار ایلوستریتور برای ایجاد کارتون ها، تصاویر استادانه و نمودارهای فنی، طراحی لوگوها و همچنین تولید طرح ها و گرافیک های زیبا استفاده می‌کنند. ایلوستریتور ترکیبی از ابزارها برای نقاشی و طراحی به شمار میره، علاوه بر اون این نرم افزار امکان ایجاد و تغییرات تایپوگرافی رو هم برای هنرمند فراهم می‌کنه. نرم افزار ایلوستریتور انقلاب بزرگی در تقویت خلاقیت و توانایی های افراد به شمار میره. با استفاده از این نرم افزار می‌تونید تایپوگرافی های بسیار زیبا و اشکال و طرح های متنوع ایجاد کنید و هیچ مرزی برای استفاده از خلاقیت و ابتکارتون در این زمینه وجود نداره. در ادامه این مقاله قصد داریم شما رو با 10 مورد از نکات مهم آموزش نرم افزار ایلوستریتور آشنا کنیم.

 

کاربردی و همه جانبه بودن

نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار کاربردی و مناسب برای استفاده در محیط کار هست. امروزه استفاده از مهارت های گرافیکی یک امر لازم و ضروری در بسیاری از حرفه ها به شمار میره و داشتن تسلط در این زمینه برای داشتن یک رزومه قوی خیلی اهمیت داره.

 

تحقق بخشیدن به تخیلات و خلاقیت های فردی

با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور می‌تونید به طراحی های بسیار زیبا و شخصی دست پیدا کنید و در این زمینه از خلاقیت های فردی و قوه ابتکارتون بهره‌مند بشید. نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار کاربردی و همه جانبه در زمینه ایجاد گرافیک های زیبا و شگفت انگیز به شمار میره. به همین دلیل بهتره هرچه زودتر یادگیری نرم افزار ایلوستریتور رو آغاز کنید و به این ترتیب گام بلندی در جهت تحقق بخشیدن به تخیلات و مهارت های هنری‌تون بردارید.

 

استفاده از پیکسل

یکی از ویژگی های ایلوستریتور پیکسل محور بودن این نرم افزار هست. این قابلیت سبب ایجاد تصاویر و طرح های گرافیکی بسیار دقیق و منظم با ظاهری زیبا و جذاب میشه. با استفاده از این نرم افزار می‌تونید خلاقیت خودتون در زمینه ایجاد طرح های گرافیکی و تصاویر زیبا به کار ببرید.

 

طراحی یک آرم و برند تجاری شخصی

با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور می‌تونید به طراحی یک آرم و برند تجاری و البته شخصی برای خودتون بپردازید و به این ترتیب علاوه بر سرگرم شدن و آموختن یک مهارت جدید، قادر خواهید بود با استفاده از هنرمندی هاتون به طراحی یک آرم مخصوص برای خودتون بپردازید و در این زمینه از تفکر و ایدۀ خلاقتون بهره‌مند بشید.

 

امکان همگام سازی

این نرم افزار دارای تنظیمات متعدد و منحصر به فردی هست. همچنین امکان پیاده سازی تنظیمات دلخواهتون بر روی هر رایانه دیگه‌ای رو دارید. برای مثال می‌تونید نرم افزار ایلوستریتور نصب شده بر روی لپ تاپ خودتون رو به راحتی بر روی نسخه دسکتاپ و یا کامپیوتر پیاده سازی کنید.

 

طراحی و نقاشی های هنرمندانه

با آموزش نرم افزار ایلوستریتور قادر خواهید بود به راحتی با استفاده از این نرم افزار به طراحی و نقاشی بپردازید و طرح ها و ایده های خلاقانه خودتون رو به وسیله این نرم افزار پیاده سازی کنید. به این ترتیب می‌تونید طرح های مورد نظرتون در زمینه های گوناگون رو به راحتی توسط این نرم افزار ترسیم کنید و در نهایت با یک اثر هنری بسیار زیبا مشتری رو به وجد بیارید!

 

بهبود مهارت های فردی و خلاقیت

به طورکلی میشه گفت نرم افزار ایلوستریتور مزایای زیادی نسبت به سایر نرم افزارهای گرافیکی داره. این نرم افزار با فراهم آوردن محیطی با قدرت انعطاف پذیری بالا امکان سفارشی کردن فضای کاری رو برای شما فراهم می‌کنه و مهارت های لازم برای ایجاد تصاویر و گرافیک های خلاقانه رو برای شما فراهم می‌کنه.

 

طراحی کارتون و آیکون های زیبا

بسیاری از شخصیت های کارتونی معروف توسط نرم افزار ایلوستریتور طراحی شده‌اند، این نرم افزار ابزارهای گوناگونی برای طراحی کارتون های زیبا در اختیار شما قرار میده که به وسیله اون می‌تونید به راحتی تصاویر کارتونی خودتون رو خلق کنید و تغییرات لازم رو بر روی اون‌ها اعمال کنید. 

 

وضوح بالای تصاویر

نرم افزار ایلوستریتور بر پایه بردارها و عملیات ریاضی حساب شده کار می‌کنه و به همین دلیل به راحتی میشه با استفاده از این نرم افزار گرافیک های بسیار زیبا طراحی کرد. گرافیک های طراحی شده توسط این نرم افزار از وضوح خوبی برخوردارند و امکان تغییر مقیاس‌شون همیشه وجود داره.

 

بیان ایده ها و اندیشه های خلاقانه

استفاده از نرم افزار ایلوستریتور یکی از بهترین شیوه های بیان ایده ها و اندیشه های ناب به شمار میره، با به کارگیری ایلوستریتور می‌تونید به خلق آثار هنری و طرح های زیبا بپردازید و در این مسیر از ایده ها و تفکرات ناب خودتون بهره‌مند بشید.

درنهایت اگه قصد داری با این نرم افزار کامل تر آشنا بشی، میتونی یه سر به آموزش های ایلوستریتور بزنی و از بهترین دوره ها استفاده کنی:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی