وبلاگ دوره‌بین
5 فرمول طلایی کسب درآمد از فتوشاپ! Photoshop

5 فرمول طلایی کسب درآمد از فتوشاپ! Photoshop


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • 1. استخدام به عنوان گرافیست
  • 2. طراحی پروژه های تبلیغاتی به صورت مستقل

مقدمه

در حال حاضر یکی از نرم‌افزار‌های محبوب و پرکاربرد در بسیاری از حوزه‌ها، نرم افزار فتوشاپ هست که توسط شرکت Adobe و در راستای ویرایش و ادیت تصاویر ساخته شده. کار با نرم افزار فتوشاپ، از اون دسته مشاغل ساده و پردرآمدی هست که در صورت داشتن مهارت، شما رو به درآمدهای بالا می‌رسونه. کار در این حرفه، نیازمند هیچ مدرک دانشگاهی و تحصیلات آکادمی خاصی نیست و شما به راحتی می‌تونید با شرکت در یک دوره‌ی آموزشی، خیلی زود به این نرم افزار تسلط پیدا کنید و به راحتی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار بشید. حالا این سوال پیش میاد که چگونه از فتوشاپ کسب درآمد کنیم؟ در ادامه به 5 مورد از راهکارهای کسب درآمد از فتوشاپ می‌پردازیم.

 

1. استخدام به عنوان گرافیست

احتمالا ساده‌ترین راهی که به ذهن همه می‌رسه، کار به عنوان نیروی گرافیست در ادارت و شرکت‌ها هست. در همه‌ی اداره‌ها چه دولتی و چه خصوصی، یک نیروی گرافیست لازم هست تا کارهای گرافیکی و تبلیغاتی اداره رو انجام بده. طراحی پوستر و بنر، کارت ویزیت، ادیت عکس، طراحی سر برگ و ست‌های اداری و… از جمله کارهای هستن که در همه شرکت‌ها و اداره‌ها انجام میشن.

 

2. طراحی پروژه‌های تبلیغاتی به صورت مستقل

یکی از رایج ترین راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ، طراحی و انجام پروژه های تبلیغاتی به صورت آزاد و فریلنسری هست. این پروژه ها معمولا به صورت طراحی بنر و پوسترهای تبلیغاتی، طراحی لوگو، طراحی جلد کتاب، ساخت کارت ویزیت یا حتی طراحی پست و استوری اینستاگرامی هست که برند‌ها برای مطرح شدن، جذب مشتری و تبلیغات بیشتر انجام میدن. شما می‌تونید همه‌ی این کارها رو بدون استخدام در شرکت یا مجموعه‌ای به صورت مستقل و فریلنسری در حوزه‌های مختلف انجام بدید و به عنوان یک گرافیست فعالیت کنید.

 

3. کار در آتلیه‌ و گالری‌های عکاسی

همون‌طور که آگاه هستید نرم‌افزار فتوشاپ یک نرم‌افزار قدرتمند در ادیت عکس و تصاویر هست. شما می‌تونید از این ویژگی برای کار در آتلیه‌های عکاسی که یکی از کارهای پر طرفدار در بین کاربران این نرم‌افزار در بازار کار فتوشاپ هست، استفاده کنید. چنانچه در ادیت، روتوش و برش عکس در فتوشاپ مهارت دارید،‌ کار در آتلیه‌ها و گالری‌های عکاسی مناسب شماست.

 

4. آموزش فتوشاپ

بهترین گزینه برای کسب درآمد بوسیله فتوشاپ آموزش اون به دیگران هست. اگه شما در حرفه‌تون مهارت کافی رو دارید می‌تونید با آموزش فتوشاپ در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام، برگزاری دوره های آموزشی فتوشاپ و معرفی برنامه‌های کاربردی در این حرفه از مهارت‌تون به درآمدزایی برسید. همچنین می‌تونید در یک آموزشگاه یا مؤسسه استخدام بشید و اقدام به آموزش به هنرجویان کنید.

 

5. طراحی فونت

یکی دیگه از روش‌هایی که می‌تونید با استفاده از اون شروع به کسب درآمد از فتوشاپ کنید طراحی و فروش فونت هست. البته این کار به سطح بالایی از دانش فتوشاپ نیازمند هست. در صورتی که به تسلط کامل رسیدید، می‌تونید با طراحی و ساخت فونت‌های مختلف و فروش اون‌ها درآمد خوبی کسب کنید و شاهد استفادشون در مقالات و سطح وب باشید.

 

جمع‌بندی

به طور کلی روش های متنوعی برای کسب درآمد از فتوشاپ وجود داره و علاقه‌مندان می‌تونن با توجه به سلیقه و مهارتشون در آن‌ها فعالیت کنن که در این مقاله با 5 راه اون آشنا شدید. اگه تصمیم به یادگیری فتوشاپ به صورت کاربردی و اصولی گرفتی، پیشنهاد می‌کنیم به دوره‌های آموزش فتوشاپ سر بزنی. یادت نره دوره‌بین در این مسیر یادگیری هیجان انگیز همراهته:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی