وبلاگ دوره‌بین

رازهای کسب درآمد از یوتیوب در ایران

رازهای کسب درآمد از یوتیوب در ایران


فهرست مطالب
  • شروع کار
  • تعرفه درآمد از یوتیوب:
  • مشکل بزرگ!

یوتیوب یک شبکه اجتماعی محبوب در کل جهانه که به ازای تولید محتوا و و بازدید از اون به شما پول پرداخت میکنه اون هم به دلار و این عالیه! اینجاییم تا شمارو راهنمایی کنیم چطور در ایران از یوتیوب درآمد کسب کنید.

 

شروع کار

برای شروع لازمه شما پیج یوتیوب تون رو راه اندازی کنید، البته برای داشتن درآمد از یوتیوب لازمه کانال شما شرایط زیر رو داشته باشه:

در ۱۲ ماه گذشته در مجموع ویدیوهای شما حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا شده باشند.

حداقل ۱۰۰۰ نفر مشترک یا عضو فعال در کانال‌ یوتیوب خود داشته باشید.

با داشتن این شرایط می‌تونید به برنامه‌ی یوتیوب پارتنر بپیوندید و با نمایش تبلیغ در ابتدا، میانه و یا انتهای ویدیوهای خود و بسته به میزان دیده‌شدن این تبلیغ‌ها درآمد از یوتیوب کسب کنید. کافیه وارد کانال‌ خودتون بشید و به بخش «استودیو یوتیوب» برید.

بعد با انتخاب گزینه‌ی درآمدزایی یا  «Monetization» و پذیرش شرایط برنامه‌ی یوتیوب پارتنر، قابلیت کسب درآمد یوتیوب خودتون رو فعال کنید.بعد از این کار با انتخاب گزینه‌ی «درآمدزایی با تبلیغ» برای هر ویدیوی خود اجازه‌ی نمایش تبلیغ در ویدیوهای‌ خودتون رو به یوتیوب می‌‌دید و براساس میزان نمایش و کلیک بر روی تبلیغ‌ها درآمد از یوتیوب کسب می‌کنید.

 

تعرفه درآمد از یوتیوب:

گوگل ۶۸ درصد از درآمد ادسنس(سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل) رو به صاحب کانال به عنوان درآمد از یوتیوب پرداخت می‌کنه. این بدین معناست که اگر تبلیغ کننده ۱۰۰ دلار پرداخت کنه، گوگل ۶۸ دلار به صاحب کانال می‌پردازد.

نرخ واقعی تبلیغ‌کننده، رقمی متغیر خواهد بود که معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ سنت به ازای هر بازدید خواهد بود. اما به‌طور متوسط هر بازدید، ۱۸ سنت هزینه خواهد داشت.

به‌طور متوسط، یک کانال یوتیوب می‌تواند ۱۸ دلار در هر ۱۰۰۰ بازدید از تبلیغات، درآمد کسب کند. این مساوی است با کسب درآمد از یوتیوب به میزان ۳ تا ۵ دلار برای هر ۱۰۰۰ بازدید از یک ویدیو.

 

مشکل بزرگ!

در ایران یوتیوب فیلتره، اما بدتر از اون اینه که ما تحریمیم و اگرم فیلتر نبود یک یوتیوبر ایرانی نمیتونست درآمدشو از یوتیوب بگیره! اما این موضوع هم راه حل داره، شرکت‌های واسطه‌ای هستن که می‌ تونن درآمد شمارو از یوتیوب بگیرن و اون رو به شما برسونن، اما خب یه درصدی از اون درآمدتون رو خودشون بر میدارن که هرچی باشه بهتر از اونه که هیچی گیر شما نیاد! چندین شرکت وجود دارن در ایران که کارشون اینه از معروف‌ترین‌هاشون میشه به «ارزیشو» و «افراک» اشاره کرد که شما می‌‌تونید وارد سایتشون بشید و باهاشون قرارداد ببندید.

این رو بدونید درآمد کسب کردن از یوتیوب راه پیچیده‌ای اما اون چنان سخت نیست! پس اگه می خوایید در آینده تو خونه بخوابید و پول در بیارید مهارتتون رو افزایش بدید و کسب درآمد از یوتیوب رو شروع کنید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی