وبلاگ دوره‌بین

فریلنسر چیست؟ آشنایی با فریلنسینگ!

فریلنسر چیست؟ آشنایی با فریلنسینگ!


فهرست مطالب
  • کسب درآمد از فریلنسری
  • محبوب ترین تخصص ها برای کسب درآمد از فریلنسری:
  • مزایای کسب درآمد در خانه با فریلنسری
  • معایب کسب درآمد از فریلنسری

فریلنسینگ چیست؟ فریلنسر کیست؟

فریلنسینگ(Freelancing) در لغت به معنای آزادکاری است و فریلنسر(Freelancer) به شخصی گفته می‌شود که خود اشتغال بوده و لزوماً تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد. بعضی از فریلنسرها توسط شرکت‌ها و موسسات به دیگران معرفی می‌شوند اما بعضی دیگر به‌صورت کاملاً مستقل، از طریق انجمن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر به فعالیت مشغول هستند. بنابراین نحوه‌ی همکاری فریلنسرها بسته به شرایط بسیار متفاوت است؛ مثلاً برخی خواهان عقد قرارداد کاری و رسمی هستند؛ در حالی که عده‌ی دیگر به صورت رایگان و به امید کسب شهرت کار می‌کنند.

 

کسب درآمد از فریلنسری

وقتی به عنوان یه فریلنسر کار خودتون رو شروع میکنین، در واقع از سراسر جهان میتونین کارفرما داشته باشین. یعنی حتی میتونین در ایران نشسته باشین از کشورهای خارجی پروژه دریافت کنین و انجام بدین و درآمد دلاری داشته باشین. فقط کافیه که در پلتفرم های ایرانی و خارجی عضو باشین تا با کارفرماها ارتباط برقرار کنین. اما نکته ای که وجود داره اینه که فقط کسایی میتونن به عنوان فریلنسر کار کنن که محتوای کاری که انجام میدن به صورت اینترنتی قابلیت انتقال داشته باشه. مثلا میتونی مقاله بنویسی، پروژه های معماری رو طراحی و سه بعدی کنی. میتونی عکس درست کنی، مطلبی رو آموزش بدی و کسب درآمد از فریلنسری در خونه داشته باشی.

 

محبوب ترین تخصص ها برای کسب درآمد از فریلنسری:

طراحی وبسایت/آموزش/تایپ/ورود اطلاعات/بازاریابی و فروش/طراحی گرافیکی/ساخت اپلیکیشن موبایل/بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)/فریلنسری برندسازی/دستیار مجازی/فریلنسری مدل های سه بعدی/ساخت بازی/ترجمه/تحقیق در اینترنت/خدمات حقوقی/رونویسی از صدا/تولید محتوا و نویسندگی/خدمات اجتماعی/مدیریت شبکه های اجتماعی/طراحی لوگو و لوگو تایپ/انیمیشن و موسیقی/مدیریت منابع انسانی/معماری و نقشه کشی.

 

مزایای کسب درآمد در خانه با فریلنسری

-خودتون رئیس خودتون هستید.

-ساعت کاریتون دست خودتون هست.

-پروژه و کارفرما رو خودتون از بین پیشنهاد ها انتخاب می‌کنید.

-درآمدتون محدودیت نداره و میتونین چند تا پروژه رو همزمان کار کنید.

-در سایت های فریلنسری خودتون درآمدتون رو به ازای هر پروژه انتخاب می‌کنید.

-نیازی به رفتن به شهرهای بزرگ برای استخدام نیست و به صورت دورکاری کار می‌کنید.

-نیازی به نشستن در دفتر کار ندارید و هرجایی که باشید می‌تونید کار کنید، بنابراین هزینه دفتر هم نمیدید.

-نه آزمون استخدامی و نه مدرک تحصیلی اهمیتی نداره و تنها چیزی که اهمیت داره توانایی و حرفه ای بودن شماست.

 

معایب کسب درآمد از فریلنسری

-صفر تا صد کار دست شماست.

-در ابتدا ممکنه پروژه های زیادی نگیرین و این مرحله نیازمند صبوری هست.

-از اون جایی که در این بازار رقابت حرف اول رو میزنه بنابراین، اگه پروژه تون با کیفیت نباشه نمی‌تونید حرفی برای گفتن بین رقباتون داشته باشید.

-در فریلنسری شما هیچوقت بازنشست نمی‌شید. بلکه یا کار می‌کنید یا دیگه کار نمی‌کنید. پس انتظار حقوق بازنشستگی، بیمه و پاداش هم نباید داشته باشید.

-نداشتن همکار باعث میشه شما به تنهایی مسئولیت تمام پروژه رو به عهده داشته باشید. خودتون کارها رو چک کنید و اگه حجم پروژه ای زیاد بود کسی رو استخدام کنید.

در آخر اگه علاقه‌ی زیادی به حضور یافتن در شرکت‌های مختلف رو ندارید و در خانه خود احساس بهتری دارید، فریلنسری رو جدی بگیرید و در این راه حتما از بهترین آموزش های موجود در دوره‌بین کمک بگیرید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی