وبلاگ دوره‌بین
٣ راه کسب درآمد از اکسل Excel

٣ راه کسب درآمد از اکسل Excel


فهرست مطالب
  • کاربرد نرم افزار اکسل؟
  • در چه مشاغلی می توان از نرم افزار اکسل استفاده کرد؟
  • مشاور مدیریت
  • حسابداری
  • بازاریابی
  • کلام آخر

کاربرد نرم افزار اکسل؟

 نرم افزار اکسل که یکی از موارد ICDL نزدیک به چهار دهه است که جزو پرطرفدارترین و پراستفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت است. به دلیل انعطاف‌پذیر بودن این برنامه تقریبا می‌تونید هر محتوایی رو در اون دسته بندی و مرتب کنید؛ اما این نرم ‌افزار فقط به این کارهای کوچک ختم نمیشه و شما می‌تونید به راحتی به درآمدزایی از اکسل برسید. کسب درآمد از طریق اکسل نیاز به یادگیری اولیه این مهارت داره. اکسل شامل تعداد زیادی جعبه به نام سلول است که در ردیف‌ها و ستون های مختلف مرتب شده‌اند و شما می‌تونید به راحتی از اون استفاده کنید.

 

در چه مشاغلی می توان از نرم افزار اکسل استفاده کرد؟

همونطور که گفته شد نرم افزار اکسل از مهم ترین و کاربردی ترین برنامه هاست که در بسیاری از شغل ها مورد استفاده قرار می‌گیره؛ چرا که نظم زیادی به کارها میده. مایکروسافت اعلام کرده که اکثر کاربرانش، از امکاناتی که برنامه اکسل داره برای حل مسائل استفاده می‌کنند و معمولا این افراد در کار کردن با فرمول ها و توابع، توانایی بسیار خاصی دارند. جای تعجب هم نیست، زیرا به دلیل‌ کامل بودن این نرم افزار می تونید در اکثر کارها و مشاغل از اون استفاده کنید. شما با کسب درآمد Excel می تونید بخشی از هزینه های خودتون رو تأمین کنید.

ما بعضی از این مشاغل رو برای شما در زیر آوردیم.

 

مشاور مدیریت

افرادی که این شغل رو انتخاب می کنند باید مسائل موجود رو تحلیل و داده های مربوط به اون رو بررسی کنند. به دلیل تنوع پروژه های زیادی که در این شغل وجود داره یک مشاور باید صبور باشه و با دقت زیادی این مسائل رو تحلیل کنه؛ اما ممکن است با مشکلاتی روبه رو بشه. پس میتونه با استفاده از نرم افزار اکسل پروژه های خودش رو دسته بندی و مدل سازی کنه.

 

حسابداری

از مهم ترین مهارتی که می توان گفت بخش مهمی از هر شغل است، حسابداری هست؛ زیرا فراتر از محاسبه مالیاتی هست و به دقت و حافظه قوی نیاز داره. نرم افزار اکسل به حسابداران کمک می‌کنه که تراکنش ها و حساب های مهم رو ذخیره کنند.

 

بازاریابی

از پرطرفدارترین شغل ها می توان به بازاریابی اشاره کرد؛ زیرا نقش پررنگی در بازار کار داره. مهم ترین کاربردهایی که برنامه اکسل در این حرفه داره تعیین ارزش مشتریان و سهامداران، ارائه بصری کلی سود و تعامل با نیرو های داخلی و غیره است.

 

کلام آخر

در نهایت دوره‌بین این امکان رو در اختیار شما قرار داده تا بتونید برنامه مایکروسافت اکسل رو با اساتید برتر بیاموزید. فقط کافیست وارد قسمت آموزش اکسل شوید و شروع کنید:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی