وبلاگ دوره‌بین

7 نکته در انتخاب بهترین دوره زبان انگلیسی

7 نکته در انتخاب بهترین دوره زبان انگلیسی


فهرست مطالب
  • ۱.مطرح بودن آموزشگاه
  • ۲.پشتیبانی در هر زمان
  • ۳.منابع تدریس
  • ۴.کار روی چهار مهارت زبان
  • ۵.استاد با تجربه
  • ۶.هر دوره ای که گرون تره بهتره؟
  • ۷.خودت و خودت!

یادگیری هر زبانی علاوه بر علاقه به پشتکار یادگیرنده نیاز داره؛ یادگیری زبان انگلیسی پایانی نداره شما باید با اون زندگی کنید و به کار ببندید. اینجاییم تا شمارو با چند نکته در انتخاب دوره زبان انگلیسی آشنا کنیم تا این مسیر رو سریع‌تر طی کنید.

 

۱.مطرح بودن آموزشگاه

چه در آموزش حضوری و چه در غیر حضوری و دوره‌های مختلفی که برگزار می‌کنن بحث مطرح بودن آموزشگاه اهمیت داره، چون این آموزشگاه‌ها برای حفظ ثبات و نام و رسمشون حتما از روش‌ها مختلفی استفاده می‌کنن که خیلی‌ها جواب گرفتن؛ همچنین به خاطر معروف بودن و جذب مخاطب بالاشون اساتید با تجربه و مجرب معمولا در این آموزشگاه‌ها تدریس می‌کنن.

 

۲.پشتیبانی در هر زمان

دوره‌ای مطلوبه که شمارو در هر زمان پشتیبانی کنه به فکر پیشرفت شما باشه حتی بیشتر از خودتون و مدام نحوه کار و عملکردتون رو مورد بررسی قرار بده.

 

۳.منابع تدریس

هر آموزشگاه یا برگزار کننده دوره‌ای منابع خاصی برای تدریسشون دارن بعضی‌ها منابع اختصاصی خودشون هست و خیلی‌ها هم از منابعی که توسط آموزشگاه‌های مطرح جهانی پیشنهاد شده و با همون روش تدریس می‌کنن که شمارو با چند تا از مطرح‌ترین‌ها و پربازده‌ترین‌های اون‌ها آشنا میکنم:

کودکان: لتس‌گو(Lets go) مقدماتی تا پیشرفته.

بزرگسالان:تاپ ناچ(Top notch) مقدماتی تل پیشرفته و فور کورنرز(Four corners) مقدماتی تا پیشرفته.

لغت:۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید از Barrons مقدماتی تا پیشرفته.

گرامر:مجموعه کتاب‌های گرامر این یوز(grammar in use)از مقدماتی تا پیشرفته.

 

۴.کار روی چهار مهارت زبان

آموزشگاهی که روی ۴ مهارت حرف زدن(speaking)، گوش دادن(Listening)، نوشتن(writing)، خواندن(Reading)، به طور همزمان کار کنه و همشون رو تقویت کنه خوبه، این مهارت‌ها مثل حلقه‌های یه زنجیر‌ن اگه در طول این مسیر یکی از این مهارت‌ها تقویت نشه و از بقیه جا بمونه شمارو در ادامه دلسرد و مایوس میکنه و ممکنه انگیزه کار رو ازتون بگیره اگر هم این اتفاق نیفته شما هیچوقت نمی‌تونید زبان رو یادبگیرید حتی اگه در سه مهارت از این چهار تا خبره باشید!

 

۵.استاد با تجربه

 با جستجو می‌تونید اساتید مطرح شهر یا استادتون رو پیدا کنید یا اگه می‌‌خوایید به صورت غیر حضوری فرا بگیرید با یه سرچ ساده می‌تونید بهترین اساتیدی رو که دوره‌های آموزش زبان برگزار می‌کنن پیدا کنید.

 

۶.هر دوره‌ای که گرون‌تره بهتره؟

قیمت بالای یک دوره نمیتونه دلیل مناسبی بر کیفیت اون باشه شما عوض اینکه با این طرز تفکر که هرچی پول بدی آش میخوری بری جلو باید روی مخاطبان و میزان رضایت اون‌ها از دوره توجه کنی‌.

 

۷.خودت و خودت!

ببینید با چه روش آموزشی و با چه استادی و با چه دوره‌ای احساس راحتی بیشتری دارید، همه چیز در نهایت به شما بستگی داره، اگه در اول مسیر هستید نگران عوض کردن دوره‌های مختلف و تستشون نباشید اول راه‌ مسیر‌های مختلفی رو تست کنید بهتر از اونکه یه مسیر اشتباه رو ادامه بدید تا اینکه بهترین دوره رو پیدا کنید.

این نکات کنار خیلی از عوامل دیگه به شما در مسیر موفقیت کمک میکنه ممکنه شما در این مسیر به مشکلاتی بر بخورید یا مسیر یادگیری‌تون طولانی بشه اصلا اشکال نداره بالاخره به سرانجام میرسه! فقط باید پشتکار و تمرکز روی کارتون داشته باشید و اون رو رها نکنید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی