وبلاگ دوره‌بین

7 مزیت استثنایی داشتن سایت آموزشی

7 مزیت استثنایی داشتن سایت آموزشی


فهرست مطالب
  • مقدمه
  • 1- فراگیر بودن
  • 2- کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان
  • 3- آموزش بدون محدودیت جغرافیایی
  • 4- خدمت رسانی بدون محدودیت زمانی
  • 5- دسترسی آنلاین و فوری به محتوا
  • 6- تعامل با مخاطبان
  • 7- درآمدهای جانبی
  • سخن پایانی

مقدمه

در گذشته برای یادگیری و آموزش یک مطلب لازم بود به کتاب‌ها و منابع مکتوب مراجعه کرد و همین دلیل موجب شده بود تا به اون چیزی که مدنظرمون هست، به سختی دست پیدا کنیم؛ اما حالا تنها با یک کلیک به پاسخ تمام سوال‌های خودمون می‌رسیم. در حقیقت این سایت‌های آموزشی هستن که نقشی کلیدی و پر رنگی در این زمینه دارن. در حال حاضر داشتن یک وب سایت، چه برای اهداف شخصی و چه برای بازاریابی، کاملا طبیعی هست. این روزها با وجود مشکلات متعدد، داشتن بستر آنلاینی که امکان برقراری و تبادل اطلاعات داشته باشه حیاتی و مبرمه. اگه شما حرفه‌ای دارید که می‌تونید مطالبی رو به آموزش بذارید، پیشنهاد می‌کنیم که یک سایت آموزشی داشته باشید تا بتونید علاوه بر صرفه جویی در وقت‌تون، یک منبع درآمدزایی خوب داشته باشید.

در همین راستا دوره‌بین به افراد علاقه‌مند کمک می‌کنه تا بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین رو ببینن و در بین اون‌ها مناسب‌ترین رو از نظر کیفیت، قیمت یا دیگر فاکتورهای مد نظرشون انتخاب کنن. پس بهتره دست بکار بشید و با ثبت‌نام آموزشگاه خودتان در دوره‌بین، از این فرصت استفاده کنید و دوره‌های خودتون رو مشهور کنید! در ادامه شما رو با مزیت‌های داشتن سایت آموزشی آشنا می‌کنیم.

 

1- فراگیر بودن

این روزها اینترنت در زندگی همه انسان‌ها رخنه کرده. به صورتی که میشه گفت اینترنت قسمت مهمی از زندگی هرکسی رو تشکیل میده. از همین روی استفاده از اینترنت مدام فراگیرتر میشه. به طوری که مردم کم و بیش تمامی نیاز های خودشون رو بوسیله اون برطرف می‌کنن. این سطح از تعلق و  وابستگی به فضای اینترنت نشون دهنده‌ی حیاتی بودن داشتن وب سایت در هر زمینه‌ای مخصوصا آموزش هست.

 

2- کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای داشتن سایت آموزشی کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان هست. شما برای آموزش نیازمند این هستید که جا و مکان داشته باشید و برای این کار باید هزینه‌ی زیادی بپردازید. حتی اگه در یک آموزشگاه مشغول بشید باید درصد مشخصی به آموزشگاه بدید و در این صورت درآمد خالصی برای شما نداره؛ ولی داشتن یک سایت آموزشی باعث میشه تمام درآمد برای شما باشه. همچنین هر زمانی که نیاز داشته باشید می‌تونید سایت‌تون رو بدون هیچ هزینه‌ی جانبی ویرایش کنید و با مقداری تلاش برای تولید محتوای قوی و گیرا می‌تونید به افزایش ترافیک سایت خودتون کمک کنید و با کسب رتبه مناسب در نتایج جستجوی گوگل، تعداد مخاطبانتون رو افزایش بدید.

 

3- آموزش بدون محدودیت جغرافیایی

یک فروشگاه سنتی، نهایتاً می‌تونه به مردم کوچه و خیابان و شهر خودش خدمت‌رسانی کنه؛ اما با داشتن یک وب سایت، می‌تونید به دورترین نقاط دنیا هم خدمات بدید و کاربران شما می‌تونن در هر شهر و هر جای دنیا که هستن به سایت شما متصل بشن و نیاز خودشون رو برطرف کنن.

 

4- خدمت‌رسانی بدون محدودیت زمانی

داشتن وب سایت باعث در دسترس بودن کسب و کار شما در 24 ساعت شبانه روز و حتی روزهای تعطیل میشه. در حقیقت در ساعاتی که هیچ کارمندی نمی‌تونه پاسخگوی مشتری باشه، سایت این وظیفه رو به خوبی انجام میده و باعث جذب مشتری بدون حضور شما میشه. مخاطبان آزادن در هر زمان و مکانی از محتوای آموزشی شما استفاده کنن و علاوه بر این می‌تونن چندین بار به فایل‌های آموزشی سر بزنن و ارتباط بهتری برقرار کنن.

 

5- دسترسی آنلاین و فوری به محتوا

اگه تو سایت آموزشی‌تون دوره پولی قرار بدید، پس از پرداخت هزینه دوره توسط دانشجو، فایل‌ها و محتوای آموزشی فوری و بدون نیاز به هیچ اقدامی از سمت شما در اختیار دانشجو قرار می‌گیره. همچنین به جای اینکه یک محتوای آموزشی رو هر دفعه به دانشجو‌های جدید آموزش بدید، کافیه یک‌بار محتوای آموزشی رو ضبط کنید تا مدت‌ها از فروش اون کسب درآمد کنید.

 

6- تعامل با مخاطبان

شما می‌تونید در سایت خودتون با تمامی مخاطبان در تعامل و ارتباط باشید، اخبار و اطلاعیه‌ها رو در سریع‌ترین زمان ممکن به دستشون برسونید و درخواست‌ها، نظرات و پیشنهادات رو بشنوید و مشکلاتشون رو برطرف کنید. استفاده از همه‌ی این‌ها باعث به وجود آمدن تاثیرات مثبت و رشد و پیشرفت کسب و کارتون میشه.

 

7- درآمدهای جانبی

این شیوه از کسب درآمد رو می‌تونید در بیشتر سایت‌ها مشاهده کنید! شما وقتی خودتون رو به یک نماد و برند در حوزه کاریتون تبدیل کنید علاوه بر اینکه از مسیر اصلی‌تون درآمد دارید، تازه می‌تونید با معرفی سایر برندها و کسب و کارها، از طریق تبلیغات هم درآمد جانبی داشته باشید.

 

سخن پایانی

آموزش آنلاین با دوره‌بین امکانات بسیاری رو برای دانش آموزان، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به یادگیری فراهم کرده. این پلتفرم مانند یک موتور جستجو پیشرفته عمل می‌کنه و تمامی دوره‌های مختلفی که در سایت‌های آموزشی وجود دارن رو به علاقه‌مندان نمایش میده. اگه به دنبال فرصت و راهی برای دیده شدن دوره‌های آموزشی خودتون هستید تنها کافیه وارد بخش ثبت‌نام بشید و مهارت و دوره خودتون رو در دوره‌بین وارد کنید تا در کنار تمامی دوره‌های موجود در وب در معرض دید همگان قرار بگیره. دوره‌بین پلی‌ هست میان شما و کسب و کارتون؛ پس بهتره فرصت رو غنیمت بشمارید و مهارت و دوره آموزشی‌تون رو در کنار تمامی دوره‌های موجود در وب قرار بدید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی