وبلاگ دوره‌بین
روش های نوین کسب درآمد از بورس

روش های نوین کسب درآمد از بورس


فهرست مطالب
  • معامله کردن سهام
  • سرمایه گذاری بلندمدت
  • آموزش
  • سرمایه گذاری غیرمستقیم
  • ارائه خدمات مالی در حوزه بازار سرمایه
  • مشاوره سرمایه گذاری

امروزه افراد بسیار زیادی در بازار بورس ایران فعالیت می‌کنند و همواره به دنبال روش های نوین و جدید کسب درآمد از بورس هستند. در واقع به دلیل ماهیت اقتصادی این بازار، فرصت های گوناگونی برای کسب درآمد در اون وجود داره و همه‌ی افراد (حرفه ای یا مبتدی) با هر مقدار سرمایه و مهارتی میتونن از این بستر استفاده کنند. از طرف دیگه، وقتی تیپ شخصیتی افراد و اهداف معاملاتی اون ها را بررسی می‌کنیم، متوجه این موضوع میشیم که نمیشه برای همه فعالان بازار بورس یک نسخه کلی رو در نظر گرفت؛ به همین دلیل، در ادامه این مقاله قصد داریم روش های کسب درآمد از بورس رو توضیح بدیم.

 

معامله کردن سهام

وقتی که صحبت از فعالیت در بازار بورس میشه، اولین موضوعی که به ذهن افراد میرسه، معامله کردن سهام هست. در واقع بخش بزرگی از فعالان این بازار، درآمد خوبی از طریق معامله کردن سهام شرکت ها دارند. به اینصورت که سهام شرکت ها رو در قیمت های پایین تر می‌خرند و پس از رشد اون، در قیمت های بالاتر می‌فروشند. این نوع معامله کردن در بازه های زمانی مختلف انجام میشه؛ به این معنا که بعضی از افراد معامله‌گر روزانه، هفتگی و ماهانه هستند و با توجه به استراتژی معاملاتی که در نظر گرفتن، خرید و فروش های خودشون رو انجام میدن.
برای معامله یا ترید کردن در بازار بورس ایران از روش های مختلفی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی، روانشناسی بازار و... استفاده میشه و هرکدوم از این افراد میتونن از این ابزارها برای بهبود معاملات خودشون استفاده کنند.

 

سرمایه گذاری بلندمدت

از دیگر روش های کسب درآمد از بورس میشه به سرمایه گذاری بلندمدت اشاره کرد؛ در واقع افرادی که صبور هستند و پول مازاد در اختیار دارند، از این نوع سرمایه گذاری استفاده می‌کنند و تجربه ها نشون داده سرمایه گذاری به صورت بلندمدت نتایج بسیار خوبی در سال های گذشته بهمراه داشته.

 

آموزش

ارائه مطالب آموزشی و انتخاب بهترین دوره بورس یکی دیگه از روش های کسب درآمد از بورس هست؛ به این معنا که در بازار بورس ایران، افراد بسیار زیادی هستند که درآمد اصلی اون‌ها از طریق آموزش مفاهیمی همچون تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، فیلترنویسی و... هست. در واقع افرادی که به حوزه بازارهای مالی علاقه‌مند هستند، اما سرمایه زیادی برای انجام سرمایه گذاری در بازار بورس رو ندارن، میتونن از طریق ارائه مفاهیم آموزشی درآمد کسب کنند. از طرف دیگه، افرادی نیز وجود دارن که به طور همزمان به معامله شخصی و آموزش می‌پردازند و از این طریق درآمدهای خوبی رو کسب می‌کنند.

 

سرمایه گذاری غیرمستقیم

افرادی که تخصص و زمان کافی برای انجام تحلیل، پیگیری اخبار مرتبط با بازار، معامله و... رو ندارند، میتونن از سرمایه گذاری غیرمستقیم که به عنوان یکی از روش های کسب درآمد از بورس شناخته میشه، استفاده کنند. در حال حاضر افراد میتونن از 2 روش شرکت های سبدگردان و صندوق های سرمایه گذاری برای انجام این کار استفاده کنند. در واقع با استفاده از سرمایه گذاری غیرمستقیم، افراد میتونن با خیال آسوده ارزش پول خودشون رو از این طریق حفظ کنند.

 

ارائه خدمات مالی در حوزه بازار سرمایه

همانطور که می دونید، نهادهای مالی متعددی در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند که از جمله اون‌ها می‌توان به شرکت های تامین سرمایه، کارگزاری ها، شرکت های سبدگردان و... اشاره کرد و افرادی که تحصیلات و گواهینامه های مرتبط با بازار سرمایه رو دارند، میتونن با تاسیس و یا کار کردن در این مراکز، درآمد خوبی رو کسب کنند.

 

مشاوره سرمایه گذاری

از دیگر روش های کسب درآمد از بورس می‌توان به مشاوره سرمایه گذاری اشاره کرد. در واقع افرادی که دانش مالی خوبی در حوزه های مرتبط با بازار سرمایه دارند، می توانند با مشاوره دادن به سرمایه گذاران، درآمد خوبی رو کسب کنند. تجربه ها نشون داده که افراد بسیار زیادی وجود دارند که سرمایه های قابل توجهی در اختیار اون‌ها هست اما تفکر اقتصادی مورد نیاز برای انجام یک سرمایه گذاری خوب رو ندارن و به همین دلیل به مشاوران سرمایه گذاری مراجعه می کنند و برای این کار هم دستمزدهای خوبی پرداخت می‌کنند. بنابراین، اگر دانش مالی لازم برای ارائه مشاوره در حوزه بازار سرمایه رو دارید، می‌تونید از این طریق کسب درآمد کنید.

اگه به بازار بورس و سهام علاقه‌مندی و دوست داری بیشتر با این بازار آشنا بشی، حتما به آموزش های بورس دوره‌بین که یک موتور جستجوی دوره های آموزشی هست یه سر بزن:)

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی