وبلاگ دوره‌بین

بهترین راه‌های کسب درآمد از تدوین فیلم

بهترین راه‌های کسب درآمد از تدوین فیلم


فهرست مطالب
  • مهارت های لازم برای تدوینگر شدن
  • چطور به درآمد برسیم

تدوین فیلم یه مرحله خیلی حساس و کلیدی در ارائه نتیجه کار فیلمبردار و کارگردان و تمامی عناصر فیلم‌ساز هست؛ در واقع تدوینگر با کنار هم چیدن اجزای مختلف سکانس‌ها با هنر و سلیقه خاص پیام مد نظر را به مخاطب می‌رساند.

 

مهارت‌های لازم برای تدوینگر شدن

برای اینکه یه تدوینگر حرفه‌ای بشیم باید مهارت‌های زیادی بلد باشیم، تسلط به برنامه فتوشاپ و لایت روم و اکثر برنامه‌های ادیت عکس، شاید بگید چرا؟ در ادیت فیلم گاهی خودمون عکس ها و کلیپ‌هارو تولید می‌کنیم و گاهی باید از جای دیگه و از آرشیو‌های مختلف اون‌ها رو تهیه کنیم که در این حالت ممکنه برای هماهنگی بیشتر اجزای فیلم با هم ادیت‌های روی اون اعمال کنیم؛ پس تسلط رو برنامه‌های ادیت عکس از ملزومات کاره! علاوه بر این باید با روانشناسی رنگ ها ترفند های گرافیکی مثل تنظیم نور، صدا، چینش متن و افکت‌های مختلف در محیط برنامه‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مثل افتر افکت، پریمیر و ... آشنایی کامل داشته باشیم.

 

چطور به درآمد برسیم

۱. استخدام شوید

امروزه با پیشرفت و محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی و اهمیت بازاریابی در این پلتفرم‌ها تولید محتوای خوب و درجه یک هم اهمیت زیادی پیدا کرده، پس تدوینگر‌ها هم نقش کلیدی پیدا کردن هم مغازه، شرکت، کسب و کار خانگی و غیرخانگی رسمی و غیر رسمی، مجازی و حقیقی بلاگر ها همه و همه هرکس که تولید محتوا می‌کنه به یه تدوینگر ماهر نیاز جدی داره که براش مشتری جذب کنه؛ پس با این وجود بازار کار فوق العاده ای برای یه تدوینگر ایجاد میشه که با توجه به کیفیت کارش درآمدش هم زیادتر میشه.

۲.خودت تولید محتوا کن

در پلتفرم‌های مثل یوتیوب یا آپارات به ازای بازدید بیشتر برای ویدئو‌ها می‌تونید کسب درآمد کنید، پس هرچی کیفیت تدوینتون بیشتر باشه ویدئوتون در هر زمینه ای باشه بازدید می‌خوره و درآمد بیشتری نصیبتون‌ میشه!

۳.آموزش بده!

گفتیم تدوین خودش یه مهارته و مهارت‌های زیادی هم در خودش جا داده، شما می‌تونید با تدریس خصوصی چه مجازی و چه حقیقی استخدام در آموزشگاه و یا حتی تاسیس آموزشگاه شما می‌تونید به درآمد خوبی برسید!

در این مسیر هرچقدر مهارتتون رو افزایش بدید کیفیت کارتون بیشتر بشه درآمد بیشتری هم خواهید داشت؛ پس اگه به این مهارت جذاب علاقه دارید، همین الان یه سر به دوره‌بین بزنید و آموزشش رو شروع کنید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی