وبلاگ دوره‌بین
سئو کلاه سیاه چیست؟ + رازهای مخفی آن

سئو کلاه سیاه چیست؟ + رازهای مخفی آن


فهرست مطالب
  • خطرناک ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه
  • تفاوت سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سیاه
  • چرا باید از سئو کلاه سیاه پرهیز کرد؟
  • چگونه از سئو کلاه سیاه اجتناب کنیم؟
  • کلام آخر

سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) به مجموعه ای از اقدامات و فعالیت هایی در سئو وبسایت گفته می شود که مغایر با قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو بوده و منجر به پنالتی شدن سایت شما و از بین رفتن رتبه شما در نتایج گوگل می شود.

 

خطرناک ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

لینک سازی پنهان یا مخفی (Hidden Link building) 


در این روش وبسایت ها اقدام به ایجاد و تولید لینک های مخفی در سایت و کد های خام آن می کنند. که ربات های خزشگر گوگل این لینک ها را شناسایی می کنند اما اهمیت خاصی به آن نمی دهند.

 

استفاده زیاد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)


نوشتن زیاد کلمات کلیدی در مقاله و یا محتوای سایت یکی دیگر از مواردی است که توسط سئوکار کلاه سیاه مطرح است. در این روش با تمرکز برروی یک کلمه و تکرار بیش از حد آن اقدام به گرفتن رتبه در نتایج گوگل می شود.

 

سرقت ادبی محتوا


یکی دیگر از تکنیک هایی که استفاده از آن جزو سئو کلاه سیاه است. ارائه محتوای سرقت شده و یا کپی شده از یک سایت دیگر می باشد. الگوریتم های گوگل همواره تلاش می کنند تا محتوای کپی را پیدا کند. 

 

بک لینک اسپم


سایت های زیادی وجود دارند که بک لینک ها را به صورت پکیجی به فروش می رسانند. برخی وبسایت ها اقدام به خرید تجمیعی بک لینک از سایت های فروش بک لینک می کنند. در صورتی که خریدن لینک بر خلاف قوانین گوگل است و در صورت تخلف جریمه میشوید و آسیب جدی به سئو وبسایت شما می شود.

 

تفاوت سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سیاه


همانطور که در مقاله سئو کلاه خاکستری بیان کردیم. سئو کلاه خاکستری در واقع همان سئو کلاه سیاه است ولی بین این دو مرزی به باریکی یک نخ وجود دارد که باعث می شود تکنیک های کلاه خاکستری ما توسط موتورهای جستجو شناسایی نشوند و وبسایت ما توسط گوگل پنالتی نشود.

 

چرا باید از سئو کلاه سیاه پرهیز کرد؟


با توجه به توضیحاتی که داده شد باید متوجه شده باشید که استفده از روش های سئو کلاه سیاه خطرات بسیار زیادی دارد و به احتمال 99 درصد این روش ها توسط ربات های گوگل و سایر الگوریتم های آن شناسایی شده و صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار و مهم تر از همه وبسایت شما خواهد زد.

 

چگونه از سئو کلاه سیاه اجتناب کنیم؟


بهترین روش برای اینکه در دام روش های سئو کلاه سیاه نیفتیم این است که طبیعی رفتار کنیم و ترجیحا از روش های سئو کلاه سفید و تا حدودی از سئو کلاه خاکستری بهره بگیریم و سرعت را فدای ثبات نکنیم. یعنی نخواهیم با روش های سریع و بی کیفیت رتبه بگیریم و از آن طرف در یک روز از عرش به فرش رسیده و فاتحه کسب وکار خودمان را بخوانیم. همیشه سعی کنید در تولید محتوا برای کاربران نیاز های آن ها را بشناسید و همچنین به آنها احترام بگذارید.

 

کلام آخر

 
در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم سئو کلاه سیاه و برخی از مخرب ترین تکنیک های آن آشنا کنیم. بهتر است همیشه به قوانین گوگل احترام گذاشته و مقررات آن را رعایت کنید تا وبسایت شما از صفحه نتایج گوگل حذف نشود. امید است این مقاله برای شما مفید بوده باشد و باعث شود دید بهتری نسبت به سئو و روش های آن پیدا کرده باشید 

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی