وبلاگ دوره‌بین
سئو خارجی یا Off Page Seo چیست + 6 تکنیک کاربردی و سریع!

سئو خارجی یا Off Page Seo چیست + 6 تکنیک کاربردی و سریع!


فهرست مطالب
  • سئو خارجی یا Off Page یعنی چه؟
  • تفاوت سئو خارجی Off-Page با سئو داخلی On-Page
  • تکنیک های سئو خارجی
  • بک لینک ها، ستون فقرات سئو خارجی
  • سیگنال شبکه های اجتماعی Social signal
  • انجمن های آنلاین یا Forum
  • پادکست ها، صدای برند شما
  • بازاریابی محتوا، هنر برندسازی
  • نقد و بررسی افراد
  • کلام آخر

به دنیای سئوی خارج از صفحه خوش آمدید، جایی که پتانسیل واقعی برای افزایش حضور آنلاین شما نهفته است. در این مقاله، ما به عمق این جنبه ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم و استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند رتبه‌بندی وب‌سایت شما را افزایش دهند و دید اجتماعی برند شما را بهبود دهد. از بک لینک گرفته تا بازاریابی محتوا و همه چیز، در این مطلب با تمام این روش ها آشنا خواهید شد.

 

سئو خارجی یا Off Page  یعنی چه؟

 

سئو Off-page  یا خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که خارج از وبسایت به منظور بهبود شاخص های بیرونی کسب وکار شما و گرفتن رتبه در صفحات گوگل کمک می کند.
هدف از این فعالیت ها بهبود فرایند شناسایی و معرفی وبسایت کسب و کار شما به گوگل و سایر موتور های جستجو است.

 

تفاوت سئو خارجی Off-Page با سئو داخلی On-Page

 

 همان طور که در مقاله سئو داخلی صحبت کردیم سئو داخلی مجموعه ای از فعالیت هایی است که شما در داخل وبسایت خود به جهت بهبود سئو در داخل وبسایت خود انجام می دهید اما در سئو خارجی یا Off-Page  تمرکز ما بر شاخص های خارج از وبسایت به جهت بهبود رتبه شما در نتایج گوگل اس

 

تکنیک های سئو خارجی

 

روش ها و اقدامات زیادی برای بهبود سئو خارجی وبسایت شما وجود دارد اما برخی از مهم ترین روش ها عبارت اند از:

 

بک لینک ها، ستون فقرات سئو خارجی


بک لینک مدت هاست که به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در تعیین اعتبار یک وب سایت شناخته شده اند. آنها به عنوان رای اعتماد و انتقال اعتبار  از سایر وب سایت ها عمل می کنند و محتوای شما را تضمین می کنند. یاد بگیرید که چگونه بک لینک های معتبر و با کیفیت بالا بسازید و شاهد افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود باشید.

 

سیگنال شبکه های اجتماعی Social signal

 

در عصر دیجیتال، رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. استفاده از شبکه های اجتماعی برای تقویت دامنه برند شما یک استراتژی تغییر دهنده بازی است. پتانسیل عظیم پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین را برای هدایت ترافیک ارگانیک، تعامل با مخاطبان و ایجاد هویت برند خود  به کار بگیرید.

 

انجمن های آنلاین یا Forum

 

انجمن ها به جوامعی پر جنب و جوش تبدیل شده اند که در آن افراد همفکر در مورد موضوعات مختلف بحث می کنند. تعامل با کاربران از طریق انجمن ها نه تنها به ایجاد قدرت کمک می کند، بلکه به عنوان منبع غنی بک لینک عمل می کند. در مورد استفاده از تالارهای گفتمان برای افزایش ترافیک، پاسخگویی به سؤالات کاربران و نشان دادن تخصص خود، بینش هایی را به دست آورید، همه اینها در حالی که سئوی وب سایت خود را افزایش می دهد.

 

پادکست ها، صدای برند شما


پادکست در سال‌های اخیر با میلیون‌ها شنونده که مرتباً آن را تنظیم می‌کنند، محبوبیت گسترده‌ای را تجربه کرده است. با حضور کارشناسان مختلف در همه زمینه ها ، بحث در مورد موضوعات مرتبط و نمایش خدمات برند خود، از قدرت پادکست استفاده کنید. به حداکثر رساندن دسترسی پادکست شما می تواند منجر به افزایش بک‌لینک، ترافیک بازگشتی و شناخت کلی برند شما شود.

 

بازاریابی محتوا، هنر برندسازی


بازاریابی محتوا فراتر از تکنیک های مرسوم سئو است و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان هدف شما قرار می دهد و در عین حال نام تجاری شما را به طور نامحسوس تبلیغ می کند. هنر تولید محتوای جذاب و آموزنده که برند شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت آموزش می دهد، سرگرم می کند و تثبیت می کند، با استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوا می توانید نقش این مهم را بهبود بخشید.

 

نقد و بررسی افراد


بررسی‌های آنلاین تأثیر زیادی در شکل‌دهی تصورات مشتری درباره یک برند دارند. آنها نه تنها شهرت برند شما را تقویت می کنند بلکه به تلاش های سئو خارجی  شما نیز کمک می کنند. بیاموزید که چگونه نظرات را تشویق کنید، از نظرات مشتریان استفاده کنید و شهرت آنلاین برند خود را برای حداکثر تأثیرگذاری بر مخاطب مدیریت کنید.

 

کلام آخر 


در یک چشم انداز دیجیتالی که رقابت شدید است، سئوی خارج از صفحه به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای کسانی است که به دنبال دستیابی به موقعیت های عالی رتبه و ایجاد یک برند معتبر هستند. با اجرای استراتژی های هوشمند مانند ایجاد بک لینک های با کیفیت، استفاده از شبکه های اجتماعی و انجمن ها، پادکست، بازاریابی محتوا و تسلط بر بررسی های آنلاین، می توانید موقعیت خود را در نتایج موتورهای جستجو تضمین کنید و در عین حال تأثیری ماندگار در ذهن مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. 
ضمنا اگر به دنبال بهترین دوره های آموزشی در مورد سئو هستید پیشنهاد می کنیم با سرچ کلمه سئو در نوار جستجو به انبوهی از دوره های سئو در سطح ایران دسترسی پیدا کنید.
 

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی