وبلاگ دوره‌بین
پرایس اکشن چیست؟ مزایا و معایب

پرایس اکشن چیست؟ مزایا و معایب


فهرست مطالب
  • پرایس اکشن چیست؟(Price Action)
  • نکات کلیدی پرایس اکشن
  • مزایای انجام معامله به سبک پرایس اکشن
  • معایب

پرایس اکشن چیست؟(Price Action)

پرایس اکشن قسمت مهمی از تحلیل تکنیکال(یکی از انواع روش‌ های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال) و یک استراتژی معاملاتی است که به تریدر‌ها در بازارهای مالی، مخصوصا مارکت ارزهای دیجیتال، اجازه میده تا بازار رو بخوانند و تصمیمات تجاری ذهنی خود را بر اساس حرکت‌های اخیر و واقعی قیمت و نه بر اساس شاخص‌های فنی اتخاذ کنند. این نوع تحلیل برای تریدر‌هایی که انتخاب‌های خودشون رو بر اساس قیمت دارایی‌ها قرار می‌دهند، مناسب است. به هر حال، نوسانات قیمت در بازار‌های مالی باعث سود یا زیان می‌شود، بنابراین پیش‌بینی درست قیمت ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار یکی از نشانه‌های موفقیت است.

 

نکات کلیدی پرایس اکشن

تحلیل پرایس اکشن شخص به شخص می‌تونه متفاوت باشه. بارها اتفاق افتاده که دو معامله‌گر با نگاه به حرکات قیمتی مشابه، به دو نتیجه‌گیری کاملا مختلف برسند. یکی از آن‌ها شاید ادامه روند نزولی رو پیش‌بینی کنه و دیگری انتظار بازگشت روند رو در آینده نزدیک داشته باشد. البته دوره زمانی که معامله‌گر استفاده می‌کنه، تاثیر فراوانی بر روی تحلیل او خواهد گذاشت؛ بطوریکه قیمت یک ارز دیجیتال می‌تونه در طول چند هفته به صورت نزولی باشه، اما در تصویر بزرگتر هر ماه رشد کرده باشد.

نکته مهم این است که الگوها همیشه بلافاصله درست از آب در نمی‌آیند و تحلیلگر باید برای گرفتن تایید از الگو به آن فرصت کافی (نه زیاد و نه کم) بده. این نوع تحلیل نسبت به سایر شیوه‌های معامله‌گر مزیت‌هایی هم داره که از جمله اون‌ها می‌توان به سریع بودن و کاربردی بودن آن در هر بازاری اشاره کرد. در عین حال که بیشتر استراتژی‌های پرایس اکشن ساده است، یادگیری و استفاده از آن در نمودارها نیازمند تمرین فراوان است. پرایس اکشن به تریدر اجازه خواهد داد تا نظم موجود بین خریداران و فروشندگان رو از بی‌نظمی بین داده‌های قیمتی بیرون بکشه و بر اساس آن حرکت بعدی رو پیش‌بینی کنه.

 

مزایای انجام معامله به سبک پرایس اکشن

-این متد در همه بازارها کار می کنه. همانند: فارکس، سهام، طلا، نفت، آتی و… .

-به نرم افزار، ابزار و اندیکاتور خاصی نیاز نداره و کاملا رایگان و همیشه قابل انجام است.

-در تمام نرم افزارهای معاملاتی که بروکرهای فارکس ارائه می‌دهند قابل اجراست. از جمله: ترید استیشن، نینجا تریدر، متاتریدر و… .

-در مقایسه با سایر متدهای معاملاتی در سریع ترین حالت ممکن وارد معامله می‌شوید و تاخیر اون‌ها رو نداره.

 

معایب

برای یادگیری نیاز به صرف زمان و تمرین هست. در واقع از همان روزهای اول می‌تونید به معامله بپردازید ولی هرچه بیشتر و بیشتر از اون استفاده کنید، بینش و تجربه ی شما بالاتر می‌رود.

شما می‌توانید با شرکت در دوره های پرایس اکشن موجود در دوره بین، این تحلیل تکنیکال را توسط اساتید باتجربه یاد بگیرید.

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی