وبلاگ دوره‌بین
سئو تکنیکال یا Technical Seo  چیست + 9 روش بهینه سازی سئو فنی!

سئو تکنیکال یا Technical Seo چیست + 9 روش بهینه سازی سئو فنی!


فهرست مطالب
  • سئو تکنیکال یا Technical Seo یعنی چه؟
  • روش های بهینه سازی سئو فنی سایت
  • سرعت سایت
  • ساختار بهینه
  • فایل Robot.txt دروازه بان شما
  • صفحات 404 تبدیل شکست به فرصت
  • محتوای تکراری
  • امنیت سایت
  • نقشه سایت GPS شما برای موفقیت
  • لینک های بردکرامب (Breadcrumbs)
  • قالب ریسپانسیو
  • کلام آخر

در حوزه همیشه در حال گسترش سئو و دیجیتال مارکتینگ، سئو فنی یا Technical Seo به عنوان یک سلاح مخفی برای افزایش حضور و ثبات آنلاین وبسایت شما ظاهر می شود. در حالی که بسیاری از بازاریابان بر روی محتوا و کلمات کلیدی تمرکز می کنند، استفاده از قدرت عناصر فنی وب سایت ها را با سرعت، امنیت و ساختار بی نظیری به حرکت در می آورد. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که سئو فنی واقعا چیست و چگونه می تواند عملکرد وب سایت شما را تغییر دهد، به جای درستی آمده اید. امروز، ما جنبه های مرموز سئو فنی را رمزگشایی می کنیم و پتانسیل درخشان آن را کشف می کنیم.

 

سئو تکنیکال یا Technical Seo یعنی چه؟


سئو تکنیکال مجموعه ای از فعالیت ها و روش‌هایی است که توسط متخصص سئو، به جهت بهبود و بهینه سازی فنی سایت و بهبود تجربه کاربری، به کار گرفته می شود.

 

Technical-SEO

 

 روش های بهینه سازی سئو فنی سایت

 

روش های بسیار زیادی برای بهبود سئو فنی وبسایت وجود دارد که در ادامه به برخی از مرسوم ترین و مهم ترین روش ها خواهیم پرداخت.

 

سرعت سایت


 در دنیای سئو و به ویژه سئو فنی  این جمله رایج است که می گویند " سرعت، رقابت را از بین می برد" گوگل سرعت بارگذاری وب سایت را جدی می گیرد، زیرا به طور مستقیم بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد. با بهینه سازی سرعت سایت خود، بازدیدکنندگان را از زدن دکمه بدنام 'بازگشت' منصرف می کنید. بنابراین، ابزارهایی را آماده کنید که فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS  بزرگ را به حداقل می‌رسانند، تصاویر را بهینه می‌کنند و از کش مرورگر برای عملکرد سریع وب‌سایت استفاده می‌کنند.

 

ساختار بهینه


ساختن یک وب سایت مانند ساخت یک خانه است. بدون پایه محکم، فرو می ریزد. همین اصل در مورد سئو فنی نیز صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای ساختار منطقی و واضحی است که باعث می شود خزنده های موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بتوانند در محتوای شما حرکت کنند. از URL های مختصر و توصیفی استفاده کنید، توضیحات متا جذاب ایجاد کنید، و عناوین مرتبط را به کار ببرید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا ماهیت محتوای شما را بدون زحمت درک کنند.

 

فایل Robot.txt دروازه‌بان شما


فایل robot.txt را به عنوان نگهبان وب سایت خود در نظر بگیرید. به ربات‌های موتور جستجو دستور می‌دهد که کدام صفحات را کرال کرده و کدام‌ یک را دور نگه دارند. با کنترل جریان ترافیک به سایت خود، به موتورهای جستجو این امکان را می دهید که محتوای ارزشمند شما را اولویت بندی کنند و رتبه بالاتری را حفظ کنند. بنابراین، کلاه فنی خود را به سر بگذارید و با این فایل قدرتمند دوست شوید.

 

صفحات 404 تبدیل شکست به فرصت


پیوندهای شکسته و بن بست ها در دنیای دیجیتال اجتناب ناپذیر هستند. با این حال، کارشناسان باهوش SEO می دانند که 404 صفحه می تواند به فرصت های عالی برای حفظ بازدیدکنندگان تبدیل شود. یک صفحه سفارشی 404 ابداع کنید که کاربران را با پیشنهادات مفید، ناوبری سایت یا حتی کمی طنز درگیر کند. این ترفند فنی بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می دارد و از جستجوی آنها در جای دیگر جلوگیری می کند.

 

محتوای تکراری


گوگل از محتوای تکراری متنفر است به اندازه یک طرح داستانی دوقلو شیطانی در یک فیلم هیجان انگیز. با شناسایی دقیق و رفع مشکلات محتوای تکراری، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما یک منطقه دوقلو آزاد باقی می ماند. از ابزارهایی مانند URL های کنونیکال شده، اضافه کردن ریدایرکت 301 یا استفاده از تگ "noindex" مناسب برای ایجاد نسخه اصلی محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

 

امنیت سایت


اطمینان از اینکه وب سایت شما یک پناهگاه امن است نه تنها برای اعتماد کاربران مهم است، بلکه نقش اساسی در افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو دارد. قدرت گواهینامه های SSL را در آغوش بگیرید، رمزهای عبور خود را محکم کنید، فایروال ها را نصب کنید و در برابر خطرات امنیتی در حال ظهور هوشیار باشید. امنیت سایت شما نه تنها از کاربران شما محافظت می کند، بلکه خدایان گوگل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

نقشه سایت GPS شما برای موفقیت


یک نقشه سایت با ساختار مناسب به عنوان GPS وب سایت شما عمل می کند و به موتورهای جستجو جهت های واضح برای کشف و فهرست بندی موثر محتوای شما می دهد. به عنوان نابغه فنی که هستید، یک نقشه سایت XML ایجاد و ارسال کنید و به موتورهای جستجو اطمینان دهید که هیچ گوشه ای از وب سایت شما ناشناخته باقی نمی ماند.

 

لینک‌های بردکرامب (Breadcrumbs)


ایجاد URL های تمیز، مختصر و غنی از کلمات کلیدی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو ضروری است. یک ساختار URL واضح فوراً موضوع صفحه شما را نشان می دهد و به موتورهای جستجو نگاهی دزدکی به ارتباط محتوا می دهد. علاوه بر این، ترکیب پودر سوخاری به کاربران امکان می‌دهد به صفحاتی که قبلاً بازدید کرده‌اند برگردند و تجربه کاربری یکپارچه را تضمین کنند.

 

قالب ریسپانسیو


با ظهور فناوری موبایل، طراحی وب سایت ریسپانسیو غیر قابل مذاکره شده است. طراحی ریسپانسیو به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا با دستگاه‌های مختلف سازگار شود، آن را کاربرپسند می‌کند و از تجربه‌های ثابت در همه صفحه‌ها اطمینان می‌دهد. موتورهای جستجو به سرعت به وب‌سایت‌های سازگار با موبایل با رتبه‌بندی بالاتر پاداش می‌دهند، بنابراین از طراحی واکنش‌گرا استقبال کنید و به دنیا نشان دهید که آفتاب‌پرست نهایی هستید.

 

کلام آخر


در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با مفهوم سئو فنی یا تکنیکال وبسایت آشنا کنیم و همچنین مهمترین روش های بهینه سازی وبسایت از نظر فنی را برای شما عزیزان شرح دادیم امید است این محتوا به شما در زمینه دانش سئو کمک کرده باشد. ضمنا اگر دنبال دوره های سئو می گردید می توانید در نوار جستجو دوره‌بین و یا مراجعه به دسته بندی سئو در بخش بازاریابی به لیستی از بهترین دوره های سئو وبسایت های آموزشی ایران دسترسی پیدا کنید.
 

بقیه چی گفتن

اولین نفری باش که یه چیزی میگه :)

شما چی میگی