اطلاعات دوره
آموزش رایگان تئوری کدینگ
مسیر آموزشی

آموزش رایگان تئوری کدینگ

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:1 نظر5
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:فرزاد پرورش5
  • زمان:24 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

هدف آموزش رایگان کدینگ چیست؟ نظریه کدینگ، به مطالعه خواص کدها و تعیین تناسب آنها برای کاربردهای مشخص اطلاق می‌گردد. کدها برای فشرده‌سازی داده، رمزنگاری، تشخیص و تصحیح خطا، ارسال داده و ذخیره داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کدها توسط رشته‌های مختلف علمی از جمله نظریه اطلاعات، مهندسی برق، ریاضیات، زبان شناسی و علوم کامپیوتر مورد مطالعه قرار می‌گیرند. فرایند ساختن و طراحی کدهای کارآمد و قابل اطمینان برای ارسال داده معمولا شامل روشهای ایجاد افزونگی در داده (هنگام کدگذاری) و حذف آن هنگام (هنگام کدگشایی) است که در طی فرایند دوم عملیات تشخیص یا تصحیح خطا صورت می‌پذیرد.   به طور خلاصه چهار خانواده مختلف از کدینگ وجود دارد: ۱. کدینگی که برای فشرده‌سازی داده استفاده می‌شود و به آن کدینگ منبع اطلاق می‌گردد. ۲. کدینگی که برای تصحیح خطا در کانالهای مخابراتی و یا دیسکهای ذخیره داده استفاده می‌شود و به آن اصطلاحا کدینگ کانال می‌گویند. ۳. رمزنگاری که برای ایجاد محرمانگی در داده استعمال می‌شود ۴. کدینگ خط که همانا الگوی مناسب ولتاژ و جریان برای ارسال مستقیم بیتهای الکتریکی برروی کابلهای انتقال داده است. در این درس به مطالعه نوع دوم از خانواده‌های معرفی شده بالا یعنی کدگذاری کانال پرداخت می‌شود. امروز کدگذاری کانال نقشی غیر قابل انکار در سیستمهای مخابراتی دارد. به گونه‌ای که نرخ خطا در کانالهای مخابراتی با استفاده از این کدها چندین برابر کاهش می‌یابند و امکان ارسال داده را در محیطهای نامساعد تسهیل می‌کنند.   این دوره مناسب چه کسانی است؟ آموزش رایگان کدینگ مناسب دانشجویان مهندسی کامپیوتر و همه علاقه‌مندان به حوزه IT است.   دوره کدینگ در چند جلسه و کدام دانشگاه ضبط شده‌است؟ این دوره طی 21 جلسه و در دانشگاه اصفهان ضبط شده‌است.   همچنین جزوات درس در آدرس زیر قابل دسترسی هستند: https://drive.google.com/drive/folders/14sZB2KWL1ntpC-N7hw32cb7Z46Ad7dFd?usp=sharing
دوره آموزش رایگان تئوری کدینگ دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 24 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط فرزاد پرورش مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان تئوری کدینگ را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

سلام.خیلی استاد باحوصله و عالی درس دادند. خدا پدر و مادرشان را بیامرزد و عاقبت بخیر شوند انشاالله.

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی