اطلاعات دوره
آموزش رایگان بلورشناسی مواد
مسیر آموزشی

آموزش رایگان بلورشناسی مواد

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:2 نظر4.9
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:پيروز مرعشي4.9
  • زمان:9 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

هدف از آموزش رایگان بلورشناسی مواد چیست؟ بلورشناسی مواد، یکی از پایه­‌های مهم علم و مهندسی مواد است که در فهم جنبه­‌های مختلف این حوزه، نقشی اساسی دارد، به همین دلیل، درک کامل و بدون ‌شبهه مفاهیم اصلی علم بلورشناسی، امري ضروری است. در این درس سعی شده‌است تا مفاهیم پايه‌ای مورد استفاده در مباحث مختلف علم مواد به‌صورت روشن و با ذکر نمونه، مثال‌­های حل‌شده، شکل‌ها و جدول‌های فراوان بیان شود و تا حد امکان اشاره مختصری به کاربرد این مفاهیم در دروس و مطالب بعدی شود. برای مثال می‌توان به اساس عملیات حرارتی آهن‌بر مبنای تفاوت حلالیت کربن در دماهای بالا و پایین اشاره کرد که به‌ نوبه خود نتیجه تغییر ساختار بلوری، شکل و اندازه حفره‎ها در این دو ساختار، تفاوت حلالیت آهن برای کربن در این دو ساختار و درنهایت تبدیل ساختار دمای بالا به ساختار بلوری غیرتعادلی به نام مارتنزیت است. ارتباط برخی خواص مکانیکی و شکل دادن فلزهای مختلف با ساختار بلوری آن‌ها و یا نحوه انجماد مواد بلوری از فاز مایع از دیگر موارد محسوس در علم و مهندسی مواد به شمار می‌آیند. تلاش بر آشنا نمودن استفاده‌کنندگان این دوره با الفبای مواد بوده تا در سایر درس‌ها و مراجعه به کتاب‌ها، مفاهیمی مانند انجماد، عملیات حرارتی، شکل دادن فلزات و غیره را به‌تفصیل و بر پایه دانش بلورشناسی با آسودگی بیش‌تری فرابگیرند. این درس، حاصل تجربه­ استفاده از علم بلورشناسی در پژوهش‌هاي مختلف و نيز تدریس درس‌های بلورشناسی و فیزیک حالت‌جامد در دوره­های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دكتری تخصصي است كه با مرور مراجع مختلف، جمع­آوری و تنظیم شده است. شکل‌ها و جدول‌ها از منبع‌های مختلف انتخاب‌شده که گاهی به‌صورت مجدد رسم و ترجمه‌شده یا برای حفظ یکنواختی، جابه‌جا و مرتب‌شده‌اند. این دوره مناسب چه کسانی است؟ این دوره مناسب تمام مهندسین متالورژی است و کمک شایانی جهت افزایش دانش این عزیزان خواهد داشت. این دوره در کدام دانشگاه ارائه شده‌است؟ درس بلورشناسی مواد در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، در دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شده ‌است. برای اولین بار است که این درس به شکل آنلاین و مجازی توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
دوره آموزش رایگان بلورشناسی مواد دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 9 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط پيروز مرعشي مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان بلورشناسی مواد را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

علی اکبر

خیلی سلیس و بانکات فراوان بیان میکنه...دمتون گرم مکتب خونه ایی ها ...

کاربر مکتب‌خونه

استادی بسیار شایسته با آموزشی ارزنده

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی