اطلاعات دوره
آموزش رایگان آمار و احتمال
مسیر آموزشی

آموزش رایگان آمار و احتمال

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:8 نظر4.1
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:نوید خادمی4.5
  • زمان:38 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

هدف از آموزش رایگان آمار و احتمال چیست؟ درس آمار و احتمال را باید به دو قسمت تقسیم نماییم: (الف) آمار (ب) احتمال هر دو مفاهیم آمار و احتمال برای زمینه‌ای از دانش که با عدم قطعیت همراه است توسعه‌ یافته‌اند. ولی احتمال و آمار یک فرق بزرگ باهم دارند: 1- احتمال در خصوص شرایطی تحلیل را جلو می‌برد که وضعیت جامعه برای ما کاملاً معلوم است، ولی اطلاعات نمونه مشخص نیست. در اینجا بر اساس اطلاعات و وضعیت جامعه، می‌خواهیم به یک تصور و برداشت نسبی مناسب از نمونه برسیم. پس هرگونه سؤالی دررابطه‌با نمونه از ما پرسیده شود، بر اساس اطلاعات ما از جامعه به آن سؤال پاسخ داده می‌شود. در نیمه اول این درس، در خصوص احتمال صحبت می‌شود، به زبان ساده احتمال یعنی عددی در فاصله [1 ، 0] که میزان یقین درباره امری را بیان می‌کند، مثلاً می‌گوییم احتمال بارش باران در آبان ماه در مکانی مشخص کمتر از 50% است (باتوجه‌به اطلاعات کاملی که از بارش‌های سال‌های گذشته داریم). 2- آمار دررابطه‌با اطلاعات جامعه‌ای بحث‌وبررسی می‌شود که تعدادی از جنبه‌های آن جامعه برای ما نامعلوم است. در آینده می‌بینید که این جنبه‌ها میانگین، واریانس یا نسبتی از جامعه است. چون اطلاعاتی از جامعه وجود ندارد در تلاش برای به‌دست‌آوردن یک تقریب و برآوردی از پارامترهای جامعه با استفاده از اطلاعات یک نمونه هستیم، به زبان ساده، علم آمار موقعیت‌هایی را بحث‌وبررسی می‌کند که جنبه‌هایی از جامعه نامعلوم است، ولی وضعیت نمونه برای ما مشخص است و از روی نمونه می‌خواهیم نگاهی بر جامعه داشته باشیم و تاحدامکان اطلاعات تقریبی دررابطه‌با جامعه کسب نماییم. ما در نیمه دوم این دوره به آمار می‌پردازیم.   آموزش رایگان آمار و احتمال مناسب چه کسانی است؟ درس آمار و احتمال یکی از دروس پایه در مقطع کارشناسی بسیاری از رشته‌ها (مهندسی و علوم) است. حجم ارائه‌شده در این دوره، برای یک درس سه واحدی مناسب است.   منابع مورد استفاده در این دوره چیست؟ بهبودیان، ج (1400) آمار و احتمال مقدماتی - چاپ چهلم، نشر آستان قدس رضوی طاهری، س.م. (1400) احتمال و آمار و مهندسی، انتشارات دانشگاه تهران
دوره آموزش رایگان آمار و احتمال دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 38 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط نوید خادمی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان آمار و احتمال را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

سلام. تعامل استاد با دانشجو خوب بود ولی مدام در حال رسم اشکال بودند و این اصلا خوب نبود.

کاربر مکتب‌خونه

عالی ترین آموزشی که برای آمارو احتمال وجود داره با استاد بسیار با سواد و کیفیت بالای کلاس واقعا ممنونم

سید محمد

سلام خیلی خیلی دوره عالی است. هرچی از آمار نفهمیده بودم، تو این دوره یاد گرفتم. شیوه بیان استاد بسیار شیوا روان بود. فقط اگر امکان داره اون صفحات مروط به آزمون آماری (دو صفحه پی دی اف از کتاب آقای دکتر طاهری) که در دوره استفاده شدن رو توی محتوای دوره قرار بدید تشکر

کاربر مکتب‌خونه

خیلی خوب و با انرژی توضیح میدن. ممنون

محمد

دوره بسیار کاربردی ای بود. تشکر فراوان از استاد محترم

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی