اطلاعات دوره
معرفی رشته اقتصاد
مسیر آموزشی

معرفی رشته اقتصاد

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

چرا رشته اقتصاد را به عنوان رشته دانشگاهی انتخاب کنیم؟ مطمئناً یکی از دغدغه‌های داوطلبین شرکت در آزمون سراسری، اعلام نتایج کنکور و همچنین انتخاب رشته تحصیلی است، رشته تحصیلی که با توانایی‌ها و استعدادهای آنها متناسب بوده و آینده شغلی مناسبی برایشان رقم بزند. رشته اقتصاد یکی از رشته‌های پایه است که هر جامعه‌ای برای پیشرفت و موفقیت به فارغ‌التحصیلان این رشته نیاز دارد، چرا که بی‌توجهی به مسائل اقتصادی و همچنین عدم توانایی در رفع‌ورجوع آنها می‌تواند چرخه اقتصادی یک کشور را فلج کند.  ازاین‌رو همیشه نیاز به کسانی که رشته اقتصاد را به‌عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب می‌کنند بیش‌ازپیش احساس می‌شود. موضوع اقتصاد یکی از عوامل مهم پیشرفت و موفقیت در کشورهاست. در واقع این رشته در کشورهای پیشرفته جزء رشته‌های پرطرف‌دار و پیشتاز و علوم پایه کشور شناخته می‌شود، چراکه تربیت تحلیلگران و متخصصین اقتصادی اولین قدم حرکت به‌سوی موفقیت در پیشرفت در یک کشور است. در ایران نیز رشته اقتصاد یکی از رشته‌های علوم پایه محسوب می‌شود و داوطلبین سه گروه آزمایشی تجربی ریاضی و علوم‌انسانی می‌توانند این رشته را برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند. معرفی رشته اقتصاد از نگاه عمومی رشته اقتصاد مجموعه‌ای از اطلاعات و دانش مربوط به رشته اقتصاد را بررسی می‌کند و این در حالی است که با چیدمان درست و استفاده به جا از عناصر اقتصادی، می‌توان به بهترین شکل ممکن نیازهای اقتصادی جامعه را تأمین کرد. هدف از ارائه رشته اقتصاد در سطوح دانشگاهی، تربیت و پرورش متخصصان و تحلیل گرانی در زمینه اقتصاد است که با کسب توانایی و مهارت لازم بتوانند در قسمت‌های مرتبط با اقتصاد مملکت و سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند. اقتصاد چیست؟ ترازمان یا اقتصاد به یک نظام و سلسله اقتصادی در یک یا چند منطقه سیاسی و جغرافیایی خاص اطلاق می‌شود که دربرگیرندهٔ تولیدات، توزیع و تجارت مصرف کالاها و خدمات در یک منطقه یا کشوری خاص است. در واقع اقتصاد یک کشور مجموع کل ارزش معاملات و مراودات میان فعالان حوزه اقتصاد نظیر افراد، سازمان‌ها گروه‌ها و حتی ملت‌هاست. به‌طورکلی اقتصاد یک جامعه نتیجه برآیندهای فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، قانونی، تکنولوژی، تاریخی و ... است. تمامی این عوامل با هم زمینه‌ها و شرایطی را فراهم می‌کند که یک اقتصاددان بتواند فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهد. امروزه واژه اقتصاد معانی متعددی دارد که بنا به نوع موضوع به صورت اختصاصی تعریف می‌شود. به‌عبارت‌دیگر اقتصاد به صورت شبکه‌ی مشخصی از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات در یک محدوده جغرافیایی یا کشوری خاص تعریف شده‌است. بیشتر بدانید
دوره معرفی رشته اقتصاد دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 24 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط علیرضا اوریوئی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره معرفی رشته اقتصاد را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های بازارهای مالی سراسر اینترنت را در صفحه بازارهای مالی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

الله متعال به شما خیر عنایت فرماید. که راه های رسیدن به دانش را هموار میسازید. خیلی آموزنده

کاربر مکتب‌خونه

عالی بود لطفا باز هم ویدیو ضبط کنید خدا خیرتون بده

محمدامین

خیلی ممنون از شما بابت تهیه این معرفی رشته دید خیلی خوبی به من از این رشته داد

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی