اطلاعات دوره
آموزش مهارت‌های ضروری پژوهش
مسیر آموزشی

آموزش مهارت‌های ضروری پژوهش

972,300 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.5/5
وضعیت قیمت: 972,300 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

کاربرد دوره مهارت‌های ضروری پژوهش چیست؟ چه مطالبی را خواهید آموخت؟ در یک نگاه کلی، دوره مهارت‌های ضروری پژوهش که جزئی از اصول مقاله نویسی است در شش بخش ارائه شده است. آغاز پژوهش با مجموعه‌ای از دغدغه‌هاست. اولین گامِ پژوهش تبدیل این دغدغه‌ها به مسئله پژوهشی است. در بخش آغازین دوره به این مسئله می‌پردازیم. بعد از آن طبیعتاً لازم است منابع پژوهشی را جدی‌تر جستجو کنیم. در این بخش اغلب با انبوهی از منابع مواجه می‌شویم و همواره زمان محدودی داریم. در نتیجه، لازم است با بهترین‌ منابع پژوهشی، یعنی مرتبط‌ترین و معتبرترین‌ها، کار را پیش ببریم. افزون بر این موارد، لازم است با برخی تله‌های پژوهشی که در آن‌ها گرفتار می‌شویم و زمان را از دست می‌دهیم آشنا شویم. به این مسائل در بخش منابع پژوهش و مدیریت زمان می‌پردازیم. زمانی که منابع پژوهشی بیشتر می‌شوند یا درگیر چند پژوهش مختلف می‌شویم بدون سازمان‌دهی منابع برخی منابع را فراموش می‌کنیم، بین منابعی که قبلاً یافته‌ بودیم نمی‌توانیم به خوبی جستجو کنیم، فراموش می‌کنیم در انبوه منابعی که با زحمت بدست آورده‌ایم به چه موضوعاتی پرداخته شده بود و بسیاری مسائل دیگر که به سازماندهی منابع مربوط می‌شود. یکی از ابزارهای بسیار اثربخش در سازماندهی منابع پژوهشی نرم افزارهای مدیریت منابع هستند. این نرم افزارها از جمع‌آوری منابع گرفته تا سازماندهی، به اشتراک‌گذاری و استناددهی منابع کمک‌های بزرگی به ما می‌کنند. در بخش مدیریت منابع پژوهشی برخی از مهمترین نرم افزارها در این حیطه را معرفی می‌کنیم و شما را با برخی از مهمترین امکانات آن‌ها آشنا می‌کنیم. بعد از انتخاب بهترین منابع لازم است با خواندن دقیق منابع برگزیده را مطالعه کنیم. در این بخش الگویی را معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند معناهای مهم نهفته در متن را استخراج کنیم و به صورت آگاهانه درونی‌سازی کنیم. بعلاوه، توضیح می‌دهیم که در متون علمی چگونه می‌توانیم با صرف زمان کمتری ایده‌های اصلی و شواهد و قرائنی را که آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند بیابیم. به این مسائل در بخش خواندن دقیق می‌پردازیم. اگر بدون یادداشت‌برداری منابع را مطالعه کنیم دست‌کم دچار چند آفت مهم می‌شویم، اول اینکه نمی‌توانیم از چارچوب منابع موجود به خوبی فاصله بگیریم، دوم اینکه بسیاری از نکات حیاتی را در پژوهش‌ از دست می‌دهیم و سوم اینکه احتمال بُروز سرقت ادبی ناخواسته زیاد می‌شود. نکات پیرامون یادداشت‌برداری اصولی را در بخش بعدی می‌آموزیم.  یکی از مهارت‌هایی که از آغاز تا انجام یک پژوهش برای هر پژوهشگری ضروری است، مهارت‌های تفکر انتقادی است. به عنوان نمونه، یکی از ارکان هر پژوهشی پردازش اطلاعات است بدون قدرت تحلیل این پردازش امکان‌پذیر نیست. قدرت تحلیل افراد پیوند وثیقی با تفکر انتقادی دارد. در بخش تفکر انتقادی نحوه مواجهه سنجیده با پژوهش‌ها را می‌آموزیم.  بیشتر بدانید
دوره آموزش مهارت‌های ضروری پژوهش دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 26 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط علیرضا درّی نوگورانی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 972,300 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش مهارت‌های ضروری پژوهش را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های کسب و کار سراسر اینترنت را در صفحه کسب و کار در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

پیشوا

یکی از بهترین و کاملترین دوره هایی است که در خصوص پژوهش وجود دارد و بعد از گذراندن دوره شما تبدیل به یک پژوهشگر خواهید شد.به نظر من ارزش خرید بالای دارد دوره.بنده در تخفیف آخر هفته خریداری کردم ولی در کل دوره ی عالی و مفیدی است به استاد خسته نباشید میگم

فاطمه

اطلاعات و موضوعات مطرح شده در این دوره حتی از واحدهایی که دانشگاه ها ارائه می کنند هم کاربردی تر و کامل تر بود. با اینکه دوره به صورتی جامع به شیوه انجام پژوهش و مهمترین مهارت های مورد نیاز پرداخته و مختص یک رشته پیش نرفته (که یکی از بزرگترین نقطه قوت ها بود) آموخته ها کاملا قابلیت تطبیق و استفاده برای پژوهش های تخصصی رشته های مختلف رو دارند. استاد هم تسلط بالایی بر مطالب داشته و ابزار و منابع عالی ای برای آموزش بیشتر معرفی می کنن. اگر دنبال منبعی برای شروع آشنایی با پژوهش و بهبود مهارت هاتون هستید پیشنهاد می کنم.

الهام

دوره ارزشمندی است و برایش وقت بسیار گذاشته شده است. ولی در بعضی قسمتها من احساس می کردم بمباران اطلاعاتی شدم. پیشنهاد می کنم یک مقدار اسلایدها خلوت تر باشند و مسیر تحقیق را فرآیند محور و شماتیک تر ارائه دهند. راستش من اول می خواستم رنک 4 از 5 نمره دهم. ولی بعد از تصحیح تمرین و بازخورد استاد درس، نظرم تغییر کرد. در کل دوران تحصیلی ام چنین فیدبک دقیقی از استادی نگرفته بودم. سپاسگزارم.

علیرضا

دوره بسیار عالی بود. حتما در پژوهش‌های آکادمیک مفید واقع می‌شه. مدرس دوره هم بر مطالب اشراف داره و با مثال‌های متعدد سعی می‌کنه همه مطالب برای دانشجو جا بیوفته.

مهدی

دوره خیلی عالی بود. ممنون از اطلاعات بینهایت با ارزشی که به اشتراک گذاشتید. یک پیشنهاد: به دلیل بروز بودن این موضوع کاش این امکان وجود داشت که استاد هر چند وقت یکبار در زیر درسی تحت عنوان بروز رسانی موضوعات تغییر یافته یا اطلاعات جدید یافته را به اشتراک بگذارند.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی