اطلاعات دوره
وبینار همه چیز درباره محاسبه اندازه بازار در استارت‌آپ‌ها
مسیر آموزشی

وبینار همه چیز درباره محاسبه اندازه بازار در استارت‌آپ‌ها

59,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo2/5
وضعیت قیمت: 59,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

یکی از مشکلاتی که اکثر استارت‌آپ‌ها چه در مرحله شروع کسب‌وکار و چه در مرحله توسعه و جذب سرمایه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تخمین منطقی از اندازه بازار خود است. تخمین صحیح از اندازه بازار به قدری مهم و حیاتی است که می‌تواند شما را از راه‌اندازی و یا حتی ادامه کسب‌وکاری منصرف یا شما را برای انجام آن مصمم‌تر از گذشته کند. احتمالا این مثال معروف به گوش شما خورده است که: در سال ۲۰۱۴، یکی از اساتید در دانشکده کسب‌وکار دانشگاه نیویورک، مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد ارزش ۱۷ میلیارد دلاری اوبر در آن زمان بسیار دور از واقعیت است و اوبر در اوج داستان می‌تواند ارزشی حوالی ۶ میلیارد دلار داشته باشد. او مقاله را با این منطق پیش برده بود که صنعت جهانی تاکسی یک بازار تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلاری است؛ اگر فرض کنیم اوبر بتواند ۱۰٪ این بازار را بگیرد، با در نظر گرفتن سهم اوبر از این ۱۰ میلیارد دلار و اعمال ضرایب و فرضیات رایج در ارزش‌گذاری، ارزش واقعی اوبر چیزی در حدود ۶ میلیارد دلار است! اما گذر زمان نشان داد که محاسبات این استاد دانشگاه چندان صحیح نبوده و اوبر در سال ۲۰۱۶، یعنی دو سال بعد از آن مقاله حاشیه ساز، فروشی معادل ۲۶ میلیارد دلار را تجربه کرد. در واقع این استاد مالی، بزرگ شدن بازار حمل و نقل شهری را در محاسبات خود در نظر نگرفته بود. اما اندازه بازار چیست؟ اندازه بازار (Market size) به تعداد افراد موجود در بخشی از بازار که می‌توانند مشتری شما باشند اشاره دارد. عموماً اندازه ‌بازار به دو شکل ارایه می‌شود: تعداد مشتریان و ارزش مالی کل بازار. محاسبه اندازه بازار یکی از مهمترین اقدامات قبل از شروع هر کسب و کار محسوب می‌شود. اندازه‌ بازار، میزان جذابیت و پتانسیل موفقیت و رشد یک کسب و کار را نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا برای شروع یا ادامه کسب‌وکاری تصمیم‌های صحیح‌تر و منطقی‌تری بگیریم. اندازه بازار یک استارت‌آپ برای سرمایه‌گذاران نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از فاکتورهای مهم که سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند این است که تا چه حد بازار مورد فعالیت استارت‌آپ بزرگ است. اگر شما نتوانید سرمایه گذار را قانع کنید که بازار استارتاپ شما به اندازه کافی بزرگ است کار شما برای جذب سرمایه بسیار دشوار خواهد شد .همچنین اندازه بازار یک استارتاپ تأثیر بسیار زیادی روی ارزش‌گذاری آن استارت‌آپ دارد. بنابراین اگر در در ادامه فعالیت کسب‌وکاری خود نیازمند جذب سرمایه هستید، نیاز است که از همان ابتدا تخمین درستی از اندازه بازار خود داشته باشید. چرا به اندازه بازار نیاز داریم؟ حتی اگر نیازمند جذب سرمایه نباشید نیز محاسبه‌ی اندازه بازار در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک به شما کمک خواهد کرد، به عنوان مثال در موارد زیر دانستن اندازه بازار نقش موثری خواهد داشت. پیش‌بینی مالی استارتاپ و بودجه‌بندی صحیح توسعه محصول تصمیم‌‌های استراتژیک مثل تصمیم برای ورود به بازارهای جدید تعیین اهداف بیزنس برای رشد تدوین صحیح استراتژی و برنامه بازاریابی، قیمت‌گذاری صحیح و .... برنامه ریزی برای شراکت‌های آینده محتوای مناسب و کاربردی چندانی در فضای وب در این حوزه وجود ندارد و اکثر افرادی که تصمیم به تخمین اندازه بازار کسب‌وکار خود دارند با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند. در این وبینار ۳ ساعته به آنچه که برای یک تخمین اصولی از اندازه بازار خود نیاز دارید( با طرح مثال‌های متنوع) خواهید رسید و در پایان بتوانید با سهولت و سادگی بیشتری اندازه بازار کسب‌وکار خود را تخمین بزنید.    
دوره وبینار همه چیز درباره محاسبه اندازه بازار در استارت‌آپ‌ها دوره‌ای با امتیاز نهایی 2 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 3 ساعت می‌باشد که در ایسمینار توسط محمد شهاب شهوازیان مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 59,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره وبینار همه چیز درباره محاسبه اندازه بازار در استارت‌آپ‌ها را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های بازارهای مالی سراسر اینترنت را در صفحه بازارهای مالی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی