اطلاعات دوره
آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده
مسیر آموزشی

آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

کاربرد دوره آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده چیست؟ درس آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده به‌صورت مجازی در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نیمسال اول 99-1400 ارائه شده‌است. طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده از مباحث پرکاربرد مهندسی سازه محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر نیاز به این مهارت برای سقف‌های ساختمانی با دهانه بزرگ و همچنین پل‌ها به شدت افزایش یافته‌است. ضعف بتن در کشش و مقاوم بودن آن در فشار موجب شده‌است که کاربرد بتن در سازه‌ها عموماً به‌صورت ترکیب شده با فولاد به‌صورت بتن مسلح باشد. در بتن مسلح، نقش تحمل فشار عمدتاً به بتن و نقش تحمل کشش به فولاد مسلح کننده سپرده می‌شود. قطعات بتن مسلح در صورت طرح درست قادرند مقاومت و شکل‌پذیری قابل‌توجهی به دست آورند. ولی با توجه به این‌که بیشتر مواقع در بارهای بهره‌برداری ترک‌خوردگی رخ می‌دهد، ممکن است تغییر شکل‌های آن‌ها قابل توجه بوده و برای رعایت ملاحظات بهره‌برداری نیاز به ابعاد بزرگ مقاطع برای آن‌ها مطرح باشد. ابعاد بزرگ مقاطع بتن مسلح علاوه بر مشکلات متعدد اجرایی، می‌تواند منجر به افزایش بار مرده‌ی وارد بر سازه‌ها شده و از نظر سازه‌ای بسیار ناکارآمد باشد. از این رو، بتن پیش‌تنیده به‌عنوان نسل جدیدتر بتن مسلح برای سازه‌های با دهانه‌ی قابل توجه مورد استقبال قرار گرفته‌است. بتن پیش‌تنیده نوعی از بتن مسلح است که در آن قبل از اعمال بارهای خارجی، در فولاد مسلح کننده تنش اولیه کششی در بتن تنش اولیه فشاری وجود دارد. این تنش اولیه که از طریق کشیدن فولاد پیش از بتن‌ریزی یا پس از آن ایجاد می‌شود، موجب می‌گردد که بتن در بارهای خارجی سطح بهره‌برداری ترک نخورده باقی بماند. در نتیجه، اعضای بتن پیش‌تنیده دارای سختی بالاتر و در نتیجه تغییر شکل‌های بسیار کوچک‌تر در شرایط بهره‌برداری بوده و می‌توان از آن‌ها در دهانه‌های بسیار بزرگ‌تری استفاده کرد. در اعضای بتن پیش‌تنیده، عموماً از فولاد و بتن پرمقاومت استفاده می‌شود. در صورتی که فولاد پیش از بتن‌ریزی کشیده شده باشد، به قطعه پیش‌کشیده و در صورتی که فولاد بعد از بتن‌ریزی و کسب مقاومت بتن کشیده شده باشد، به قطعه پس‌کشیده اطلاق می‌شود. این دوره از کلاس طراحی سازه‌های بتن‌پیش‌تنیده در 23 جلسه‌ی تقریباً دوساعته ارائه شده‌است. هدف از یادگیری آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده چیست؟ هدف از درس حاضر آشنایی دانشجویان با بتن پیش‌تنیده، تکنولوژی پیش‌تنیدگی و اصول حاکم بر رفتار سازه‌های پیش‌تنیده پیش‌کشیده و پس‌کشیده و همچنین فرایند طراحی آن‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های ACI 318-19 و AASHTO LRFD 2020 است.   بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 48 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط حسین یوسف‌پور مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان طراحی سازه‌های بتن پیش‌تنیده را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

درود بر استاد عزیز جناب آقای دکتر یوسف پور که افتخار این رو داشتم که دروس سازه های بتن آرمه 1 و 2 رو با ایشون بگذرونم. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشون و خانواده محترمشون. و همچنین با تشکر از سایت خوب مکتب خونه و دست اندرکاران محترم.

عادل

سلام وقت بخیر وخسته نباید...فقط دریک جمله که بتونم بگم اینکه جهاد علمی درکشورانجام داداین..مرسی ازهمه ی شما

آرین

شوکه شدم واسه این دوره ، چون خیلی کمیاب و فوق العادس . واقعا خوشحالم با سایت مکتب خونه آشنا شدم. فقط حیف زمان هر جلسه خیلی زیاده و کاش تقسین بندی می کردن و هر جلسه حداکثر به 60 دقیقه کاهش می دادن . اما خب بازم این دوره عالیه مرسی از زحماتتون

کاربر مکتب‌خونه

با سلام و درود بر گروه حرفه ای مکتب خونه که اینقدر پر تلاش و با انگیزه کار می کنند. شما با این سایت عالیتون خدمت بسیار بزرگی به جامعه علمی این کشور می کنید. بنده مدت ها به دنبال یه دوره خوب برای طراحی سازه های بتن پیش تنیده بودم. شما این دوره بسیار عالی رو که با آیین نامه های به روز درس میده تو سایتتون قرارش دادید.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی