اطلاعات دوره
آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS
مسیر آموزشی

آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS

274,500 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.8/5
وضعیت قیمت: 274,500 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

نرم‌افزار ETABS، یک نرم‌افزار اختصاصی، برای تحلیل و طراحی سازه‌های ساختمانی بوده و قابلیت‌های این نرم‌افزار نیز، جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه‌ها، جهت‌گیری شده است. تمام المان‌های یک ساختمان و پردازنده‌های طراحی، برای برنامه، شناخته شده و بسیار کامل هستند و تمام المان‌های ساختمانی را می‌توان در این نرم‌افزار، طراحی کرد. ایده‌ی برنامه‌های ساختمانی، 35 سال پیش مطرح شده است. با گذشت زمان، نیاز به برنامه‌های مخصوص، مانند؛ ETABS، هنگامی آشکار‌تر شد، که مهندسان سازه، از تحلیل‌های غیر خطی استاتیکی و دینامیکی، به صورت عملی، استفاده کردند و با پیدایش کامپیوتر‌های امروزی، با قدرت و توان بالا، این کامپیوترها، برای ایجاد مدل‌های بزرگتر و پیچیده‌تر، به وسیله‌ی مهندسان سازه، مورد استفاده قرار گرفتند. برنامه‌ی ETABS، در طراحی قاب‌های فولادی و بتنی، تمام ضوابط لرزه‌ای طراحی ساختمان‌ها را در نظر می‌گیرد. در این برنامه، می‌توان قاب‌های بتنی را بر اساس ضوابط شکل‌پذیری عادی، متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمان‌های فولادی، می‌توان ضوابط ویژه‌ی قاب‌های خمشی عادی و ویژه و سیستم‌های مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی لحاظ کرد. علاوه بر قابلیت‌های تحلیل و طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، برنامه‌ی  ETABS، ارتباط دو طرفه‌ی کاملی با نرم‌افزارهای دیگر را دارا است. این برنامه، طور خودکار، فایل ورودی SAFE را ایجاد می‌کند. همچنین برنامه‌ی ETABS، قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد. در ویرایش جدید برنامه، امکان فراخوانی هندسه و خطوط شبکه، از نرم‌افزار اتوکد و نیز فرستادن آن‌ها به آن نرم‌افزار، وجود دارد. قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار ETABS: قابلیت‌های تحلیلی؛ -  شناخت المان‌های ساختمان و طبقات-  محاسبه‌ی خودکار جرم و مرکز جرم-  انتقال بارهای ثقلی از کف‌ها به تیرها-  تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات-  مدل‌سازی المان‌های پوسته‌ای و رامپ‌ها قابلیت‌های طراحی؛ -  طراحی قاب‌های فولادی-  طراحی قاب‌های بتنی-  طراحی دیوارهای برشی-  طراحی تیرهای مرکب درباره‌ی دوره طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS مکتب‌پلاس: در دوره‌ی آموزش طراحی سازه‌های بتنی  با نرم‌افزارETABS ، از ابتدایی تا پیچیده‌ترین مسائل، تشریح می‌شود. فهرست مطالب این دوره، به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت گام به گام در انجام یک پروژه‌ی ETABS، تدریس شود. هدف از برگزاری این دوره، آموزش نرم‌افزار ETABS و تشریح آیین‌نامه‌های مربوط به طراحی سازه‌های بتنی است که شامل؛ 1-مبحث 6 مقررات ملی 2- استاندارد 2800 3-مبحث 9 مقررات ملی،  به صورت مفهومی و پایه‌ای می‌شود. پس از گذراندن این دوره، تمامی دانشجویان مهندسی عمران، ضمن یادگیری اصول اولیه در طراحی سازه‌های بتنی، به طور کامل با قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا می‌شوند و در نهایت، می‌توانند  به طور کامل یک سازه بتنی را طراحی و تحلیل کنند. در حقیقت، این دوره بر اساس تجربیات به دست آمده، برای طراحی سازه‌های بتنی تدوین شده است . به این ترتیب که به عنوان یک پارامتر تاثیر‌گذار در رزومه‌ی فارغ‌التحصیلان مهندس عمران خواهد بود و مهندسان، آماده خواهند بود تا برای طراحی سازه‌های بتنی در دفاتر مهندسین مشاور و حتی آزمون‌های نظام مهندسی، شرکت کنند.
دوره آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.8 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 12 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط محمد عزیزی بارجین مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 274,500 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

محمد

ممنونم واقعا دوره خوب و کاملی بود

کی آرش

خوب و متوسط بود. پلانی که مدرس طراحی میکنه فوق‏‎العاده ساده و منظمه و خیلی از مشکلاتِ پلانِ من (که مبتدی هستم) رو نداره و به قول دوستمون به راحتی کنترل‏‏‎ها رو جواب میده. در بخش ترکیب بار هم ویدیوها جابه‎جا شده بود و یکدفعه ترکیب بارهای مدرس تغییر کرد!!!

علیرضا

آموزش بدی نیست ولی در آموزش یک مثال گذاشتید که بسیاری از حالات کنترلی رو شامل نمیشه و بعد هم به راحتی ازش عبور میکنید کاش حداقل هنگام گفتن فرمول ها ادرس هم میدادید که از کجای آیین نامه ها هست

علی

خوبه و در حد متوسط هست ولی عالی نیست. امیدوارم مدرس های درس هاتون یه ذره قوی تر باشن

علی

مزخرف ترین دوره و مدرسی که تابحال دیده ام

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی