اطلاعات دوره
آموزش رایگان روش‌های پژوهش در علوم اعصاب
مسیر آموزشی

آموزش رایگان روش‌های پژوهش در علوم اعصاب

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo2.5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

دوره آموزش رایگان روش پژوهش در علوم اعصاب چیست و چه کاربردی دارد؟ رشته علوم اعصاب به بررسی و کاوش در سامانه عصبی انسان و دیگر حیوانات می‌پردازد. علوم اعصاب به دو زیرمجموعه علوم اعصاب شناختی و محاسباتی تقسیم می‌شود. در این رشته به مطالعه‌ی زمینه‌های مختلف علوم رفتاری از جمله وضعیت حسی، حرکتی، شناختی و روانی موش‌های صحرایی در پاسخ به شرایط مختلف آزمایشگاهی، تغییرات محیطی، داروها، بیماری‌های مختلف عصبی و ... می‌پردازد. این آزمایش‌ها زیر نظر اساتید با تجربه به شناخت بیشتر رفتار مغز در شرایط مختلف تمرکز دارد. در دوره آموزش رایگان روش پژوهش در علوم اعصاب آزمون‌های رفتاری متعددی مورد بررسی قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره داشت:  آزمون‌های درد مانند Tail Flick ،Hot plate و Formalin Test  ارزیابی یادگیری و حافظه فضایی به‌وسیله دستگاه ماز آبی موریس، شاتل باکس، آزمون بازشناسی شیء جدید  بررسی ترجیح مکانی شرطی شده  انجام تست ورزش به‌وسیله تردمیل  بررسی ارتباطات اجتماعی با استفاده از تست‌های social interaction test & prosocial choice task  آزمون تصمیم‌گیری با استفاده از Rat gambling task  جراحی استرئوتکس شرح مختصری از بعضی از آزمون‌ها که در فیلم آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد بد نیست بدانید که تست و آزمون‌های یاد شده در دوره آموزش رایگان روش پژوهش در علوم اعصاب با کمک دستگاه‌ها  و متدهای رایج در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران اجرا می‌شوند. تست Tail Flick ،Hot plate و Formalin Test: در این تست به کمک محرک حرارتی به دم موش میزان تحریک‌پذیری آن را در اثر مصرف داروهای مختلف بررسی می‌شود. تست Prosociality  در این تست رفتاری که برای دیگران منافعی به همراه دارد، مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.  بررسی یادگیری و حافظه اجتنابی: برای این تست از دستگاه Shuttle-box استفاده می‌شود. این دستگاه بر اساس ترجیح ذاتی جوندگان به محیط‌های بسته و تاریک طراحی شده و شامل دو محفظه تاریک و روشن با اندازه برابر و یک درب قابل‌کنترل بین آن‌ها است. تست دستگاه ماز آبی موریس (MWM): برای بررسی یادگیری و حافظه فضایی در جوندگان مانند موش صحرایی و موش از این دستگاه استفاده می‌شود. تستsocial interaction  استفاده از این دستگاه امکان انجام تست‌های متعددی به‌منظور ارزیابی رفتار اجتماعی در جوندگان طراحی شده‌اند که همگی آنان بر اساس تمایل جانور به‌وقت گذراندن با هم نوعش نسبت به تنها ماندن یا ترجیح کاوش کردن محرک‌های اجتماعی نسبت به محرک‌های غیراجتماعی فراهم می‌کند. به عبارت ساده‌تر یکی از راه‌های مطالعه رفتار اجتماعی در جوندگان، استفاده از دستگاه social interaction است.   بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان روش‌های پژوهش در علوم اعصاب دوره‌ای با امتیاز نهایی 2.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 1 ساعت و 11 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط خدیجه اسماعیل‌پور مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان روش‌های پژوهش در علوم اعصاب را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های توسعه فردی سراسر اینترنت را در صفحه توسعه فردی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی