اطلاعات دوره
آموزش رایگان علم مواد
مسیر آموزشی

آموزش رایگان علم مواد

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:20 نظر4.8
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:علیرضا صادقی4.7
  • زمان:27 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

درس علم مواد چیست؟ درس علم مواد چکیده‌ای فشرده از 10 درس بنیادین رشته مهندسی مواد است که برای اکثر رشته‌های مهندسی ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند ضمن آشنایی با مواد، مشخصات و طبقه‌بندی آن‌ها، آموخته‌های خود را در حوزه‌های مختلف مهندسی بهتر به‌کار گیرند. در این درس به ارتباط بین فرایندهای تولید، ساختارهای مواد، خواص مواد و عملکرد آن‌ها پرداخته می‌شود و انتظار می‌رود که دانشجو در نهایت بتواند بین انواع مواد مهندسی تفکیک قائل شده و خواص و کاربردهای آنها را شناسایی نموده و تأثیر کلی فرایند های تولید بر روی خواص نهایی را به درستی تفسیر نماید. هدف از آموزش رایگان درس علم مواد ؟  درس علم مواد با ارائه خواص عمومی مواد، ویژگی‌ها و طبقه‌بندی‌های کلی آن‌ها آغاز می‌شود. سپس دانشجویان با ساختارهای بلوری مواد، نواقص آن‍‌ها و تأثیر نواقص بلوری بر خواص فیزیکی و مکانیکی آشنا می‌شوند. در گام بعدی خواص مکانیکی مواد با نگاهی به تحولات ریزساختاری و خواص بلوری بررسی و تفسیر می شوند و تاثیر میکرومکانیزم ها بر استحکام بخشی و کاهش استحکام مورد تحلیل قرار می گیرد. با مرور محتوی آموزش داده شده تا این مرحله دانشجویان برای ارزشیابی میان ترم آماده می‌شوند.  سپس دانشجویان در ارتباط با تخریب مواد در اثر انواع بارگذاری‌ها مانند شکست، خستگی و خزش آموزش می‌بینند. این بخش مهم از درس مفاهیم بسیار کاربردی را در ارتباط با نحوه استفاده از مواد در شرایط گوناگون بارگذاری شرح و بسط می‌دهد. در سه فصل بعدی درس، خواص فیزیکی مواد در قالب نفوذ، استحاله‌های فازی و دیاگرام‌های فازی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. در این سه فصل به هم تنیده دانشجویان با اصول آلیاژسازی و تاثیر عناصر آلیاژی بر ریزساختارها و خواص نهایی آشنا می‌شوند. بعد از تکمیل استحاله‌های فازی بحث آشنایی با خواص و کاربردهای فلزات با تمرکز بر آلیاژهای آهنی و غیر‌آهنی عنوان می‌شود. در این فصل فلزات صنعتی مختلف یک به یک معرفی و هر کدام با توجه و تکیه بر آموخته های فصل های قبل مورد بررسی و تفسیر قرار می گیرند. بعد از فلزات در سه جلسه مجزا سرامیک‌ها، پلیمر‌ها و کامپوزیت‌ها معرفی می‌گردند. در هر یک از این جلسات مثال‌های متعددی از مواد ارائه و کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها مرور می‌شود. در انتها لازم به تکرار مجدد است که این درس بسیار مهم عملاً چکیده ای از دروس بنیادین رشته مهندسی مواد است و به گونه ای طراحی شده است که همه دانشجویان مهندسی با اصول اولیه مواد آشنا شوند تا در آینده شغلی بتوانند در صورت نیاز مسیری صحیح برای مراجعه عمیق‌تر داشته باشند. این درس برای دانشجویان رشته های مکانیک، صنایع، معدن، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی پلیمر و مهندسی نساجی توصیه می شود. دانشجویان مهندسی مواد هم می توانند از این درس به عنوان مرجع تکرار و مرور سریع و فشرده دروس خود بهره برداری نمایند. امیدوارم تلاش من در تهیه درس علم مواد بتواند کمکی هر چند اندک در افزایش کیفیت آموزش دانشجویان عزیز داشته و در نهایت منجر به پیشرفت روز افزون ملت ایران و آبادانی میهن عزیزمان شود. 
دوره آموزش رایگان علم مواد دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 27 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط علیرضا صادقی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان علم مواد را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مهندسی صنایع سراسر اینترنت را در صفحه مهندسی صنایع در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

مهدی

دکتر صادقی واقعا عالی تدریس میکنند،این آموزش بینظیره.

کاربر مکتب‌خونه

عالی بود.

کاربر مکتب‌خونه

خیلی متشکرم از در خوبتون.

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی دکتر صادقی بی نظیر هستند

کاربر مکتب‌خونه

تا حالا دو بار این دوره را دیده‌ام. بار اول بسیار کند و با طمانینه و بار دوم را به صورت روزنامه‌وار و سریع. سرعت صحبت و ارایه مطلب خیلی خوبه. دانش خوبی دارن و آن را به شیوه خوبی ارایه می‌دن. خود من از اینکه استاد خیلی کند صحبت کنه اذیت می‌شم ولی انصافا دکتر صادقی با توانایی که داشتن، خیلی خوب و منظم و با یک روند منطقی درس را جلو بردن. جا داره از ایشون و همچنین تیم مکتب‌خونه، یک تشکر ویژه داشته باشم. فقط نمی‌دونم که چرا توی پروفایلم، پیشرفت دوره را برای من، صفر درصد در نظر گرفته. پیشرفت من، ۲۰۰ درصده که به نظرم تا ۶۰۰٪ هم جا داره که براش وقت بگذارم.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی