اطلاعات دوره
آموزش رایگان مدارهای منطقی
مسیر آموزشی

آموزش رایگان مدارهای منطقی

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:20 نظر4.5
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:مهدی امینیان4.5
  • زمان:22 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

این درس یکی از مهم‌ترین دروس مهندسی کامپیوتر و گرایش دیجیتال مهندسی برق است. هدف از آموزش رایگان درس مدارهای منطقی آشنایی با اصول و تحلیل و طراحی مدارهای منطقی دیجیتال‌، طراحی سیستمی توسط مدارهای مجتمع قابل برنامه‌ریزی (PLD) و زبان توصیف سخت‌افزار است.  درس مدارهای منطقی تلاش می‌­کند صرفاً روی تئوری تمرکز نکند و در حین درس و مخصوصاً در تمرینات شبیه­‌سازی و پروژه کاربرد عملی این مفاهیم را نشان دهد. این درس پایه و پیش­‌نیاز درس معماری کامپیوتر و به‌صورت غیر‌مستقیم پایه اکثر دروس سخت‌­افزاری و سیستم عامل محسوب می­‌شود و به دانشجویان قابلیت درک منطق استفاده شده در کامپیوترهای امروزی را می­‌دهد. از طرف دیگر، هم‌نیاز این درس ریاضیات گسسته محسوب می­‌شود، ولی اکثر مطالب مورد نیاز در همین درس مجدداً توضیح داده شده­‌اند. مباحث درس را می­‌توان به چهار بخش کلی (غیر از مقدمه) تقسیم کرد. در بخش اول بعد از مقدمه، مفاهیم پایه مربوط به سیستم اعداد و اعداد دودویی (مبنای دو) که بنیان کامپیوترها یا به‌طور کلی سیستم‌­های دیجیتال هستند بیان می­‌شود، در این بخش، علاوه‌بر آشنایی با اعداد دودویی و تبدیل آن‌ها به ده­‌دهی (مبنای ده) یا بالعکس، نحوه انجام اعمال اصلی ریاضی نیز روی آن‌ها بررسی می­‌شود. در بخش بعدی اصول جبر بول برای فرمول‌­بندی و ایجاد پایه ریاضی برای منطق دودویی معرفی می­‌شود. در این بخش، گیت­‌های پایه منطقی معرفی می‌­شوند، نحوه ساده‌­سازی توابع منطقی براساس جبر بول بررسی می­‌شود، همچنین روش­‌های متفاوت نمایش توابع همچون جدول درستی، مدار، فرم­‌های کانونی و نمایش به‌صورت مینترم و ماکسترم توضیح داده می­‌شوند. بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان مدارهای منطقی دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 22 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط مهدی امینیان مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان مدارهای منطقی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مهندسی کامپیوتر و نرم افزار سراسر اینترنت را در صفحه مهندسی کامپیوتر و نرم افزار در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

با کنکوری بودن یا نبودن مباحث ارائه شده کاری ندارم، ولی محتوایی که استاد درس تو ۴ جلسه ۲ ساعته جون داد تا توضیح بده و آخر هیچکس نفهمید رو، قشنگ دوساعت جلسات اول ایشون ضعف ها رو جبرانش کرد. خیر ببینی باز

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی واقعا ممنونم از تدریس دقیق و با حوصله شما. فقط کاش از مالتی پلکسر و دیکودر ها مثال های بیشتری میزدید و اونا رو کامل حل میکردید.

کاربر مکتب‌خونه

خیلی عالی، با زبان ساده و با حوصله تدریس شده بود. ممنونم از شما و زحماتتون.

کاربر مکتب‌خونه

سلام تدریس فوق العاده هست خسته نباشیدبه دکتر امینیان و مکتب خونه

محمّد

سلام واقعا خسته نباشی خدا خیرت بده عالی

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی