اطلاعات دوره
آشنایی مقدماتی و ابتدایی با روانشناسی شناختی
مسیر آموزشی

آشنایی مقدماتی و ابتدایی با روانشناسی شناختی

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

آشنایی مقدماتی و ابتدایی با روانشناسی شناختی در این دوره، مباحث مقدماتی مرتبط با روانشناسی شناختی و یا Cognitive Psychology تدریس خواهد شد. این مطالب همگی براساس کتاب Cognitive Psychology که نویسنده آن پروفسور رابرت استرنبرگ است و نسخه ششم آن در سال 2012 منتشر شده‌است، ارائه می‌گردند. روانشناسی شناختی، آن‌گونه که در این دوره معرفی شده‌است، به بررسی چگونگی و انواع اعمال و فعالیت‌های مختلف ذهنی و شناختی افراد می‌پردازد و البته تمرکز عمده مباحث در اینجا بر روی چگونگی این مکانیزم‌ها در افراد سالم است؛ گر‌چه در زمان مرتبط، از چگونگی بروز اختلالات در این عملکرد‌های شناختی در بیماری‌ها نیز صحبت می‌شود. در اینجا، تمرکز کمتری بر روی مبانی نورونی و عصبی فعالیت‌های ذهنی و شناختی وجود دارد و به طور مثال، اگر مطالب مرتبط با حافظه را آن‌گونه که در این کتاب گفته شده‌است، با آن‌چه که پروفسور کندل، دارنده جایزه نوبل در حوزه‌ی بررسی مهارت‌های یادگیری و حافظه در سال 2000، در کتاب خود با عنوان Principles of Neural Science بیان کرده‌است، مقایسه نماییم، مشاهده خواهیم کرد که در کتاب دکتر استرنبرگ عموماً تظاهرات بیرونی عملکرد حافظه در انسان‌ها گفته شده‌است، اما در کتاب دکتر کندل مکانیزم‌های دقیق نورونی، عصبی، شیمیایی و هورمونی مرتبط با حافظه تشریح شده‌است. در این دوره سعی شده‌است مطالب ارائه شده در نهایت سادگی بیان شوند و امیدواریم آشنایی مقدماتی با مفاهیم روانشناسی شناختی، در این دوره حاصل شود. مطالب ارائه شده در این دوره شامل حوزه‌های آشنایی با روانشناسی شناختی، ادراک بصری، توجه و آگاهی، مدل‌ها و مراحل مختلف حافظه، ساختاریابی اطلاعات در ذهن، حل مسئله و خلاقیت، تصمیم‌گیری و استدلال هستند. ***این دوره در پاییز 99 ضبط ‌شده‌است***
دوره آشنایی مقدماتی و ابتدایی با روانشناسی شناختی دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 29 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط سید امیرحسین بتولی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آشنایی مقدماتی و ابتدایی با روانشناسی شناختی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

عالی هستید

شهره

خیلی با حوصله و دقیق.مهمتر از همه اینکه دید انتقادی هم دارن و کمک می کنند رهن مخاطب هم باز بشه فقط یکم میشد سرعت تدریسشون بالاتر باشه که اونم یه راحتی می تونیم خودمون سرعت رو از سمت راست پایین ویدیو تنظیم کنیم . خیلی خوب بود در مجموع

ملیکا

بسیار عالی خیلی متشکرم از شما بخاطر این تدریس. برای ما که میخواهیم در ارشد به این رشته برویم خیلی مفید است که آموزشهایی مثل این وجود داشته باشند.

کاربر مکتب‌خونه

عالی. کاش فایلهای پاور تدریس هم دانلود میشد. تشکر

کاربر مکتب‌خونه

سپاس فراوان، منتظر ادامه تدریس هستیم.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی