اطلاعات دوره
آموزش رایگان روش زنجیر مارکوف مونت‌کارلو
مسیر آموزشی

آموزش رایگان روش زنجیر مارکوف مونت‌کارلو

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

در این دوره آموزشی به آشنایی و پیاده‌سازی روش زنجیر مارکوف مونت‌کارلو در متلب پرداخته شده‌است. بسیاری از پژوهش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی که بر پایه مدل‌های احتمالاتی تعریف شده‌اند، نیاز به استفاده از روش‌های نمونه‌گیری تصادفی برای انجام محاسبات دارند. اگر متغیرهای موجود در مسئله را بتوان مستقیماً توسط توابع توزیع مرسوم و شناخته‌شده مدل‌سازی نمود، حل مسئله نسبتاً ساده بوده و با استفاده از روش‌های معمول قابل انجام است. اما اگر توابع توزیع حاکم بر مسئله پیچیده بوده، به‌طوری‌که نتوان از روش‌های مرسوم برای نمونه‌گیری تصادفی استفاده نمود، حل مسئله به نسبت پیچیده می‌گردد. یکی از ابزارهای قدرتمند در نمونه‌گیری از توابع توزیع پیچیده روش زنجیر مارکوف مونت کارلو است که حیطه‌ی وسیعی از علوم پایه، مهندسی، اقتصاد و پزشکی را تحت تاثیر قرار داده‌است. با توجه به دامنه گسترده روش MCMC در مسائل مختلف، امکان بررسی پروژه‌محور این روش در یک دوره آموزشی امکان‌پذیر نیست، از این رو در این دوره آموزشی کوتاه، مفاهیم پایه مربوط به روش MCMC و همچنین نحوه پیاده‌سازی آن در متلب با تمرکز بر تولید نمونه‌های تصادفی مورد توجه قرار گرفته است، به‌عبارتی مستقل از رشته و یا گرایش تحصیلی خاصی، به MCMC به‌عنوان یک ابزار تولید نمونه‌های تصادفی نگاه شده‌است. در جلسه اول از این دوره آموزشی، به بررسی کلیات و مفاهیم اصلی پرداخته شده‌است. ابتدا مختصری از کلیت روش و اهمیت آن ارائه گردیده و سپس جایگاه آن در مدل‌سازی‌های احتمالاتی تشریح شده‌است، در ادامه به اجزای تشکیل دهنده آن یعنی روش نمونه‌گیری مونت‌کارلو و همین‌طور زنجیر مارکوف اشاره شده‌است و توضیحات مختصری در مورد آن‌ها ارائه شده‌است. در جلسه دوم به ساده‌ترین و معروف‌ترین الگوریتم موجود در پیاده‌سازی روش MCMC یعنی الگوریتم متروپلیس پرداخته شده‌است.   بیشتر بدانید
دوره آموزش رایگان روش زنجیر مارکوف مونت‌کارلو دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 4 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط مهدی شاداب‌فر مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان روش زنجیر مارکوف مونت‌کارلو را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های علوم داده و هوش مصنوعی سراسر اینترنت را در صفحه علوم داده و هوش مصنوعی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

واقعا عالی بود. خدا قوت. بدون شک یکی از بهترین دوره هایی بوده که شرکت کردم. مدرس بسیار مسلط هستند و سرفصل ها کاربردی تهیه شده است.

مسعود

نحوه بیان مطالب بسیار بسیار مناسب اموزش هست. بگونه ای که هر کسی با اندک اطلاعاتی در مبانی امار مفاهیم و مطالب را درک میکند. شخصا تشکر میکنم

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی بود. با سپاس از استاد گرانقدر

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی

کاربر مکتب‌خونه

متشکرم. خیلی خوب بود. از همه افرادی که در تهیه دوره های آموزشی زحمت میکشند سپاسگزارم. امیدوارم تولید محتواهای آموزشی تداوم پیدا کنند.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی