اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش رایگان مقاومت مصالح یک (مکانیک جامدات 1)
مسیر آموزشی

آموزش رایگان مقاومت مصالح یک (مکانیک جامدات 1)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo2.8/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

درس مقاومت مصالح 1 (یا مکانیک جامدات 1)، یکی از دروس مهم و پایه‌ای در رشته مهندسی عمران است. در این درس، مفاهیم متعددی معرفی می‌شوند که در تحلیل و طراحی سازه‌ها نقش مهمی دارند. در این درس با مفاهیم تنش، کرنش و ارتباط آنها با یکدیگر آشنا می‌شویم. همچنین در این درس، با انواع تنش و کرنش (تنجش) آشنا می‌شویم. مفهوم کرنش (تنجش) به طور مستقیم به تغییر شکل سازه مرتبط است. شایان‌ذکر است که محاسبه تنش، کرنش و تغییر شکل و کنترل آنها، گام‌های مهمی در تحلیل و طراحی هر سازه‌ای هستند. در این درس توضیحات جامعی در خصوص رفتار ماده (معادله رفتاری ماده) که همان ارتباط میان‌تنش و کرنش است، ارائه می‌شود. ذکر این نکته الزامی است که نیروهای داخلی ایجاد شده در هر نقطه از سازه باعث ایجاد تنش و کرنش در آن نقطه از سازه می‌شود. همان‌گونه که به‌خاطر دارید، در درس استاتیک، با کمک نوشتن معادلات تعادل، نیروها و لنگرهای داخلی ایجاد شده در یک عضو (تیر، قاب یا...) تعیین می‌گردید. در درس استاتیک با نیروها و لنگرهای داخلی مختلف نظیر نیروی محوری (P)، نیروی برشی (V)، لنگر خمشی (M) و لنگر پیچشی (T) آشنا شده‌ایم. شایان‌ذکر است که هر یک از نیروها و لنگرهای داخلی اشاره شده (P، V، M و T) در صورت وجود در هر نقطه از سازه منجر به ایجاد تنش‌های مختلفی در آن محل می‌شوند. در این درس، با نحوه محاسبه تنش‌های ایجاد شده ناشی از انواع نیروها و لنگرهای داخلی آشنا می‌شویم. به بیانی دیگر، در این درس می‌آموزیم که به‌ازای هر نوع نیرو یا لنگر داخلی، تنش و کرنش ایجاد شده ناشی از آن چگونه محاسبه می‌شود. همچنین در جلسات آخر این درس با روش ترسیمی دایره مور آشنا می‌شوید که در زمینه تبدیل تنش کاربرد بسیار زیادی دارد. در این دوره تلاش شده است که با ابزارهای مناسب و به‌روز و به ساده‌ترین شکل ممکن، مفاهیم مهم درس به شما منتقل گردد. در هر جلسه و پس از ارائه مفاهیم، چندین مثال کاربردی حل می‌شود تا دانشجو به طور جامع‌تر و کامل‌تری با مفاهیم معرفی شده آشنا شود. مرجع اصلی این دوره، کتاب مقاومت مصالح بی یر جانسون است.
دوره آموزش رایگان مقاومت مصالح یک (مکانیک جامدات 1) دوره‌ای با امتیاز نهایی 2.8 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 21 ساعت و 50 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط امین خواجه دزفولی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان مقاومت مصالح یک (مکانیک جامدات 1) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی