اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش صفر تا صد MBR و GPT برای نصب ویندوز
مسیر آموزشی

آموزش صفر تا صد MBR و GPT برای نصب ویندوز

119,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4/5
وضعیت قیمت: 119,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :4 نظر3.8
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.2
  • مدرس:میلاد مرادی5
  • زمان:1 ساعت و 4 دقیقه
  • مدرک:دارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

در این دوره آموزشی قصد داریم با انواع فرمت‌های MBR و GPT هارددیسک آشنا شویم و از طریق ساده‌ترین روش‌های ممکن یک فلش را برای نصب ویندوز بو تیبل کنیم. همچنین به بیان راه‌حل‌های تخصصی جهت رفع مشکلات پارتیشن هنگام نصب ویندوز بپردازیم. چرا باید با MBR و GPT آشنا شویم؟ زمانی که ویندوز 7 توسط کمپانی مایکروسافت ارائه گردید نصب ویندوز فرآیندی ساده بود و این امر برای نسخه‌های ویندوز 8.1 و 10 نیز تا حدودی صادق بود زیرا تمام هارددیسک‌های کامپیوترها از نوع HDD بودند و از فرمت MBR پشتیبانی می‌کردند. اما ظهور هاردهای SSD در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها فرمت جدیدی به نام GPT را به میان آورد. این فرمت نسخه جدیدی از فرمت MBR است اما محدودیت‌های آن را ندارد و از سرعت بالاتری را برای انتقال دیتا در اختیار هارد قرار می‌دهد. امروزه شاهد مشکلات زیادی در نصب انواع نسخه‌های ویندوز بر روی کامپیوترها هستیم به صورتی که نصب ویندوز برای کاربران عادی فرآیندی دشوار و غیرممکن تلقی می‌شود زیرا فرمت فایل Setup ویندوز در DVD یا فلش بوتیبل باید با فرمت هارد هم‌خوانی داشته باشد در غیر این صورت ویندوز نصب نخواهد شد. اکثر افرادی که دانش تخصصی در حوزه آی­تی ندارند برای حل قضیه، تمام پارتیشن‌های موجود هارد را حذف می‌کنند تا بتوانند هنگام نصب ویندوز با ساخت پارتیشن جدید فرمت هارد را از MBR به GPT یا برعکس تغییر دهند اما قطعاً این روش یک روش علمی و اصولی نیست. روش‌های اصولی برای حل این مشکل و مشکلات مشابه وجود دارد که با حفظ اطلاعات انجام می‌شود. بنابراین یادگیری روش‌های تخصصی برای نصب ویندوز در تمام حالت‌ها برای عموم افراد مفید خواهد بود. در دوره صفر تا صد MBR و GPT برای نصب ویندوز چه چیزی یاد خواهید گرفت؟ در این آموزش ابتدا مفاهیم Dynamic، Basic، MBR، GPT و مشخصات پارتیشن ویندوز را یاد می‌گیریم. سپس بو تیبل کردن فلش را به کمک دو نرم‌افزار معروف Refus و Ventoy فرا خواهیم گرفت. در فصل دوم نیز تنظیمات مادربردهای مختلف را جهت بوت شدن فلش تشریح خواهیم کرد و با مشکلات رایج هنگام نصب ویندوز و راه‌حل آن‌ها آشنا می‌شویم. در نهایت تبدیل هارد MBR به GPT و بلعکس را با حفظ اطلاعات انجام خواهیم داد تا بتوانیم به‌راحتی روی هر کامپیوتر یا لپ‌تاپ دلخواه ویندوز نصب کنیم.
دوره آموزش صفر تا صد MBR و GPT برای نصب ویندوز دوره‌ای با امتیاز نهایی 4 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 1 ساعت و 4 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط میلاد مرادی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور 119,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش صفر تا صد MBR و GPT برای نصب ویندوز را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی