اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش آنالیز تصاویر میکروسکوپی SEM و OM با نرم‌افزار ImageJ
مسیر آموزشی

آموزش آنالیز تصاویر میکروسکوپی SEM و OM با نرم‌افزار ImageJ

529,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: 529,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

 بعد از تصویربرداری یک نمونه با میکروسکوپ‌های نوری (OM) و الکترونی (SEM-TEM)، برای ارزیابی خواص ماده بایستی اطلاعات علمی از آن استخراج شود. محاسبه دستی اطلاعات تصاویر میکروسکوپی بیشتر مواقع زمان بر و دارای خطای زیادی است، ازاین‌رو در صنایع پیشرفته و تحقیقات دانشگاهی از نرم‌افزارها برای دستیابی به هدف استفاده می‌شود. نرم‌افزار Imagej از قدرتمندترین نرم‌افزارهای آنالیز تصاویر میکروسکوپی محسوب می‌شود که به دلیل دارابودن ابزارهای قدرتمند به‌سادگی می‌توان اطلاعات مهم یک ماده نظیر اندازه دانه، کسر فازی، درصد تخلخل و اندازه پودرها را محاسبه کرد. مزیت اصلی این نرم‌افزار نسبت به نرم‌افزارهای دیگر آنالیز تصاویر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.  1) محیط ساده و جذاب  2) دقت و حساسیت بالا  3) رایگان بودن  4) آنالیز اتوماتیک  5) دارابودن ابزارهای مخصوص محاسبه درصد فاز  در این دوره گام‌به‌گام تکنیک‌های آنالیز و ویرایش حرفه‌ای تصاویر مهندسی برای پایان‌نامه‌ها و مقالات آموزش‌داده‌شده است. بدین منظور در ابتدا ابزارهای مهم با حل مثال‌های کلی توضیح داده شده است. سپس در بخش اول، مقیاس‌گذاری تصاویر به‌صورت دستی و اتوماتیک یاد گرفته خواهد شد. در بخش دوم نحوه اندازه‌گیری پودرها، پوشش‌های نازک، رقت جوشکاری و رسم نمودار هیستوگرام با حل چندین مثال کاربردی بررسی شده است. در بخش سوم محاسبه اندازه دانه بر اساس استاندارد ASTM E112 به‌صورت جامع روش‌های اصلی و نکات تکمیلی توضیح داده شده است. در بخش چهارم محاسبه درصد فاز بر اساس پنج تکنیک اصلی به‌صورت جامع و با حل مثال‌های واقعی صنعتی و پژوهشی تدریس شده است. لازم به اشاره است که نحوه تدریس در این دوره به‌صورت مثال محور بوده به شکلی که ابزارهای نرم‌افزار در حین حل مثال‌ها یاد گرفته خواهد شد. در نهایت شما عزیزان بعد از گذراندن این دوره به موارد زیر مسلط خواهید شد:  1) مقیاس‌گذاری اتوماتیک و دستی  2) محاسبه ضخات پوشش‌های نازک  3) رسم نمودار هیستوگرام برای پودرها  4) محاسبه پارامترهای مهم جوشکاری  5) محاسبه اندازه دانه بر اساس استاندارد ASTM E112  6) ویرایش و بهبود کیفیت تصاویر با نرم‌افزارهای ImageJ و Photoshop  7) ادغام تصاویر برای ایجاد تصویر ماکرو با نرم‌افزار Panorama studio  8) محاسبه درصد تخلخل  9) تعداد گرافیت و مقدار کرویت گرافیت در چدن بر اساس استاندارد ASTM A247  10) محاسبه درصد فازها و نواحی به‌صورت حرفه‌ای
دوره آموزش آنالیز تصاویر میکروسکوپی SEM و OM با نرم‌افزار ImageJ دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 8 ساعت و 40 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط نیما عباسیان وردین مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور 529,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش آنالیز تصاویر میکروسکوپی SEM و OM با نرم‌افزار ImageJ را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی