اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش حفاظت از صاعقه و سیستم اتصال زمین صاعقه‌گیر در نظام مهندسی ساختمان
مسیر آموزشی

آموزش حفاظت از صاعقه و سیستم اتصال زمین صاعقه‌گیر در نظام مهندسی ساختمان

579,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.4/5
وضعیت قیمت: 579,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

درس چهارم از دوره آموزش موضوعی تأسیسات برقی ساختمان‌ها با رویکرد نظام‌مهندسی ساختمان به موضوع مهم و حیاتی صاعقه می‌پردازد. درس چهارم از این دوره آموزشی با عنوان "حفاظت از صاعقه و سیستم اتصال زمین صاعقه گیر" به معرفی و تشریح دستگاه‌های حفاظت از صاعقه می‌پردازد. هدف از ارائه این درس آشنایی کلی با سیستم‌های حفاظت از صاعقه است. این درس در شش فصل ارائه شده است. در فصل اول با ترمینولوژی موضوع آشنا می‌شویم و لذا سعی شده اصطلاحات مهم درس معرفی و توضیح داده شوند. همچنین سیستم‌های حفاظت از صاعقه برای چه ساختمان‌هایی باید بکار گرفته شود و معیارهای ارزیابی ریسک صاعقه را معرفی می‌نماییم. در فصل دوم انواع روش‌های اتصال برق‌گیر حفاظتی یا SPDها به تفکیک سیستم‌های نیرو معروف (TN, TT, IT) بیان شده است. در فصل سوم دسته‌بندی برق‌گیرهای حفاظتی از نظر کلاس حفاظتی بیان شده و الگوریتمی برای تعیین به‌کارگیری نوع SPD در ساختمان بیان شده است. همچنین به موضوع استفاده از بتن مسلح و غیرمسلح پی ساختمان به‌عنوان الکترود زمین پرداخته شده است. در فصل چهارم به موضوع اضافه ولتاژهای گذرا یا Transient و دسته‌بندی آنها مطابق استاندارد IEC 60364-4-44 پرداخته شده است. در فصل پنجم وسایل حفاظتی در سیستم اتصال زمین صاعقه گیر معرفی شده و در فصل ششم از منظر عامل‌های کیفیت توان، منابع اضافه ولتاژ در شبکه‌ها و بحث تداخل امواج الکترومغناطیسی یا EMI ناشی از اصابت صاعقه پرداخته شده است. در این درس به سؤالات متعددی که در آزمون‌های نظام‌مهندسی داده شده به‌صورت تشریحی پاسخ داده شده است.
دوره آموزش حفاظت از صاعقه و سیستم اتصال زمین صاعقه‌گیر در نظام مهندسی ساختمان دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.4 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 2 ساعت و 9 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط حسین غفارپور صدیقی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور 579,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش حفاظت از صاعقه و سیستم اتصال زمین صاعقه‌گیر در نظام مهندسی ساختمان را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی