اطلاعات دوره
کاربرد آمار و احتمال در مهندسی مکانیک
مسیر آموزشی

کاربرد آمار و احتمال در مهندسی مکانیک

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.4/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:2 نظر2.7
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:حسن سالاریه3.9
  • زمان:25 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

امروزه در علوم مهندسی از جمله مهندسی مکانیک، علم آمار، کاربرد زیادی پیدا کرده‌است، به طوری که هیچ طرح تحقیقاتی بدون استفاده از فنون آماری انجام نمی‌گیرد. بنابراین آموزش آمار برای رشته‌های غیر آماری یک امر ضروری است. در این درس سعی شده‌است، کاربرد آمار و احتمال در مهندسی مکانیک توضیح داده‌ شود. منظور از آمار و احتمال مهندسی، علوم مربوط به بررسی نرخ وقوع پدیده ای در حوزه خاصی است.  در رشته‌های تحصیلی به‌خصوص مهندسی، علم آمار نقش مهم و بسزایی پیدا کرده است به‌طوری‌که هیچ طرح و مطالعه تحقیقاتی را بدون استفاده از آمار و احتمال مهندسی نمی‌توان جلو برد، حتی در امور مربوط به کنترل کیفیت تولید در مهندسی صنایع نیز آمار و احتمال جایگاه خود را دارد و بنابراین ضرورت یادگیری و تدریس آن در تمام رشته‌ها اثبات شده‌است. مباحث گفته‌شده در این درس عبارتند از: معرفی برخی از توابع چگالی پرکاربرد تابعی از یک متغیر تصادفی، متوسط و امید ریاضی واریانس متغیرهای توامان تصادفی ضریب همبستگی رگرسیون خطی، تابع مولد ممان تابعی از دو متغیر تصادفی متغیر‌های توامان تصادفی احتمال شرطی تابع چگالی و توزیع شرطی متغیرهای توامان تصادفی متغیرهای تصادفی مستقل پیش‌بینی رگرسیون سیستم بدون حافظه و سیستم شرطی احتمال شرطی، نمونه‌برداری و کاربرد و تئوری اندازه‌گیری جمع متغیرهای تصادفی به‌دست‌آمده از نمونه‌برداری قضیه حد مرکزی و فرآیند تصادفی همگرایی در فرآیندهای تصادفی و توزیع‌های ویژه در آمار آمار، تخمین و پیش‌بینی آنتروپی، اعداد اتفاقی، تست‌های مربوط به ویژگی‌های آماری
دوره کاربرد آمار و احتمال در مهندسی مکانیک دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.4 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 25 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط حسن سالاریه مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره کاربرد آمار و احتمال در مهندسی مکانیک را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

کاربر مکتب‌خونه

سرعت تدریس بسیار بسیار بالا بوده و جلسه اول جوری شروع میشه که انگار جلساتی از قبل بوده که ظاهرا ضبط نشده. به نظر من این کلاس به درد کسی که می خواد با این درس آشنا بشه نمیخوره و گویا باید از قبل با بسیاری از مفاهیم آشنا باشید.

امید

سلام. خسته نباشید ممنون بابت تهیه فیلمهای بسیار عالی این درس. باید خدمتتون عرض کنم که ظاهرا بین جلسه 16 و 17 یک جلسه دیگه هم برگزار شده که متاسفانه فیلمش موجود نیست. در ضمن جلسات 18 و 19 یکسان هستند!!! همچنین عناوین جلسات از نیمه دوره به بعد با مطالب درس داده شده با آن جلسه همخوانی ندارند... ممنون میشم اگر رسیدگی و اصلاح بفرمایید... در پناه خدا

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی