اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش هوش مالی
مسیر آموزشی

آموزش هوش مالی

459,000 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.7/5
وضعیت قیمت: 459,000 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :6 نظر4
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:احسان قاسمی0
  • زمان:2 ساعت و 6 دقیقه
  • مدرک:دارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

اهمیت هوش مالی در شرایط امروز چیست؟ ما در شرایط امروز که محیطمان، محیط دائماً در حال تغییر است به ارتقای هوش مالی و اقتصادی نیاز داریم زیرا یک‌زمان به ما کمک می‌کرد که بتوانیم سرمایه‌ها و دارایی‌های سازمانی و فردی خود را توسعه دهیم ولی امروزه اجبار است برای اینکه بتوانیم آن را حفظ کنیم زیرا ما شرایطی داریم که ممکن است نرخ ارز بالا برود و یا ممکن است ارزش پول ملی پایین بیاید و هنر یک فرد، درون سازمانش و یا حتی در زندگی فردی این است که بتواند این سرمایه‌ها و ارزش آن‌ها را حفظ کند. علم دائماً به‌روز می‌شود و دائماً به‌روزرسانی در علم و مفاهیم اتفاق می‌افتد. ما نمی‌توانیم با مفهومی که در دهه هفتاد میلادی در دنیا مطرح شده است در دهه سوم هزاره سوم بتوانیم با آن مواجه شویم. تعاریف به‌روز می‌شوند. مثلاً یک زمانی کیفیت را استحکام و دوام تعریف می‌کردیم. ولی در اواخر دهه نود و اوایل هزاره سوم مفهوم کیفیت تغییر کرد و گفته شد کیفیت هر آن چیزی است که مشتری می‌خواهد. یعنی همه‌ی سازمان در خدمت نیازهای مشتری باشد و در دهه دوم باز مفهوم کیفیت تغییر کرد و گفتند نه فقط مشتری بلکه همه‌ی نیازهای ذی‌نفعان سازمان که شامل مشتریان، کارکنان، سهام‌داران و مدیران می‌شود و جالب است بدانید که رقبا هم جزو ذی‌نفعان هستند زیرا واژه ذی‌نفع یعنی دارای نفع. حالا این نفع می‌تواند مثبت باشد و می‌تواند منفی باشد اگر مثبت باشد سود است و اگر منفی باشد ضرر است.   هوش مالی و اقتصادی چیست؟ هوش مالی (Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت‌آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند. هوش مالی و اقتصادی در سیر تاریخی و تکمیلی خودش از جیب ما حرکت کرده است و به ذهن ما آمده است و ما به‌عنوان فردی که هوش اقتصادی و مالی بالایی دارد باید ذهن ثروتمندی داشته باشیم باید تغییرات را رصد کنیم و فرصت‌ها را شناسایی کنیم  و از فرصت‌ها بهتر استفاده کنیم.   عوامل موفقیت در هوش مالی در تعریف هوش مالی موردی داریم به نام حساس شدن به تغییرات محیطی و توانایی حفظ دارایی‌ها و ارتقا آن. ما به‌عنوان کسی که می‌خواهد هوش اقتصادی بالایی داشته باشد باید حقوقی که  از سازمان‌تان دارید آن را خوب سرمایه‌گذاری کنید. اگر این پول را به‌درستی سرمایه‌گذاری نکنید در جامعه امروز ما که هر روز ارزش پول کاهش پیدا می‌کند، ارزش پول شما هم از بین می‌رود. هوش مالی، دارای پنج جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود. ۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر ۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول ۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول ۴. هوش مالی، در استفاده از پول ۵. هوش مالی، در  پیشرفت در دانش مالی پول داشتن تنها به منزله ثروتمندی نیست و اگر شخص پول‌دار راه‌های درست مصرف‌کردن و نیز افزایش بیشتر آن را نداند، امکان ازدست‌دادن پول و سرمایه او بسیار بالا است. به‌طورکلی هوش مالی جزئی از  هر فرد است که به میزان تسلط و آگاهی او در حل مشکلات مالی و همچنین یافتن طرح‌ها و ایده‌های جدید برای کسب در‌آمد بیشتر است. بنابراین در ضمیر هر فرد وجود داشته که با تمرین و ممارست و نیز کسب دانش و تقویت راهکارهای اثبات شده، به فردی باهوش مالی بالا مبدل می‌شود.
دوره آموزش هوش مالی دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.7 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 2 ساعت و 6 دقیقه می‌باشد که در مکتب خونه توسط احسان قاسمی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک دارد و دوره مذکور 459,000 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش هوش مالی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی