اطلاعات دوره
دوره زیست بهتر در شرایط بحران کرونا با بهره‌گیری از دانش علوم اعصاب شناختی
مسیر آموزشی

دوره زیست بهتر در شرایط بحران کرونا با بهره‌گیری از دانش علوم اعصاب شناختی

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

این دوره‌ی آنلاین در بهار 1399، با توجه به شرایط پاندمیک ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه عمومی جهانی، همگام با سایر دوره‌های مشابه جهانی برای پاسخگویی به نیاز اساسی افراد فارسی‌زبان طراحی و با حمایت ستاد علوم‌شناختی برگزار می‌شود.   با ادامه وضعیت بحران پاندمیک جهانی و به‌عنوان ابزاری برای کنترل شیوع COVID-19، بسیاری از کشورها از مردم خواسته‌اند که خود را در خانه یا در یک مرکز اختصاصی قرنطینه کنند. بر اساس مطالعه محققان، قرنطینه می‌تواند طیف گسترده‌ای از تأثیرات روانی از جمله علائم استرس پس از رویداد، افسردگی، احساس خشم، ترس و سوء مصرف مواد را نشان ‌دهد. برخی از این موارد، به‌ویژه علائم استرس پس از رویداد، طولانی‌مدت به نظر می‌آیند و قرنطینه‌های طولانی‌تر، سلامت روانی ضعیف‌تری را به همراه دارند. از دیگر عوامل مؤثر در تأثیرات روان‌شناختی این امر، فقدان مایحتاج اولیه مانند غذا، آب و لباس، و اطلاع‌رسانی ضعیف از سوی مقامات بهداشت عمومی در مورد هدف قرنطینه و راهنمایی برای اقدامات است. کاهش توان مالی در دوره‌ی پس از قرنطینه به دلیل عدم توانایی کار و همچنین فشار روانی پیرامون خود بیماری نیز مشکلات سلامت روان را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر اما تجربه عملی روزمره همه ما در الزام ادامه‌ی زندگی در این شرایط ویژه‌ی «کرونایی»، پیچیدگی‌های بیشتری را در امور به‌ظاهر ساده به نمایش گذاشته است. از اختلال در حوزه‌ی عملکرد روابط (عاشقانه، خانوادگی و دوستانه) که گاه با افزایش چشمگیر زمان سپری شده در کنار هم، پتانسیل ناامیدی، احساس عدم امکان فرار، مشاجره و استدلال‌های همه‌جانبه افزایش می‌یابد، تا اختلالات فردی که به برهم خوردگی نظم و سبک زندگی، بی‌خوابی، افسردگی، احساس ترس از ناشناخته‌ها، اضطراب و ... انجامیده است.  سؤال اینجاست: «چطور سلامت روان خود را در این شرایط حفظ نماییم؟» و به عبارتی «چطور در این شرایط تاب بیاوریم؟». در تلاش برای پاسخ به این پرسش، دکتر حامد اختیاری - عصب‌شناس شناختی و مؤلف کتاب باشگاه مغز - با همراهی دکتر تارا رضاپور، با انتخاب 30 عنوان اساسی و مؤثر در تعاملی گسترده با افراد مختلف، به بحث درباره‌ی «سلامت مغز و روان در دوران کرونایی» و «تمرین‌های عملی مؤثر در این زمینه» خواهند نشست.   عصب‌شناس شناختی (Neuroscientist) کیست؟ علوم اعصاب شناختی (Cognitive neuroscience) با تمرکز بر فرایندهای شناختی، به شدت به روش‌ها و یافته‌های نوروساینس وابسته است. نوروساینس حوزه‌ای بین‌رشته‌ای از آناتومی سیستم عصبی، فیزیولوژی سیستم عصبی، بیولوژی سیستم عصبی، نوروفارماکولوژی، نوروژنتیک، روان‌پزشکی، روان‌شناسی و ... است که با مجموعه سیستم عصبی در سطح ماکروسکوپی و میکروسکوپی سروکار دارد. عصب‌شناس شناختی می‌خواهد بداند که فعالیت‌های ذهنی چگونه در مغز اجرا می‌شوند و با بررسی برخی توانایی‌های شناختی مانند توجه، یادگیری، تصمیم‌گیری، استدلال کردن و ... درباره‌ی چگونگی اجرای این اعمال ویژه و خاص در مغز به تحقیق و مطالعه می‌پردازد.
دوره دوره زیست بهتر در شرایط بحران کرونا با بهره‌گیری از دانش علوم اعصاب شناختی دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 8 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط حامد اختیاری، تارا رضاپور مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره دوره زیست بهتر در شرایط بحران کرونا با بهره‌گیری از دانش علوم اعصاب شناختی را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های توسعه فردی سراسر اینترنت را در صفحه توسعه فردی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

علی

دوره باشگاه مغز این استاد رو دیدم کاربردی و مفید بود امید وارم که این دوره هم مفید باشه مرسی که این مطالب خاص رو بصورت رایگان در اختیار ما میزارید مرسی چطور میشه در دوره های دکتر اختیاری و خانم رضا پور شرکت کرد

فاطمه

سلام و درود به دست اندرکاران درجه یک مکتبخونه. من هنوز دوره رو کامل ندیده ام، فقط سرفصلها رو دیدم و دانلود کردم که ببینیم. دوره به نظر بسیار کامل و جامع و اجرایی می رسد. سپاس از اساتید ارجمند و بخشنده این دوره. متشکرم فاطمه مدیحی

علی زانیانی

با سلام. خسته نباشید جناب دکتر اختیاری و خانم دکتر رضاپور. این دوره اولین آشنایی بنده با علوم شناختی بود. هم به مدیریت روحیه ام کمک شایانی کرد و هم فتح بابی شد که علوم شناختی را به ویژه در رشتۀ تحصیلی خودم «اقتصاد» به شکل جدی دنبال کنم. سپاسگزارم بابت این دورۀ بسیار خوب. آرزوی توفیق و سلامتی برای دست اندرکاران این دوره و عوامل سایت درجه یک مکتب خونه دارم.

کاربر مکتب‌خونه

درود بر شما بى نظيريد آقاى دكتر سپاس از اين همه خوبى ومحبتتون در پراكندن نور آگاهى

مسرور

فوق العاده است همین

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی