اطلاعات دوره
آشنایی با اصول تصویربرداری و آنالیز داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI)
مسیر آموزشی

آشنایی با اصول تصویربرداری و آنالیز داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

درس «آشنایی با اصول تصویربرداری و آنالیز داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI)» در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 99-98 ضبط شده‌است - دانشگاه علوم پزشکی تهران   این دوره آموزشی مربوط به یکی از دروس دوره دکتری تخصصی رشته تصویربرداری عصبی است. این درس در گروه علوم اعصاب در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس می‌شود. تصویربرداری fMRI (functional Magnetic Resonance Imaging) از اصلی‌ترین روش‌های پژوهشی در علوم اعصاب و به‌خصوص علوم‌شناختی می‌باشد که می‌تواند به‌صورت غیرتهاجمی و بدون آسیب، به بررسی نحوه فعالیت مغز انسان در شرایط شناختی متفاوت بپردازد. در بین روش‌هایی که برای این موضوع وجود دارند، از جمله EEG, MEG, nTMS, PET، به علت کاملاً بدون آسیب بودن، به دلیل رزولوشن مکانی مناسب و رزولوشن زمانی قابل قبول، و همچنین به علت انعطاف‌پذیری مناسب این روش تصویربرداری در ارائه آزمون‌های شناختی و عملکردی به شرکت‌کنندگان و بیماران، روش fMRI از مقبول‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش‌های تصویربرداری عملکردی مغز است. این درس تا کنون چندین بار توسط مدرس این دوره در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس شده‌است. به‌علاوه، در چندین کارگاه آموزشی (بیش از 10 مورد) که هر کارگاه در 3 روز برگزار شده‌است نیز مبحث تصویربرداری fMRI در دو سطح نظری و عملی توسط دکتر بتولی تدریس گردیده‌است که بخش‌های نظری تدریس شده در اینجا و در قالب ویدئوهای آموزشی به‌صورت رایگان ارائه می‌گردند. این دوره‌های آموزشی عمدتاً در گروه آنالیز تصاویر مغزی (NIAG) که تحت نظارت جناب آقای دکتر عقابیان اداره می‌شود ارائه‌شده‌اند، و همچنین این دوره توسط تیم تحقیقاتی BRAINEE (www.brainee.ir) در چندین شهر از جمله بوشهر، شیراز، مشهد، تبریز، و اصفهان نیز برگزار شده‌است. مخاطبان این دوره، هم در سایت مکتب‌خونه، و هم در تمامی کارگاه‌های برگزار شده، محققان، دانشجویان، و حتی اساتید دانشگاه در زمینه‌های زیر بوده‌اند: پزشکی عمومی، تخصص‌های پزشکی از جمله روان‌پزشکی و نورولوژی، روان‌شناسی، علوم‌شناختی و علوم اعصاب، آمار و ریاضیات، فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی و مهندسی برق، و همچنین مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی. در حقیقت، بسیاری از افرادی که از روش fMRI استفاده می‌نمایند، به علت گستردگی تخصص‌های درگیر در این روش، تنها بخشی از روش کار را بر عهده می‌گیرند، و لذا همواره انجام این گونه پژوهش‌ها در قالب کار گروهی خواهد بود. توصیه همیشگی به محققان در این بخش آن است که سعی نمایند خود به تمامی اصول و مبانی این روش مسلط باشند، چرا که این تسلط علمی تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت انجام کار می‌گذارد. در این دوره سعی شده است تا تمامی دانش لازم برای انجام مستقل یک تصویربرداری fMRI آموزش داده شود، و درعین‌حال می‌دانیم که انجام دقیق و صحیح این گونه پژوهش‌ها، با توجه به جزئیات بسیار زیاد و ظریف این روش، نیازمند چاشنی بسیار مهم تجربه نیز می‌باشد.   این دوره شامل مباحث زیر است: 1- تصویربرداری fMRI 2- طراحی آزمون در fMRI 3- بیش از 300 نکته مهم در طراحی و اجرای مطالعات fMRI 4- پیش‌پردازش داده‌ها در fMRI 5- آنالیز داده‌ها (نظری) در fMRI 6- استنتاج آماری در fMRI   پیش‌نیازهای این دوره: - آشنایی با اصول تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) - آشنایی اولیه با آمار، ریاضیات و علوم کامپیوتر
دوره آشنایی با اصول تصویربرداری و آنالیز داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 22 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط سید امیرحسین بتولی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آشنایی با اصول تصویربرداری و آنالیز داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های توسعه فردی سراسر اینترنت را در صفحه توسعه فردی در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

تی تی

واقعا متشکرم به خاطر تدریس بی نظیر استاد. لطفا مبانی MRI را هم آموزش دهید.

فاطمه

خیلی عالی و مفهومی بود تدریسشون

داود

واقعا فوق العاده بود کلاس جناب دکتر بتولی. من رفتم دوره دیگر ایشون را هم شروع کردم که اون هم عالی ست. امیدوارم باز هم سعادت این را داشته باشم که اینجا یا هر جای دیگه از علم ایشون که بی دریغ عرضه اش میکنند بهره مند بشوم. جناب دکتر اگر که این کامنت را میخانید از شما بی نهایت متشکرم و بهترین آرزوها را برایتان دارم.

کاربر مکتب‌خونه

سلام تشکر از آموزش عالی اگر امکان دارد نرم افزار fsl آموزش بدید

مسلم

بی نظیر بود لطفا پردازش MRI رو هم بذارین

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی