اطلاعات دوره
آموزش رایگان انتقال حرارت
مسیر آموزشی

آموزش رایگان انتقال حرارت

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo4.5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:8 نظر3.4
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:محمدرضا مراد3.4
  • زمان:11 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

درس «انتقال حرارت استاد دکتر محمدرضا مراد» در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 99-98، در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده‌است.   علم انتقال گرما یا انتقال حرارت به تحلیل آهنگ انتقال گرما در سیستم می‌پردازد. این علم ازاین‌جهت با ترمودینامیک متفاوت است که در آن از شارش حرارت و ارتباط آن با دما، زمان و مکان صحبت خواهد شد. در ترمودینامیک محاسبه تغییرات دما با زمان و ارتباط شارش حرارت با دما هدف نیست بلکه از حرارت به‌عنوان ورودی و خروجی‌های یک سیستم در تحلیل قوانین کلی ترمودینامیکی استفاده می‌شود. انتقال انرژی از طریق شارش گرما ازآنجاکه به یک کمیت قابل اندازه‌گیری به نام دما ارتباط دارد، دارای مفهوم فیزیکی است. گرما نوعی انرژی است که به علت اختلاف دما بین دو سیستم، از یکی به دیگری منتقل می‌شود و می‌تواند از مرز یک سیستم عبور کند. دما معیاری است برای تعیین میزان گرمی یا سردی یک جسم. سامانه یا سیستم مجموعه یا گروهی از اشیاء مرتبط یا غیرمرتبط است که هدف یا اهدافی خاص را دنبال می‌کنند، به‌گونه‌ای که واحدی پیچیده را تشکیل دهند. یک سامانه معمولاً دربرگیرنده بخش‌ها و عناصری است که به‌هم‌پیوسته شده‌اند تا جریان و روند داده‌ها، ماده یا انرژی را آسان‌تر سازند. یک سامانه معمولاً واحدهایی دارای برهم‌کنش دارد که برای آن‌ها می‌توان الگوهای ریاضی تشکیل داد. شرط انتقال حرارت اختلاف دما است. اگر دو سیستم در حال ارتباط با یکدیگر هم‌دما نباشند، گرما از ناحیه پر دما (گرم) به ناحیه کم دما (سرد) جریان می‌یابد و این جریان تا زمانی ادامه می‌یابد که دو سیستم هم‌دما شوند. چون گرما به دلیل وجودِ گرادیان دمایی شارش می‌یابد، دانستن توزیع دما ضروری است؛ بنابراین در این درس توزیع دمای مکانی در جسم و محاسبه آن حائز اهمیت است. همچنین اگر توزیع دما با زمان متغیر باشد دانستن این تغییر نیز در این درس حائز اهمیت و مورد هدف است. در علوم مهندسی، جابه‌جایی گرما شامل فرآیندهای رسانش گرمایی، تابش گرمایی، همرفت یا جابه‌جایی می‌شود و اغلب بیش از یکی از این فرآیندها در حال رخ‌دادن است. در انتقال گرمای رسانشی، رسانش گرما حالتی از جابه‌جایی انرژی، درون یا بین بدنه اجسام از طریق ذرات تشکیل‌دهنده جسم است. رسانش در همه شکل‌های ماده صورت می‌گیرد، یعنی در جامدها، مایع‌ها، گازها و پلاسماها. در رسانش، بر خلاف همرفت و تابش گرمایی، گرما از درون خود جسم شارش می‌یابد. در انتقال حرارت همرفت حرکت جمعی ذرات یک سیال و یا همان سرعت سیال باعث انتقال گرما بین سیال و یک سطح می‌شود. در انتقال حرارت تابش یا تشعشع نیز امواج الکترومغناطیس بین دو سطح باعث انتقال حرارت بین آن دو سطح می‌شود. انتقال گرمای رسانشی و جابه‌جایی نیازمند گرادیان دما در ماده است. اما انتقال گرمای تشعشعی به محیط مادی نیاز ندارد. تشعشع فرایند بسیار مهمی است و از نظر فیزیکی یکی از جالب‌ترین نوع انتقال گرماست. بسیاری از فرایندهای گرمایش، سرمایش، خشک‌کردن، احتراق سوخت‌های فسیلی و تابش خورشید با تشعشع سروکار دارند.   درس انتقال حرارت در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارائه می‌شود و پیش‌نیازهای این درس عبارتند از ریاضیات مهندسی و ترمودینامیک.
دوره آموزش رایگان انتقال حرارت دوره‌ای با امتیاز نهایی 4.5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 11 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط محمدرضا مراد مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان انتقال حرارت را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مهندسی مکانیک سراسر اینترنت را در صفحه مهندسی مکانیک در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

عایشه

توضیحات عالیه

کاربر مکتب‌خونه

سلام من خیلی راضی بودم، استاد مراد مفاهیم را خیلی عالی بیان کردن، با اینکه دوره مجازی بود چیزی کم نگذاشتند

کاربر مکتب‌خونه

توضیحات گیج کننده و غیر قابل فهم

کاربر مکتب‌خونه

بسیار عالی، توصیه میکنم حتی اگر انتقال حرارتو پاس کرده این بازم این دوره رو ببینید ، خیلی ساده و روان طبق کتاب میره جلو عالیه، تشکر از استاد عزیز و عوامل مکتب خونه

کاربر مکتب‌خونه

واقعاً چرا باید جزوه انگلیسی استفاده کرد اصلا مفهوم رو خوب نمی رسونه

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی