اطلاعات دوره
آموزش رایگان ساختمان داده‌ها
مسیر آموزشی

آموزش رایگان ساختمان داده‌ها

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

این درس به معرفی‌ ساختمان‌داده‌ها و الگوریتم‌ها شامل نحوه طراحی، تحلیل و پیاده‌سازی آن‌ها می‌پردازد. ساختمان‌داده‌ها یا داده ساختارها از بنیادی‌ترین مفاهیم مورد نیاز برای یادگیری علوم کامپیوتر هستند. از این جهت ساختمان‌داده‌ها، یک درس مهم پایه‌ای دانشگاهی و دارای نکات فراوانی است که پیش‌نیاز دروس مختلفی در رشته کامپیوتر است. در علم کامپیوتر، یک ساختمان‌داده هنر سازمان دادن به داده‌ها، مدیریت و قالب‌بندی ذخیره داده‌ها است که امکان دسترسی و تغییر کارآمد داده‌ها را فراهم می‌کند. به شکل دقیق‌تر، یک ساختمان‌داده مجموعه‌ای از مقادیر داده، ارتباط بین آن‌ها، عملگرها و توابعی است که بر روی داده‌ها اعمال می‌شود. این سازمان‌ دادن به داده‌ها در کنار یکدیگر از طریق یک مدل منطقی، ریاضی یا شکل خاص انجام می‌گیرد. بدین شکل، ساختمان‌داده‌ها توانمندی مدیریت حجم بسیاری بالایی از داده‌ها را به شکل مؤثر برای استفاده‌هایی نظیر پایگاه‌های داده بزرگ و سرویس‌های جستجوی اینترنت، نظیر کاری که گوگل انجام می‌دهد، را برای ما فراهم می‌کنند. معمولاً، ساختمان‌های داده کارا، راهبرد اصلی طراحی الگوریتم‌های کارا هستند. انواع مختلفی از ساختمان‌های داده نظیر آرایه‌ها، لیست‌های پیوندی، صف، پشته، درخت‌ها، گراف‌ها و جداول درهم‌سازی وجود دارند که هر یک برای کاربردهای مختلفی مناسب هستند. برخی از آن‌ها کاربردهای عمومی و برخی کاربردهای بسیار خاص دارند. در این درس ساختمان‌های داده عمومی مورد بحث و پیاده‌سازی قرار گرفته‌اند. بدین منظور، هر ساختمان‌داده در قالب یک نوع داده انتزاعی یا Abstract Data Type (ADT) ارائه می‌شود که یک نوع داده و شکل منطقی آن را در اختیار ما قرار می‌دهد. این طراحی انواع داده، خود زمینه‌ای را برای طراحی نرم‌افزار ایجاد می‌کنند. پیاده‌سازی ساختمان‌های داده این دوره، بر اساس زبان جاوا انجام گرفته‌است. از این جهت پیش‌نیاز این دوره آشنایی اولیه با زبان جاوا و مفاهیم اولیه شی‌گرایی است.   *****فایل‌های کد منبع مورد استفاده و فیلم نحوه استفاده از کدهای منبع (Source Code) در جلسه آخر قرار داده شده‌است*****
دوره آموزش رایگان ساختمان داده‌ها دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 29 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط رسول اسماعیلی‌فرد مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رایگان ساختمان داده‌ها را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

بشری

دوره عالی بود و استاد تسلط خوبی دارند، سپاسگزارم

کاربر مکتب‌خونه

لطفا Source Code های دوره را هم قرار دهید. فهم کامل این آموزش بدون داشتن کد ها کمی سخت می‌شود. (مباحث پایانی مانند AVL trees) با تشکر از سایت خوب شما و تدریس آقای اسماعیلی ‌فرد.

مهدی

از منظر روش تدریس و تسلط بسیار خوب هستن و توضیحات رو به قدر کافی (یا حتی بیشتر و با ذکر جزئیات بیان میکنن ) . اشاره مکفی به نحوه پیاده سازی هم یکی از نکات خوب هست . فقط شاید اگر در محیط اجرای کد پیاده سازی ها انجام میشد و همزمان اجرا میشد تاثیر بیشتری در درک مفاهیم داشت . از نکاتی که توجه من رو جلب کرد خط بسیار زیبای استاد بود . ایشون هم فارسی و هم انگلیسی رو خیلی زیبا مینویسن و به شخصه لذت بردم از این مسئله . در نهایت ای کاش میشد کیفیت صدا یک مقدار بهتر میبود اگرچه جایی وجود نداره که نشه فهمید ، ولی یکم صدای پس زمینه اذیت کننده هست.

کاربر مکتب‌خونه

عالیه روش درس دادنشون به شدت پیشنهاد میشه فقط حیف که محتوا به این خوبی ولی کیفیت صدا مناسب نیست درصورتی که خیلی از افراد تو یوتیوب با هیچ دانشی به واسطه افکت های تصویری و ابزار های حرفه ای بیننده بسیار جذب میکنند

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی