اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش محاسبه مساحت سطح حاصل از دوران (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش محاسبه مساحت سطح حاصل از دوران (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:25 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

محاسبه مساحت سطح حاصل از دوران، روشی برای تعیین مساحت سه‌بعدی یک شی ایجادشده از چرخش یک شکل دوبعدی در اطراف یک محور است. این فرایند معمولا در حوزه حساب دیفرانسیل و هندسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمول مربوط به محاسبه مساحت سطح یک جسم حاصل از چرخش، معمولا با استفاده از محاسبات دیفرانسیلی و ادغام ارائه می‌شود و وابسته به محور چرخش و هندسه شکل در حال چرخش است. بطور مثال، رویه دورانی حاصل از دوران یک خط افقی حول محور xها، سطح جانبی یک استوانه است یا رویه دورانی حاصل از دوران یک خط مورب حول محور Yها سطح جانبی یک مخروط است. در حل مسائل هندسی، مساحت سطح حاصل از دوران معمولا برای محاسبه مساحت سطح یک جسم سه‌بعدی کاربرد دارد. در حوزه فیزیک، مساحت سطح حاصل از دوران برای محاسبه خصوصیات فیزیکی اشیا با تقارن چرخشی مانند گردابه‌ها، دیسک‌ها و استوانه‌ها بسیار مفید است. در مدل‌سازی سیستم‌های فیزیکی مختلف، این روش برای توصیف و تحلیل اثرات سطح در ساختارهای دورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت، مهندسان از محاسبات مساحت سطح حاصل از دوران برای تجزیه‌وتحلیل و طراحی اجزای مختلف در مهندسی مکانیک و سایر زمینه‌های مهندسی استفاده می‌کنند.  
دوره آموزش محاسبه مساحت سطح حاصل از دوران (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 25 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش محاسبه مساحت سطح حاصل از دوران (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی