اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش همنهشتی مثلث ها در هندسه (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش همنهشتی مثلث ها در هندسه (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

اصطلاح همنهشتی از دو واژه هم و نهشت تشکیل شده است که هم به معنای یکسان و نهشت به معنای اضلاع است. همنهشتی در هندسه، به مفهومی اساسی در هندسه اشاره دارد، به صورتی که اگر ساقین و زوایای متناظر دو مثلث، اندازه‌های مساوی داشته باشند، این دو مثلث باهم همنهشت خواهند بود. این مفهوم نقش مهمی را در اثبات‌ها و ساخت‌های هندسی مختلف دارد. شروط همنهشت بودن مثلث به این صورت است که اگر هر سه ظلع مثلث‌ها باهم برابر باشد، دو ظلع متناظر و زاویه بین آن‌ها باهم برابر باشند یا دو زاویه متناظر و ظلع بین آن‌ها باهم برابر باشند، آن مثلث‌ها باهم همنهشت خواهند بود. مثلث‌های همنهشت دارای خصوصیات مختلفی هستند که به طور گسترده‌ای در اثبات‌ها، ساخت‌ها و حل مسائل هندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مثلث‌های همنهشتی در مطالعات هندسی، مخصوصا در محاسبات مساحت، طراحی الگوها، ساختمان‌ها، طراحی نرم‌افزار و مسائل فیزیکی استفاده می‌شود. این اشکال هندسی، به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، از اهمیت بالایی برخوردارند و در بسیاری از حوزه‌های علمی و فنی به عنوان یک ابزار مفید شناخته می‌شوند.
دوره آموزش همنهشتی مثلث ها در هندسه (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 3 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط مهرداد رجبعلی فردی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش همنهشتی مثلث ها در هندسه (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی