اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
آموزش قاعده ذوزنقه ای برای محاسبه انتگرال منحنی (رایگان)
مسیر آموزشی

آموزش قاعده ذوزنقه ای برای محاسبه انتگرال منحنی (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:امید زندی5
  • زمان:45 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

قاعده ذوزنقه‌ای یکی از روش‌های تقریبی است که برای محاسبه انتگرال تعریف‌ شده است. این روش، معمولا برای محاسبه انتگرال‌های تعمیم‌یافته از توابعی است که به صورت منحنی و به شکل متناوب مشخص شده‌اند. در این روش، با فرض تقسیم منحنی به تعدادی فاصله کوتاه مثلا قطعه‌های متصل یا مثلث‌های کوچک، مساحت زیر منحنی با استفاده از مساحت متناظر با یک چندضلعی خطی، محاسبه می‌شود. به طور خلاصه، در قاعده ذوزنقه‌ای، انتگرال زیر یک منحنی با استفاده از تقسیم آن به تعدادی ذوزنقه کوچک تقریب زده می‌شود. این روش به دلیل سادگی و عملی بودن، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خوبی می‌تواند تقریب‌های نزدیک به مقدار واقعی انتگرال را، خصوصا برای منحنی‌هایی که توابع آن‌ها برای محاسبه انتگرال تحلیلی وجود ندارند یا پیچیده هستند، ارائه دهد. متخصصین و علاقه‌مندان پس از آشنایی و تسلط با روش‌های عددی مانند قاعده ذوزنقه‌ای، مهارت تحلیل‌های پیچیده و حل مسائل واقعی در زمینه‌های مختلف مهندسی، فیزیک و ریاضیات را کسب می‌کنند. همچنین، پیاده‌سازی قاعده ذوزنقه‌ای در متلب به عنوان یک محیط برنامه‌نویسی قدرتمند برای انجام محاسبات عددی و تجزیه‌وتحلیل، محاسبات را سریعتر و ساده‌تر خواهد کرد. در این آموزک، پس از آشنایی با اصول و روش محاسبه انتگرال منحنی و حل مثال‌های مختلف، قاعده ذوزنقه‌ای را به صورت عملی در متلب پیاده‌سازی خواهیم کرد.
دوره آموزش قاعده ذوزنقه ای برای محاسبه انتگرال منحنی (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 45 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط امید زندی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش قاعده ذوزنقه ای برای محاسبه انتگرال منحنی (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی