اطلاعات دوره
آموزش رفتار سازمانی (Organizational Behavior)
مسیر آموزشی

آموزش رفتار سازمانی (Organizational Behavior)

369,500 تومان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3.8/5
وضعیت قیمت: 369,500 تومان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان

توضیحات

دوره آموزش رفتار سازمانی برای هر مدیری لازم است که با مباحث رفتار سازمانی آشنا باشد و برای مدیریت رفتار انسان‌ها و سازمان‌ها در محیط سازمانی، اقتصادی و اجتماعی از آن‌ها استفاده کند. به همین جهت هم هست که در اکثر رشته‌های مدیریت درس مدیریت رفتار سازمانی به‌عنوان یکی از دروس اصلی تدریس می‌شود؛ اما اگر شما دانشجوی رشته مدیریت نبوده‌اید و اکنون قصد هدایت یک مجموعه را دارید بهتر است در این دوره شرکت کنید. تاریخچه رفتار سازمانی: برای اولین بار درس مدیریت رفتار سازمانی در سال 1940 به‌عنوان یک درس دانشگاهی مطرح شد و بعدازآن کم‌کم رشد کرد. این درس با شکل‌گیری سازمان‌های بزرگ و پیدایش زمینه‌های عملی برای مطالعه رفتار افراد و تاثیر آن‌ها در محل کار رشد بیشتری پیدا کرد و در دهه‌های 1950 و 1960 به تکامل رسید. سال 1977 بود که مجله تخصصی این رشته با هدف آموزش رفتار سازمانی و گسترش استفاده از مباحث این دانش در حوزه‌های مختلف مدیریت شروع به کار کرد. این مجله که به سردبیری آبری انیلز تاسیس شده بود به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند و حتی امروز هم به‌عنوان بهترین مجله این حوزه شناخته می‌شود. با شکل‌گیری این مجله واتسون و اسکینر به‌عنوان افراد فعال در حوزه‌های رفتارشناسی و مدیریت تلاش کردند که مقاله‌هایی تخصصی دراین‌باره منتشر کنند تا مدیران سازمان‌ها آگاهانه‌تر رفتار کنند. با شکل‌گیری مفهوم رفتار سازمانی و گسترش استفاده از آن، در فضای کسب‌وکار دیگر به انسان به‌عنوان یک ربات نگاه نمی‌شد و هر فرد بسته به توانایی‌های خود پاداش می‌گرفت. موضوعی که باعث ایجاد فضایی رقابتی، تلاش برای بهتر شدن و کسب مزایای بیشتر و درنهایت رشد سازمان‌ها شد. رفتار سازمانی رابینز یکی از بهترین کتاب‌هایی که در آموزش مدیریت استفاده می‌شود، کتاب رفتار سازمانی نوشته استیفن رابینز است. کتابی ارزشمند که در اکثر دانشگاه‌های ایران و جهان تدریس می‌شود. این کتاب شیوه رفتار در یک سازمان را به سه بخش فرد، گروه و سازمان تقسیم می‌کند تا مدیران برای برخورد با هریک از این وجوه آماده شوند. از نظر رابینز افراد مصالح اصلی در ساختمان سازمان هستند و به همین دلیل قبل از هر چیز لازم است که مدیران به شناخت افراد و ویژگی‌های فردی آن‌ها بپردازند. بعد از این مرحله به این موضوع پرداخته می‌شود که افراد در قالب گروه‌های مختلف کار سازمان را پیش می‌برند؛ پس لازم است که یک مدیر مهارت‌های ارتباطی، مذاکره و کار تیمی را یاد بگیرد و آن‌ها را در اعضای سازمان خود گسترش دهد. از نظر رابینز مهم‌ترین وظیفه مدیر در قبال گروه‌ها مدیریت تعارض و قدرت در سازمان، پیاده‌سازی سبک‌های متفاوت رهبری در سازمان و به‌کارگیری سیاست‌های مدیریتی است. درنهایت در آموزش رفتار سازمانی رابینز سازمان به‌عنوان یک سطح کلان در نظر گرفته می‌شود که به کمک فرد و گروه‌ها باید به رشد و بالندگی برسد.   بیشتر بدانید
دوره آموزش رفتار سازمانی (Organizational Behavior) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3.8 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 12 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط گلناز تاج‌الدین مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور 369,500 تومان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره آموزش رفتار سازمانی (Organizational Behavior) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های کسب و کار سراسر اینترنت را در صفحه کسب و کار در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

فاروق

تدریسی که به زبان فارسیه یعنی به زبان فارسی باشه، درسته ما علممون رو کلا داریم از منابع خارجی میگیریم ولی وقتی قراره فارسی تدریس کنیم قاعدتا باید بیایم عبارات و اصطلاحات را تا جای ممکن ترجمه درست و دقیق کنیم، متاسفانه مدرس محترم حتی کلماتی را که علمی نیستن هم انگلیسی میگن که اصلا نشانه تسلط بر اون زبان نیست از افرادی که توی دانشگاه ها تدریس میکنن انتظار میره برخی اصول اولیه رو رعایت کنن طراحی سوالات هم که بیشتر به نظر میرسه از یک منبع خارجی استخراج و ترجمه شده باشه که اصلا با سرفصل ها هماهنگ نیستن!

محمدرضا

دوره جامع و خوب بود. اگر موقعیّت شغلی شما به شکلی است که با مدیریت انسان‌ها به نحوی سر و کار دارید، پیشنهاد می‌کنم که حتماً این دوره را بگذرانید. تدریس و سرفصل‌ها بسیار خوب اند. هرچند سؤالات انتهای فصول به خاطر ترجمه‌ی نامناسب و گهگاه عدم تطابق با محتوای تدریس شده کمی نامناسب بودند.

راهله

دوره فوق العاده جامع و خوبی بود . منسجم و منظم . کاش تمام افرادی که مدیر تیمی هستند و یا مدیر منابع انسانی هستند این دوره را ببینند.

فرشاد

با سلام و تشكر از سركار خانم دكتر تاج الدين و سايت وزين مكتب خونه. بر خلاف بسياري دوره هاي مجازي مرسوم در سايت هاي آموزشي كه مدرس درس صرفا زحمت جمع آوري يكسري اطلاعات و ارايه طوطي وار و كليشه اي مطالب را مي كشد, اين دوره شاهد ارايه بسيار عالي خانم دكتر تاج الدين همراه با مثال هاي ساده و قابل لمس بوديم كه بيانگر نهادينه شدن مطالب نزد استاد محترم و بالطبع ارايه و انتقال با روح آن به مخاطب بود. با توجه به حساسيت و احساس مسئوليت خان دكتر تاج الدين در ارايه دوره با محتوي غني, از ايشان و سايت مكتب خونه درخواست دارم نسبت به ارايه دوره تكميلي رفتار سازماني با رويكرد مطالعه موردي و يا هر دوره ديگري در زمينه تخصصي ايشان اقدام فرمايند. با تشكر

محمدحسین

سوالات به صورت فارسی مطرح میشدن بهتر بود. درک مطلب به زبان فارسی و سوالات به زبان انگلیسی، باهم تناقض دارن. در نتیجه عملکرد تاثیر گذار هست. نتیجه پایانی واقعی نیست.

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی