اطلاعات دوره
مسیر یادگیری اختصاصی برای تو !
نقاشی ماندالا چیست؟ – ریشه و فلسفه این طرح (رایگان)
مسیر آموزشی

نقاشی ماندالا چیست؟ – ریشه و فلسفه این طرح (رایگان)

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo3/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات :0 نظر0
  • آموزشگاه:فرادرس3.8
  • مدرس:زهره معزز5
  • زمان:19 دقیقه
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

نقاشی ماندالا نوعی هنر خلاقانه و معنوی است که در آن از اشکال هندسی و نقش و نگارهای متقارن برای خلق طرح‌های دایره‌ای یا مدور استفاده می‌شود. تاریخچه نقاشی ماندالا به هزاران سال قبل و به فرهنگ‌ها و ادیان مختلف مانند هندوئیسم، بودیسم و تائوئیسم باز می‌گردد. در این ادیان، ماندالاها در مراسم مذهبی، مدیتیشن و دعا استفاده می‌شده‌اند. یکی از مهم‌ترین فواید نقاشی ماندالا، تاثیر آن بر کاهش استرس و اضطراب است. تمرکز بر روی جزئیات و دقت در نقاشی ماندالا، ذهن را از افکار مزاحم دور کرده و به آرامش آن کمک می‌کند. همچنین، رنگ‌آمیزی و طراحی ماندالا می‌تواند هورمون‌های استرس را در بدن کاهش داده و حس آرامش و صلح را به ارمغان بیاورد. نقاشی ماندالا بستری مناسب برای پرورش خلاقیت و نوآوری است. در این هنر، هیچ قانون و قاعده ی ثابتی وجود ندارد و افراد می توانند با استفاده از خلاقیت خود، طرح های منحصر به فرد و زیبایی خلق کنند. انتخاب رنگ ها، اشکال و نقش و نگارها در نقاشی ماندالا به عهده ی فرد است و این امر به او کمک می کند تا خلاقیت خود را به طور کامل بروز دهد. در این آموزش با تاریخچه این هنر آشنا می‌شویم و نماد و ریشه هر طرح را بررسی می‌کنیم تا نقاشان و یا علاقه‌مندان به این هنر، تحلیلی دقیق‌تر از طرح‌های آن داشته باشند و به راز زیبایی آن پی ببرند.
دوره نقاشی ماندالا چیست؟ – ریشه و فلسفه این طرح (رایگان) دوره‌ای با امتیاز نهایی 3 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 19 دقیقه می‌باشد که در فرادرس توسط زهره معزز مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره نقاشی ماندالا چیست؟ – ریشه و فلسفه این طرح (رایگان) را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مشخص نشده سراسر اینترنت را در صفحه مشخص نشده در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

نظرات فراگیران

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی