اطلاعات دوره
کیهان شناسی ١
مسیر آموزشی

کیهان شناسی ١

رایگان

بررسی کامل دوره

ranking course dorebin logo5/5
وضعیت قیمت: رایگان
بالاتر از انتظار
منصفانه
ارزان
  • نظرات فراگیران:2 نظر5
  • آموزشگاه:مکتب خونه4.1
  • مدرس:مهدی گلشنی5
  • زمان:38 ساعت
  • مدرک:ندارد
  • توضیحات:دارد

توضیحات

واژه کیهان به معنی تمام ذرات، موجودات، فضا، زمان، ماده، انرژی و هر چیزی که در دنیا و خارج از آن وجود دارد دارای ریشه‌ی مشترکی با واژه‌های " گیتی " و " جهان " است. علم کیهان شناسی ( جهان شناسی ) به مطالعه، کشف و تکامل ناشناخته‌های عالم می‌پردازد. این علم زیرشاخه‌ای از علم ستاره شناسی به حساب می‌آید که در آن ستاره شناسان با در نظر گرفتن الگوهای علم ریاضی بر روی جهان و مقایسه‌ی آن‌ها به ناشناخته‌های گیتی در زمان گذشته، حال و آینده پی می‌برند. اما باید توجه داشته باشیم که حتی با وجود اکتشافات، نظریه ها و مقیاس های دقیق محققان و دانشمندان هنوز هم نمی توان به طور قطعی در خصوص موارد تشکیل دهنده کامل کیهان اظهار نظر نمود چراکه پر از فضاهای ناشناخته و دست نیافتنی است. با تثبیت نظریه نیوتن که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاوردهای فیزیک به شمار می‌رود در علم کیهان شناسی تحول بزرگی رقم خورد.  رفته رفته با پیشرفت علم و اکتشافات بیش‌تر توسط دانشمندان و محققان در علم کیهان شناسی مدرن و بیشتر شدن فهم انسان در این زمینه، کشف نظریه‌ی نسبیت عام انیشتین به بزرگترین دستاورد تاریخ بشریت تبدیل شد. آلبرت انیشتین به عنوان یک فیزیکدان نظری و دانشمند آلمانی یکی از تاثیرگذارترین افراد در پیشرفت علم کیهان شناسی به شمار می‌رود که از جمله دستاوردهای وی می‌توانیم به نظریه نسبیت، مکانیک کوانتومی، فرمول معروف هم ارزی جرم و انرژی و همچنین کشف قانون اثر فوتوالکتریک که تحولی عظیم در علم مکانیک کوانتومی به حساب می‌آید اشاره کنیم. نظریه نسبیت انیشتین در واقع در خصوص اثباتی برای نیروی گرانشی و چرخش زمین به دور خورشید مطرح شده و نشات گرفته از نظریه نیوتون در این زمینه است که به آن دیدگاه نیوتونی گفته می‌شود که در این درس با جزئیات و چگونگی وجود این تحولات عظیم در علم کیهان شناسی آشنا خواهید شد. دوره " کیهان شناسی 1 " از جمله دوره‌های جذاب و تکرار نشدنی با زبانی ساده و روان توسط استاد " مهدی گلشنی " فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی، پژوهشگر، مترجم و استاد دانشگاه صنعتی شریف ضبط شده است. این درس با معرفی مبانی کیهان شناسی، چگونگی کشف نظریه نسبیت توسط انیشتین و همچنین رفع اشتباهات وی در نظریه پردازی توسط دیگر دانشمندان مانند فریدمان آغاز و با بررسی کیهان شناسی کوانتومی به پایان می‌رسد. همچنین استاد گلشنی در این دوره به بررسی سیاهچاله‌ها و انواع آن با طرح ارتباط انکار نشدنی مابین فسلفه و این علم می‌پردازند. کیهان شناسی به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری بالا در مباحث کلی، از دروس اصلی رشته نجوم، فیزیک و اختر فیزیک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. پس از به پایان رساندن دوره " کیهان شناسی 1 " در صورتی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نظریه‌های آلبرت انیشتین به خصوص نظریه نسبیت و مکانیک کوانتومی هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوره " اصول فلسفی مکانیک کوانتوم " ضبط شده توسط استاد مهدی گلشنی در دانشگاه صنعتی شریف را مشاهده کرده و بیشتر با جهان هستی در قالب علوم ریاضی و فسلفه آشنا شوید.
دوره کیهان شناسی ١ دوره‌ای با امتیاز نهایی 5 می‌باشد و توسط دوره بین که موتور جستجوی بهترین دوره‌ های آموزشی می‌باشد، تحلیل، بررسی و امتیازدهی شده است. مدت زمان این دوره 38 ساعت می‌باشد که در مکتب خونه توسط مهدی گلشنی مدرس این دوره ارائه شده است. قابل توجه است که این دوره مدرک ندارد و دوره مذکور رایگان می‌باشد.
همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه شروع یادگیری به آموزشگاه ارائه‌دهنده متصل شوید و دوره کیهان شناسی ١ را تهیه نمایید.
علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید همه دوره‌های مدرسه و دانشگاه سراسر اینترنت را در صفحه مدرسه و دانشگاه در دوره‌بین مشاهده، مقایسه و بهترین دوره از نظر کیفیت و قیمت را به آسانی انتخاب نمایید.

نمایش بیشتر

تجربه فراگیران

حسین

سلام . این درس به پیش نیاز خاصی نیاز داره ؟

ارمان

استاد عالی

نمایش بیشتر

دوره‌های مشابه

مطالب دوست‌داشتنی